قانون قزاقستان برای محدود کردن مصرف برق توسط ماینرهای کریپتو لازم الاجرا شد – اخبار استخراج بیت کوین

[ad_1] قانون جدیدی که چارچوب نظارتی استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال را گسترش می‌دهد و در عین حال دسترسی آن‌ها به برق ارزان‌قیمت را محدود می‌کند، در قزاقستان لازم‌الاجرا شده است. این قانون یک رژیم مجوز برای استخراج معدن با دو دسته مختلف مجوز را معرفی می کند که شرکت ها باید به طور دوره ای آن

کد خبر : 318483
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
قانون قزاقستان برای محدود کردن مصرف برق توسط ماینرهای کریپتو لازم الاجرا شد – اخبار استخراج بیت کوین

[ad_1]

قانون جدیدی که چارچوب نظارتی استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال را گسترش می‌دهد و در عین حال دسترسی آن‌ها به برق ارزان‌قیمت را محدود می‌کند، در قزاقستان لازم‌الاجرا شده است. این قانون یک رژیم مجوز برای استخراج معدن با دو دسته مختلف مجوز را معرفی می کند که شرکت ها باید به طور دوره ای آن را تمدید کنند.

رئیس جمهور توکایف قانون تنظیم استخراج و مبادله دارایی های رمزنگاری در قزاقستان را تصویب کرد

قانون “در مورد دارایی های دیجیتال در جمهوری قزاقستان” که توسط رئیس جمهور قاسم جومارت توکایف در روز دوشنبه امضا شد، لازم الاجرا شد. هدف اصلی قانون جدید که همراه با اصلاحات سایر قوانین قانونی مانند قانون مالیات تصویب شده است، تنظیم فعالیت های مربوط به صدور و گردش این دارایی ها به ویژه معدن است.

رسانه های محلی گزارش دادند که این تغییرات همچنین با هدف ایجاد شرایط برای توسعه صنعت کریپتو و رقابت عادلانه بین شرکت کنندگان در بازار است. قانون دارایی دیجیتال، که در اواخر ژانویه توسط مجلس تصویب شد، اختیارات نهادهای دولتی را که بر این بخش نظارت می‌کنند، تعریف می‌کند و مجوزهایی را برای استخراج‌کنندگان و صرافی‌های کریپتو معرفی می‌کند و جایگزین سیستم ثبت فعلی می‌شود.

پروانه بهره برداری برای دو گروه از متقاضیان برای مدت سه سال صادر می شود. نهادهایی که دارای زیرساخت استخراج هستند، مانند مراکز داده که استانداردهای خاصی را از نظر تجهیزات، مکان و امنیت دارند، در دسته اول قرار می گیرند. مورد دوم برای کسانی است که دارای سخت افزار استخراج هستند اما فضایی را در مزارع کریپتو اجاره می کنند و مستقیماً برای سهمیه انرژی درخواست نمی کنند.

مجموعه ای جداگانه از الزامات برای استخرهای معدن معرفی شده است. آنها باید سخت افزار و نرم افزار خود را در قزاقستان نصب کرده و با قوانین امنیت اطلاعات کشور و سایر مقررات قابل اجرا مطابقت داشته باشند.

علاوه بر این، ماینرهای کریپتو تنها در صورت وجود مازاد برق و منحصراً از صرافی متمرکز و تحت کنترل دولتی KOREM مجاز به خرید برق از شبکه ملی خواهند بود. اما سقف قیمت این انرژی برداشته شده و معاملات بر اساس اصول بازار انجام خواهد شد.

برق ارزان و یارانه ای یکی از عواملی بود که شرکت های معدنی را به دنبال سرکوب صنعت چین در سال 2021 به قزاقستان جذب کرد. مقامات این کشور آسیای مرکزی کسری فزاینده برق را ناشی از هجوم معدنچیان دانسته و اقداماتی را برای محدود کردن مصرف در این کشور انجام داده اند. بخش، از جمله قطع موقت تاسیسات ثبت شده و تعطیلی مزارع غیرقانونی. در 1 ژانویه، هزینه اضافی برق برای معدنچیان مجاز اعمال شد.

برچسب ها در این داستان

کریپتو، استخراج رمزنگاری، ماینرهای رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، دارایی‌های دیجیتال، مبادلات، قزاقستان، قانون، قانون، مجوزها، مجوزها، استخراج‌کنندگان، استخراج، ثبت نام، مقررات، الزامات

آیا فکر می کنید قوانین سختگیرانه و افزایش هزینه ها وضعیت قزاقستان را به عنوان یک مقصد معدنی تهدید می کند؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که در زمینه فناوری کار می‌کند و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.