قاچاق گسترده تلویزیون به ایران/سرمایه‌گذاری داخلی در هاله‌ای از ابهام

[ad_1] محمد رضا شهیدی با اشاره به اینکه استفاده از توان داخلی در امر تولید یک موضوع ضروری به شمار می‌آید، اظهار داشت : هرچه قدر توان داخلی برای تولید افزایش پیدا کند میزان وابستگی کاهش یافته و توسعه بخش تولید کشور فراهم خواهد شد . وی با بیان اینکه دغدغه تمام کشورها تامین قطعات مورد

کد خبر : 83789
تاریخ انتشار : جمعه 30 جولای 2021 - 21:55
قاچاق گسترده تلویزیون به ایران/سرمایه‌گذاری داخلی در هاله‌ای از ابهام

[ad_1]

محمد رضا شهیدی با اشاره به اینکه استفاده از توان داخلی در امر تولید یک موضوع ضروری به شمار می‌آید، اظهار داشت : هرچه قدر توان داخلی برای تولید افزایش پیدا کند میزان وابستگی کاهش یافته و توسعه بخش تولید کشور فراهم خواهد شد .

وی با بیان اینکه دغدغه تمام کشورها تامین قطعات مورد نیاز از داخل کشور است، افزود: البته تولید برخی از قطعات در داخل کشور صرفه اقتصادی نداشته و باید از محل واردات تأمین شود به عنوان نمونه پنل تلویزیون توسط 6 شرکت در دنیا انجام می شود چرا که حجم تولید تلویزیون در آنجا بالای 10 میلیون دستگاه بوده و تولید پنل به صرفه است اما در ایران فقط یک و نیم میلیون دستگاه تولید تلویزیون انجام می‌شود و به همین دلیل سرمایه گذاری هنگفت برای تولید پنل به صرفه نیست.

ورود روزانه 2 هزار تلویزیون قاچاق به بازار مانع توسعه تولید داخل شده است

دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با اشاره به اینکه خوشبختانه تعدادی از تولیدکنندگان داخلی به حوزه تولید پنل ورود پیدا کرده اند، افزود: دغدغه اصلی تولیدکننده داخلی ورود کالاهای قاچاق به بازار است چراکه در این شرایط سرمایه گذاری در امر تولید توجیه پذیر نیست.

شهیدی تصریح کرد: در حال حاضر تولیدکننده داخلی امکان تولید 4 میلیون دستگاه تلویزیون دارد اما موانع پیش رو باعث شده تا 1.5 میلیون دستگاه تلویزیون تولید شود.

به گفته وی، متأسفانه روزانه 2 هزار تلویزیون قاچاق روانه بازار می شود که همین امر سرمایه گذاری در تولید داخلی را با ابهامات روبه رو ساخته است.

2223227

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.