قرارداد غلات دریای سیاه اوکراین برای حداقل 60 روز تمدید شد

[ad_1] این پیمان با میانجیگری روسیه و اوکراین توسط سازمان ملل متحد و ترکیه در ماه ژوئیه امضا شد – و در ماه نوامبر برای 120 روز دیگر تمدید شد – برای مبارزه با بحران جهانی غذایی که تا حدی با حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه 2022 تقویت شد. محاصره دریای سیاه قرار

کد خبر : 335228
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۱۳
قرارداد غلات دریای سیاه اوکراین برای حداقل 60 روز تمدید شد

[ad_1]

این پیمان با میانجیگری روسیه و اوکراین توسط سازمان ملل متحد و ترکیه در ماه ژوئیه امضا شد – و در ماه نوامبر برای 120 روز دیگر تمدید شد – برای مبارزه با بحران جهانی غذایی که تا حدی با حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه 2022 تقویت شد. محاصره دریای سیاه قرار بود این قرارداد روز شنبه به پایان برسد.

سازمان ملل و ترکیه روز شنبه گفتند که این توافق تمدید شده است، اما مشخص نکردند که چه مدت. اوکراین اعلام کرد که برای 120 روز تمدید شده است. اما همکاری روسیه لازم است و مسکو تنها با تمدید این پیمان به مدت 60 روز موافقت کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: «ابتکار غلات دریای سیاه، در کنار یادداشت تفاهم برای ترویج محصولات غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی، برای امنیت غذایی جهانی، به‌ویژه برای کشورهای در حال توسعه، حیاتی است».

روسیه و اوکراین تامین کنندگان اصلی کالاهای غذایی در جهان هستند و روسیه نیز صادرکننده برتر کود است.

برای کمک به متقاعد کردن روسیه به اوکراین برای از سرگیری صادرات غلات خود در دریای سیاه در سال گذشته، یک قرارداد سه ساله نیز در ماه ژوئیه منعقد شد که طی آن سازمان ملل موافقت کرد که به روسیه در صادرات مواد غذایی و کود کمک کند.

قدرت های غربی تحریم های سختی را علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین وضع کرده اند. در حالی که صادرات مواد غذایی و کود این کشور تحریم نشده است، مسکو می گوید محدودیت در پرداخت، لجستیک و صنایع بیمه مانعی برای حمل و نقل است.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل روز جمعه گفت که اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا اکنون «دو ماه فرصت دارند تا کل زنجیره عملیاتی را که بخش کشاورزی روسیه را همراهی می‌کند، از تحریم‌های خود معاف کنند، اگر آنها غلات دریای سیاه اوکراین را می‌خواهند». معامله برای ادامه

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در پاسخ به این سوال که واشنگتن “برای اطلاع رسانی در مورد مواد غذایی و کودهای شیمیایی به دولت ها و بخش خصوصی تلاش های فوق العاده ای انجام داده است.”

سازمان ملل متحد گفته است که با وجود پیشرفت در تسهیل صادرات محصولات کشاورزی روسیه، هنوز موانعی وجود دارد، به ویژه در رابطه با سیستم های پرداخت.

دوجاریک روز شنبه گفت که سازمان ملل متحد به شدت به اجرای هر دو توافق غلات دریای سیاه اوکراین و پیمان با مسکو متعهد است و از همه طرف‌ها خواست تا تلاش‌های خود را برای اجرای کامل آن‌ها مضاعف کنند.

براساس این قرارداد، اوکراین تاکنون نزدیک به 25 میلیون تن ذرت و گندم صادر کرده است. مقاصد اصلی حمل و نقل چین، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و هلند بوده است.

(گزارش اضافی توسط مکس هاندر در کیف؛ نوشته میشل نیکولز ویرایش توسط فرانسیس کری، املیا سیتول ماتاریس و راس راسل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.