قطار چینی با سرعت شگفت‌انگیز ۴۵۳ کیلومتر در ساعت

[ad_1] غزال زیاری: به گزارش اوراسیا تایمز، نسل جدید قطارهای سریع السیر در چین در جریان یک تست آزمایشی توانست تا رکورد طی کردن ۴۵۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. سرعت نسبی آن هنگامی که دو قطار در جهت مخالف هم حرکت می کنند به سرعت ۸۹۱ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. این قطارهای

کد خبر : 371057
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۳۲
قطار چینی با سرعت شگفت‌انگیز ۴۵۳ کیلومتر در ساعت

[ad_1]

غزال زیاری: به گزارش اوراسیا تایمز، نسل جدید قطارهای سریع السیر در چین در جریان یک تست آزمایشی توانست تا رکورد طی کردن ۴۵۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. سرعت نسبی آن هنگامی که دو قطار در جهت مخالف هم حرکت می کنند به سرعت ۸۹۱ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

این قطارهای سریع السیر جایگزینی سازگار برای محیط زیست و به جای حمل و نقل هوایی هستند و می توانند افراد و محموله ها را بدون نیاز به ریل های تخصصی جابجا کنند.

سیستم ریلی پرسرعت، روش حمل و نقل کارآمدی به شمار می رود که برای جابجایی افراد و محموله ها بین مبدا و مقصد مورد استفاده قرار می گیرد و در شرایطی که دنیا به دنبال کاهش انتشار کربن هستند، قطارهای کم مصرف و برقی جایگزین های ایده آلی برای حمل و نقل هوایی به شمار می روند که سازگاری به مراتب بیشتری با محیط زیست دارند.

این قطارها در صورت حرکت با سرعت بالاتر می توانند کسری زمان سفر بین دو نوع حمل و نقل را کاهش دهند. مثلا سفر بین پکن و شانگهای با قطاری که با سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند تنها ۲.۵ ساعت به طول خواهد انجامید. دقیقا معادل مدت زمانی مشابه با یک پرواز معمولی بین این دو شهر.

train.jpg

پروژه نوآوری تکنولوژی CR۴۵۰

چین صاحب بزرگترین شبکه راه آهن جهان است و همچنین یک سرویس قطار با نیروی شناور مغناطیسی را در شانگهای داراست. با استفاده از فناوری الکترومغناطیسی، قطار برای از بین بردن اصطکاک در بالای ریل قرار گرفته و در نتیجه می تواند با سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

بیشتر بخوانید:

البته فناوری Maglev در حال حاضر در همه بخشهای کشور چین مورد استفاده قرار نمی گیرد و مسئولان این کشور در تلاشند تا سرعت قطارها را برپایه ساختارهای موجود بهبود ببخشند. پروژه نوآوری تکنولوژی CR۴۵۰ یکی از پروژه هایی است که در چهاردهمین برنامه پنج ساله این کشور (بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵) مورد توجه قرار گرفته است.

در اوایل سال جاری میلادی، محققان آکادمی علوم راه آهن چین اعلام کردند که تحقق پروژه CR۴۵۰ در آستانه تکمیل است و خط راه آهن چین اخیرا آزمایشی را در امتداد بخشی از شبکه خود از فوکینگ تا کوانژو در استان فوجیان در شرق چین انجام داده است.

این آزمایش ها برروی پل متقاطع خلیج ماوژوا انجام شد که یکی از بخش های اصلی در مسیر ریلی راه آهن پرسرعت Fuzhou-Xiamen با سرعت ۲۷۷ کیلومتر بر ساعت است. چین در عین حال بیش از ۵۷ آزمایش را برای تائید قابلیت اطمینان و امکان سنجی فناوری های جدیدی که در پروژه CR۴۵۰ مورد استفاده قرار داده، انجام داده است.

train2.jpg

قطارهای سریع السیر چین در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا

قطار ژاپنی شینکانسن که به قطار گلوله ای شهرت دارد در سال ۱۹۶۴ به بهره برداری رسید و حداکثر سرعت آن ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت بود. نسخه های امروزی این قطارها با سرعت حداکثر ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند.

شبکه ریلی پرسرعت کره جنوبی به نام KTX قادر است تا با سرعت ۴۲۱ کیلومتر برساعت حرکت کند و قطار پرسرعت Frecciarossa در ایتالیا، برای حرکت با سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است.

دستاورد اخیر چینی ها، یعنی CR۴۵۰ قادر است تا با سرعت ۴۵۳ کیلومتر برساعت حرکت کند و بدین ترتیب رکورد سریع ترین قطارهایی که در حال حاضر در دنیا در حال حرکت هستند را مال خود خواهد کرد.

دیگر پروژه راه آهن چین، یعنی CR Fuxing نیز در حال حاضر آزمایش ها را پشت سرمی گذارد و به سرعت ۴۲۰ کیلومتر برساعت رسید است. نکته جالب توجه اینجاست که قطارهای Fuxing فاقد هرگونه فناوری ای که دارای مجوز و یا حق ثبتی که توسط سایر سازندگان قطار ثبت شده باشد است و از توانایی چینی ها در ساخت قطارهایی سریع تر با بهره گیری از نوآوری های داخلی خبر می دهد.

منبع: interestingengineering

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.