قدردانی گوترش از ترکیه در دیدار با اردوغان

دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه ۲۵ آوریل ۲۰۲۲(۵ اردیبهشت ۱۴۰۱)، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و حمایت خود را از تلاش های دیپلماتیک جاری ترکیه در رابطه با جنگ در اوکراین ابراز کرد. در بیانیه دفتر

کد خبر : 198287
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
قدردانی گوترش از ترکیه در دیدار با اردوغان



دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه ۲۵ آوریل ۲۰۲۲(۵ اردیبهشت ۱۴۰۱)، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و حمایت خود را از تلاش های دیپلماتیک جاری ترکیه در رابطه با جنگ در اوکراین ابراز کرد.

در بیانیه دفتر گوترش آمده است: گوترش و اردوغان تاکید کردند که هدف مشترک آنها پایان دادن به جنگ در اوکراین در اولین فرصت و ایجاد شرایط برای پایان دادن به رنج و سختی غیرنظامیان است.

در این بیانیه آمده است: آنها بر نیاز فوری به ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان و ارائه کمک های ضروری به جوامع آسیب دیده در اوکراین تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، دبیر کل سازمان ملل و رئیس جمهوری ترکیه توافق کردند برای پیگیری طرح های جاری ارتباط خود را حفظ کنند. آنها همچنین در مورد تأثیر جنگ اوکراین بر مسائل منطقه ای و جهانی از جمله انرژی، غذا و امور مالی گفتگو کردند.

دبیرکل سازمان ملل متحد فردا ششم اردیبهشت‌ماه (۲۶ آوریل) برای دیدار با ولادیمیر پوتین به روسیه و هشتم اردیبهشت‌ماه (۲۸ آوریل) برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی به اوکراین سفر خواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشتر از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به خاطر سفر به روسیه پیش از دیدار از اوکراین انتقاد کرد.

زلنسکی یکشنبه به خبرنگاران در پایتخت اوکراین گفت: ابتدا سفر به روسیه و سپس دیدار از اوکراین اشتباه است. در این رویه عدالت و منطق وجود ندارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد از آغاز جنگ اوکراین در۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) اگرچه درباره این بحران اظهارنظرهای مختلفی داشته اما عملکردش در این زمینه همچون دیگر رویدادهای بین‌المللی، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است.

منتقدان عملکرد گوترش معتقدند؛ اینکه نقش میانجیگر این بحران را بازیگرانی چون ترکیه، فرانسه، اتریش و حتی رژیم صهیونیستی بازی کرده‌اند، نگران کننده است و اطلاع ندارند که آیا دبیرکل در پشت صحنه هرگونه میانجیگری دخیل است یا خیر.

گفته می‌شود در پی افزایش انتقادها درباره نقش میانجیگیری سازمان ملل در این جنگ، گوترش ۳۰ فروردین ماه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نامه نوشته وخواستار دیدار با آن‌ها شده است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.