«قلعه ازناوله» جاذبه‌ گردشگری مهجور در دره جهانی جوزان

[ad_1] ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه قلعه ازناوله در بخش مرکزی شهرستان ملایر و ضلع شرقی روستایی به همین نام واقع شده است، گفت: این بنای تاریخی در محور گردشگری ملایر و در دره جهانی جوزان قرار دارد.    ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا،

کد خبر : 273776
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
«قلعه ازناوله» جاذبه‌ گردشگری مهجور در دره جهانی جوزان

[ad_1]

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه قلعه ازناوله در بخش مرکزی شهرستان ملایر و ضلع شرقی روستایی به همین نام واقع شده است، گفت: این بنای تاریخی در محور گردشگری ملایر و در دره جهانی جوزان قرار دارد.   

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: قلعه مالک شخصی دارد و طبق اطلاعات ما ایران نیست به همین علت اشخاصی را برای پیگیری کارهای بنا معرفی کرده و پیشنهاد ما این است که از اعتبارات و تسهیلات میراث فرهنگی استفاده کرده و بنا را به مرکز پذیرایی اقامتی تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه بنا نیاز به مرمت دارد اما اعتبارات میراث فرهنگی کفاف نمی‌دهد، تصریح کرد: مالک می‌تواند به صورت مشارکتی و تبدیل قلعه به مرکز اقامتی بنا را احیاء کند.

جلیلی با بیان اینکه برای فعال کردن چرخه اقتصادی در حوزه گردشگری نیاز به زیرساخت‌ها داریم و یکی از راه‌ها احیای جاذبه‌های تاریخی است، مطرح کرد: احیای بنای فوق در منطقه، تاثیر زیادی در رونق گردشگری دارد، علاوه بر این باعث فرهنگ سازی می‌شود تا دیگر مالکان و مراکز هم به این سمت و سو حرکت کرده و در راستای ایجاد اشتغال پایدار حرکت کنند.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر یادآور شد: در دره جهانی جوزان پتانسیل‌های خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد که گردشگری کشاورزی از مهمترین آنها است همچنین وجود باغات انگور، مراسم شیره‌پزی، منطقه حفاظت شده لشگردر، طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بر جذابیت منطقه افزوده است.  

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.