قانون بازنشستگی غیرمحبوب فرانسه با آزمون اساسی قانون اساسی روبرو است

[ad_1] مخاطرات بالا هستند. دولت امیدوار است به چراغ سبز، احتمالاً با اخطارهای جزئی، که بتواند اعتراضات را منصرف کند و به آن اجازه دهد لایحه ای را که سن بازنشستگی دولتی را دو سال به 64 سال افزایش می دهد، تصویب کند و به اصلاحات دیگر ادامه دهد. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان

کد خبر : 345559
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
قانون بازنشستگی غیرمحبوب فرانسه با آزمون اساسی قانون اساسی روبرو است

[ad_1]

مخاطرات بالا هستند.

دولت امیدوار است به چراغ سبز، احتمالاً با اخطارهای جزئی، که بتواند اعتراضات را منصرف کند و به آن اجازه دهد لایحه ای را که سن بازنشستگی دولتی را دو سال به 64 سال افزایش می دهد، تصویب کند و به اصلاحات دیگر ادامه دهد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر رسمی خود به هلند گفت: «کشور باید به حرکت رو به جلو، کار و مواجهه با چالش‌هایی که در انتظار ما هستند، ادامه دهد.»

اما اتحادیه‌ها و اپوزیسیون هشدار می‌دهند که ماه‌ها بحث‌های پراکنده و اعتراض‌ها در مورد لایحه بازنشستگی، که دولت بدون رای‌گیری به دلیل عدم کسب اکثریت از مجلس عبور کرد، حتی اگر تصویب شورا را دریافت کند، به سرعت از بین نخواهد رفت.

اتحادیه ها – و معترضان – به ماکرون فشار خواهند آورد تا قانون را ابلاغ نکند و سعی کنند راه دیگری برای خروج بیابند.

سوفی بینه، رئیس جدید اتحادیه تندرو CGT، روز پنجشنبه گفت که ماکرون باید این لایحه را پس بگیرد «در غیر این صورت نمی‌تواند بر این کشور حکومت کند».

فرانسیس بورگه، کارمند خدمات پستی 52 ساله، در تجمعی در پاریس گفت: “ما هنوز امیدواریم که در نقطه ای، فردی در مکان های بالا تصمیم بگیرد که این قانون را کنار بگذارد، دور یک میز بنشیند و به بودجه بازنشستگی متفاوت نگاه کند.”

و اپوزیسیون امیدوار است که همه پرسی شهروندان را سازماندهی کند. این راه دور است، با حلقه‌های زیادی که باید از آن عبور کرد، اما همچنان می‌تواند ماه‌ها دولت را تحت کنترل درآورد، در حالی که اپوزیسیون تلاش می‌کند نزدیک به پنج میلیون امضا را جمع‌آوری کند که برای پیشبرد این امر نیاز دارد.

یک منبع نزدیک به مکرون گفت که دولت احتمالاً به سرعت این لایحه را در مجله رسمی منتشر خواهد کرد، احتمالاً در اوایل هفته آینده، اگر چراغ سبز شورا دریافت کند، تا تلاش کند تا ادامه دهد.

انتظار می رود تصمیم شورا اواخر بعد از ظهر یا اوایل عصر، احتمالاً پس از ساعت 1600 GMT باشد. ممکن است این لایحه را لغو کند، اما این کاری است که به ندرت انجام داده است و کارشناسان قانون اساسی و منابع دولتی این را بعید می دانند.

از سوی دیگر، و به احتمال زیاد کارشناسان و منابع دولتی می گویند، این است که شورا افزایش سن قانونی بازنشستگی را تصویب می کند، اما برخی از اقداماتی را که برای افزایش اشتغال کارگران مسن تر طراحی شده بود، به این دلیل که آنها در لایحه بودجه تامین اجتماعی قرار ندارند، لغو می کند. .

ناظران سیاسی می گویند نارضایتی گسترده در مورد اصلاحات دولت می تواند پیامدهای بلندمدتی داشته باشد، از جمله تقویت احتمالی راست افراطی.

مارین لوپن، رهبر راست افراطی که مخالف قانون بازنشستگی است، اوایل این هفته گفت: «من به تصمیم شورای قانون اساسی چندان خوشبین نیستم». “اما تو از من می خواهی چه کار کنم؟ ماشین ها را بسوزانیم؟ ما فقط به فرانسوی ها می گوییم: به تجمع ملی رأی دهید.

(نوشته اینگرید ملاندر؛ ویرایش توسط مارک پاتر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.