قشنگ‌تر از اتحاد و انسجام در عین تفاوت و تمایز در بین اقوام وجود ندارد

ایسنا/لرستان معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: قشنگ‌تر از اتحاد و انسجام در عین تفاوت و تمایز در بین اقوام وجود ندارد. علی‌اصغر شال‌بافیان عصر امروز در آیین افتتاح پنجمین جشنواره ملی اقوام در مجموعه تاریخی قلعه فلک‌الافلاک و باغ گلستان اظهار کرد: کرونا رو به کاهش گذاشته و دغدغه‌های این همه‌گیری تا

کد خبر : 204260
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۱۰
قشنگ‌تر از اتحاد و انسجام در عین تفاوت و تمایز در بین اقوام وجود ندارد



ایسنا/لرستان معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: قشنگ‌تر از اتحاد و انسجام در عین تفاوت و تمایز در بین اقوام وجود ندارد.

علی‌اصغر شال‌بافیان عصر امروز در آیین افتتاح پنجمین جشنواره ملی اقوام در مجموعه تاریخی قلعه فلک‌الافلاک و باغ گلستان اظهار کرد: کرونا رو به کاهش گذاشته و دغدغه‌های این همه‌گیری تا حدودی مرتفع شده است.

وی بیان کرد: صنعت گردشگری پس از تحمل دوران بسیاری دشوار چه برای مردم عزیز و صاحبان کسب و کار این حوزه امید دوباره‌ای پیدا کرده است.

معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: همه تجارب و نظرات کارشناسان موید این است که احیای صنعت گردشگری بسیار تسریع خواهد شد و این مهم منوط به توسعه گردشگری داخلی است.

مقوم احیای صنعت گردشگری همین آمد و شدها در حوزه گردشگری داخلی رخ می‌دهد

شال‌بافیان اظهار کرد: مقوم احیای صنعت گردشگری همین آمد و شدها در حوزه گردشگری داخلی رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: توصیه سازمان گردشگری جهانی به کشورها این است که برای توسعه گردشگری سفرهای داخلی را ترویج و به تسهیل آن کمک کنید.

معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور بیان کرد: در رونق گردشگری داخلی شاهد اقدامات و تلاش‌های ستاد سفر در همه استان‌ها بودیم که به نحو مناسبی این موضوع مدیریت شد.

شالبافیان با طرح این سوال که برای گردشگری داخلی در طول سال و توزیع زمانی و مکانی سفر چه باید کرد؟ گفت: برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها آثار مثبتی دارد و یکی از اصلی‌ترین کارکردها توزیع زمانی و مکانی است.

وی با تاکید براینکه در وزارت گردشگری یکی از اقداماتی که در توزیع و رونق گردشگری مطرح است بحث رویدادها در استان است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از استان‌ها با توجه به فصل بهار رویدادهای متناظری را تعریف کردیم که نوع نگاه به این جشنواره و اقتصادهای محلی چگونه می‌تواند خود را بازیابی کند بسیار قابل توجه است.

قشنگ‌تر از اتحاد و انسجام در عین تفاوت و تمایز وجود ندارد

معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه اثرات فرهنگی و اجتماعی که این رویدادها دارد بسیار قابل توجه است، افزود: وقتی عنوان جشنواره اقوام را ملاحظه کنیم نوعی تفاوت، تمایز، تکثر و تنوع جلوه‌گری کند اما باطن این رویداد را بررسی کنیم وحدت، انسجام و نمود عینی دارد.

شالبافیان با تاکید بر اینکه قشنگ‌تر از اتحاد و انسجام در عین تفاوت و تمایز وجود ندارد، تصریح کرد: این تمایزها با وحدتی که در باطن خود همان ابزارهایی هستند که برای توسعه گردشگری نیاز داریم.

وی اظهار کرد: کمتر جشنواره‌ای داشتیم که ۳۰ استان همزمان حضور دارند و نباید برای این جشنواره نگاهی تصنعی نداشته باشیم و  بخش‌های هفتگانه هریک به‌گونه‌ای جلوه‌گر بخشی از فرهنگ اقوام هستند.

معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با اشاره به نوروز ۱۴۰۱ بیان کرد: در نوروز امسال به‌عنوان اولین زمان رونق گردشگری داخلی شاهد اقدامات و تلاش‌های ستاد خدمات سفر در همه جای کشور از جمله لرستان بودیم.

شال‌بافیان با اشاره به مدیریت مناسب گردشگری داخلی در نوروز امسال و قدردانی از زحمات ستاد خدمات سفر، گفت: برای استمرار گردشگری داخلی در طول سال و توزیع زمانی و مکانی سفر اقداماتی نیاز است که برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها نقش بسیار پررنگی در این حوزه دارد.

شال‌بافیان با اشاره به حضور بخش خصوصی در بخش‌های مختلف جشنواره ملی اقوام گفت: ما میزبان بخش خصوصی گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های مختلف هستیم و این از ویژگی‌های مثبت این جشنواره است.

لرستان با داشتن پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بی‌نظیر هنوز نتوانسته‌است نقش پررنگ و شایسته خود را به‌دست آورد

معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: لرستان با داشتن پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بی‌نظیر هنوز نتوانسته‌است نقش پررنگ و شایسته خود را به‌دست آورد و برای این موضوع نیازمند به معرفی ظرفیت‌های این استان در سطح ملی و استانی هستیم.

شال‌بافیان با بیان اینکه یکی از ابتکاراتی که به‌صورت جدی در وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در همکاری با استانداران و ادارات کل این وزارتخانه پیگیری می‌شود محور غرب کشور است، یادآور شد: استان‌های غربی کشور در این برنامه می‌توانند از ظرفیت نزدیکی جغرافیایی و پتانسیل‌های گردشگری به‌هم کمک بگیرند و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در محور غرب نیز توصیه ما در وزارت میراث‌فرهنگی است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.