قوانین و مقررات مهمترین زیرساخت در “مدیریت ثروت”

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، هامونی با اشاره به اینکه در زمینه مدیریت ثروت هنوز نتوانسته‌ایم به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم، توجه مخاطبان را به چند موضوع دخیل در آن جلب کرد. به گفته مدیرعامل فرابورس، نخست باید بدانیم که در زمینه مدیریت ثروت

کد خبر : 8062
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
قوانین و مقررات مهمترین زیرساخت در “مدیریت ثروت”



به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، هامونی با اشاره به اینکه در زمینه مدیریت ثروت هنوز نتوانسته‌ایم به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم، توجه مخاطبان را به چند موضوع دخیل در آن جلب کرد.

به گفته مدیرعامل فرابورس، نخست باید بدانیم که در زمینه مدیریت ثروت در حوزه تکنولوژی و هوش مصنوعی هیچ‌گونه عقب‌ماندگی‌ای نداریم و اگر داده و اطلاعات وجود داشته باشد متخصصان آمار و ریاضی ما و سامانه‌های ما توان خلق مدیریت ثروت برای خانوارهای ایرانی را دارند.

او موضوع دوم در این حوزه را که پیش‌نیاز مورد نخست به شمار می‌رود، چگونگی انتقال داده‌ها و اطلاعات خانوارها به شرکت‌های استارتارپی ذکر کرد؛ اطلاعاتی که توسط خانوارها تولید اما در دست سازمان‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها و … قرار دارد.

مدیرعامل فرابورس همچنین موضوع سوم دخیل در شکاف میان مدیریت ثروت در ایران و جهان را بحث قوانین و مقررات موجود در این حوزه اعلام کرد و افزود: زیرساخت قوانین و مقررات مهمترین پیش‌نیاز و زیرساخت در بحث مدیریت ثروت به شمار می‌رود، در این حوزه مالکیت، حاکمیت و صیانت از داده و اطلاعات اشخاص در این طبقه‌بندی جای می‌گیرد.

او عنوان کرد: در این زمینه باید اشاره کرد که کشورهای دیگر موضوع مالکیت داده را حل کرده‌اند و وارد بحث تکنولوژی شده‌اند، اما ما در ایران به درستی نمی‌دانیم مثلا اطلاعات خانوارها که در اختیار یک مرکز خرید به واسطه خریدهای آنان است آیا متعلق به خود خانوار است یا مرکز خرید، بنابراین چالش فرهنگی و قوانین و مقررات را باید مهمترین مشکل در زمینه نرسیدن به جایگاه مناسب در حوزه مدیریت ثروت دانست.

به گفته او اما وزارت ارتباطات به تازگی پیش‌نویس قانون صیانت از داده‌های اشخاص را تهیه کرده تا برای تصویب در اختیار مجلس بگذارد.

او با بیان اینکه با مرتفع شدن بحث قوانین و مقررات لازم در این حوزه می‌توان داده‌ها را در اختیار استارتاپ‌ها و تکنولوژی‌ها برای مدیریت ثروت خانوارها قرار داد، ادامه داد: در دنیا اینگونه معتقد هستند که داده متعلق به شخصی است که آن را تولید کرده، مثلا خانوارها با خرید وفروش و معاملات و مصارف خود داده‌ای تولید می‌کنند و آن دیتا متعلق به آنان است، اما در ایران بعضا نهادها و سازمان‌های دیگری اطلاعات را متعلق به خود می‌دانند.

به گفته هامونی در حوزه بازار سرمایه موضوع بهره‌گیری از دیتای سهامداران برای برگزاری مجامع الکترونیک به تازگی رقم خورده است و چند پلتفرم مجوز گرفته‌اند تا اطلاعات اشخاص را در اختیار بگیرند و بتوانند مجامع الکترونیک برگزار کنند.

او ادامه داد: اما کماکان در بازار سرمایه نیز موضوع مالکیت داده مشخص نیست و همان چالشی که اشاره کردم وجود دارد. مثلا الان طبق قانون مشخص است که داده‌های معاملات متعلق به بورس‌هاست، اما سایر داده‌ها بعضا مشخص نیست مالکیت آنها در اختیار سپرده‌گذاری مرکزی، سازمان بورس و یا ارکان است.

مدیرعامل فرابورس در بخش دیگری از این پنل تخصصی به ظرفیت‌های بی‌شمار بازار سرمایه در زمینه جابه‌جایی دارایی و بدهی و در واقع اوراق بهادارسازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: طیف وسیعی از ابزارهای مالی از صندوق طلا گرفته تا صندوق‌های کالایی، کشاورزی، صندوق رمین و ساختمان و … وجود دارد که می‌توان در هر لحظه تصمیم گرفت بعضا از سهام و اوراق به این ابزارها جابه جا شد.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.