قهرمانی آسیا این بار در دسترس ایران است!

[ad_1] سپهر ستاری: جام ملت‌های آسیا از دیروز (جمعه) با بازی قطر و لبنان آغاز شد و تیم ملی ایران هم فردا نخستین بازی خود در این دوره را مقابل فلسطین آغاز خواهد کرد. تیم ملی ایران در شرایطی پا به مسابقات می‌گذارد که در 2 دوره اخیر با بدشانس و اتفاقات عجیب شانس کسب

کد خبر : 454185
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۵
قهرمانی آسیا این بار در دسترس ایران است!

[ad_1]

سپهر ستاری: جام ملت‌های آسیا از دیروز (جمعه) با بازی قطر و لبنان آغاز شد و تیم ملی ایران هم فردا نخستین بازی خود در این دوره را مقابل فلسطین آغاز خواهد کرد. تیم ملی ایران در شرایطی پا به مسابقات می‌گذارد که در 2 دوره اخیر با بدشانس و اتفاقات عجیب شانس کسب عنوان قهرمانی را از دست داده بود ولی این دوره با یکی از آماده‌ترین تیم‌های چند سال اخیر از بخت خوبی برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار است. طبق پیش‌بینی‌ها، ایران در کنار ژاپن و کره‌جنوبی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آید.

رکوردهای ویژه ایران در جام ملت‌ها

تیم ملی ایران با وجود اینکه 47 سال است که قهرمان جام ملت‌ها نشده ولی چند رکورد خاص و ویژه در این رقابت‌ها دارد. ایران اولین بار در سال 1968 در جام ملت‌ها حضور یافت که موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و از آن موقع همیشه پای ثابت این مسابقات بوده است. یوزهای ایرانی با 15 حضور متوالی در جام ملت‌ها صاحب طولانی‌ترین رکورد در این زمینه هستند. آن‌ها همچنین با 68 بازی و کسب 36 پیروزی، بیش از هر تیم دیگری در جام ملت‌های آسیا به میدان رفته‌اند و برد به‌دست آورده‌اند.

ایران همچنین با زدن 131 گل و ثبت 38 کلین‌شیت در این 2 بخش هم پیشتاز تاریخ جام ملت‌ها هستند. کره‌جنوبی با زدن 106 گل دومین تیم در این زمینه است و در کنار ایران تنها تیم‌هایی هستند که بیش از 100 گل در مهم‌ترین تورنمنت ملی قاره کهن به ثمر رسانده‌اند.

قهرمانی آسیا این بار در دسترس ایران است!

آمار شگفت‌انگیز در مرحله گروهی

تیم ملی ایران در 20 مسابقه آخر خود در مرحله گروهی هم هیچ شکستی را تجربه نکرده و با 15 برد و 5 تساوی از این حیث هم یک رکورد ویژه داردو آخرین شکست ایران در مرحله گروهی مسابقات به دیدار با عراق در جام ملت‌های سال 1996 برمی‌گردد.

ایران در این دوره با تیم‌های امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین همگروه است و روی کاغذ شانس زیادی برای حفظ و ارتقای شکست‌ناپذیری خود دارد. یوزهای ایرانی در تاریخ خود 2 بار مقابل فلطسین بازی کرده‌اند که یک برد 7 بر صفر و یک و تساوی 1-1 بوده است. آن‌ها در 7 بازی مقابل هنگ‌کنگ هم به 6 برد و یک باخت رسیده‌اند که تنها شکست‌شان هم در سال 1977 رقم خورده است. تیم ملی همچنین در 15 تقابل با امارات 12 برد، 2 تساوی و یک شکست داشته‌ و این تیم هم هیچوقت نتوانسته مقابل ملی‌پوشان ایران موفق ظاهر شود. تنها باخت ایران مقابل امارات در سال 1997 رقم خورده و تیم ملی در 5 بازی آخرش مقابل این تیم برنده از زمین خارج شده است.

حساب ویژه آسیا روی ایران

عملکرد درخشان تیم ملی ایران به خصوص در چند سال اخیر مقابل رقبای آسیایی، باعث شده قاره کهن روی یوزهای ایرانی به عنوان یکی از مدعیان سنتی جام ملت‌ها حساب ویژه‌ای باز کند. البته با توجه به عملکرد نه‌چندان خوب تیم ملی در جام جهانی و حذف در چند دوره اخیر جام ملت‌ها شاید خیلی‌ از مردم ایران روی تیم فعلی حساب باز نکرده باشند ولی بیرون از کشور شرایط متفاوت است و تمام تیم‌ها با احترام خاصی از ایران یاد می‌کنند. به خصوص که تیم ملی در این دوره یکی از بهترین نسل‌های تاریخ خود را هم در اختیار دارد و نفرات فعلی در اوج پختگی و تجربه خود به سر می‌برند. نفرات اصلی تیم ملی سابقه زیادی در میادین بین‌المللی دارند و این یک برگ برنده مهم برای کادر فنی به حساب می‌آید.

حضور نفراتی چون علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون در تیم ملی باعث شده ایران صاحب یکی از بهترین ترکیب‌های جام ملت‌ها باشد. البته رقبای ایران مثل ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان سعودی، استرالیا و حتی عراق و قطر هم از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند.

در جستجوی آخرین رکورد

تیم ملی ایران رکوردهای زیادی را در تاریخ جام ملت‌های آسیا در اختیار دارد و با کسب قهرمانی در این دوره، می‌تواند به رکورد بیشترین تعداد قهرمانی در این مسابقات هم برسد. ژاپن با کسب 4 قهرمانی بیش از هر تیم دیگری موفق به فتح جام ملت‌ها شده و ایران و عربستان سعودی با 3 بار قهرمانی پس از سامورایی‌ها قرار دارند. فتح جام ملت‌های 2023 علاوه بر شکستن طلسم 47 ساله فوتبال ایران، می‌تواند تیم ملی را در کنار ژاپن به صدر جدول پرافتخارترین تیم‌های آسیا هم برساند.

قهرمانی آسیا این بار در دسترس ایران است!

بیشتر بخوانید:

258 258

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.