قانونگذار پس از بازدید از ایران تایید کرد روسیه استیبل کوین با پشتوانه طلا را بررسی می کند – فاینانس بیت کوین نیوز

یکی از اعضای بلندپایه پارلمان روسیه اذعان کرد که روسیه ممکن است یک استیبل کوین با پشتوانه طلا برای استفاده در تسویه حساب های بین المللی منتشر کند. این موضوع در سفر اخیر به ایران مورد بحث قرار گرفته است، جایی که مقامات نیز علاقه خود را به چنین ابتکاری نشان داده اند. ایران و

کد خبر : 312003
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۳۰
قانونگذار پس از بازدید از ایران تایید کرد روسیه استیبل کوین با پشتوانه طلا را بررسی می کند – فاینانس بیت کوین نیوز


یکی از اعضای بلندپایه پارلمان روسیه اذعان کرد که روسیه ممکن است یک استیبل کوین با پشتوانه طلا برای استفاده در تسویه حساب های بین المللی منتشر کند. این موضوع در سفر اخیر به ایران مورد بحث قرار گرفته است، جایی که مقامات نیز علاقه خود را به چنین ابتکاری نشان داده اند.

ایران و روسیه درباره پرداخت های استیبل کوین برای تسویه حساب های تجاری دوجانبه صحبت می کنند

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی در مجلس سفلی پارلمان روسیه به روزنامه پارلمان روسیه گفت: فدراسیون روسیه در حال بررسی ایجاد یک استیبل کوین با پشتوانه طلا است که می تواند برای تسویه حساب های فرامرزی از جمله با ایران استفاده شود. .

ما در مورد صدور استیبل کوین ها، دارایی های مالی دیجیتال (DFA) با پشتوانه اشیاء با ارزش خاص بحث کردیم. به عنوان مثال، من در مورد طلا صحبت کردم، شمش های طلا، پالایشگاه ها می توانند آنها را تهیه کنند یا مراکزی که طلا در آنها ذخیره می شود و در مقابل این ذخایر DFA صادر می شود.»

آکساکوف توضیح داد که پس از آن می توان از چنین استیبل کوینی به عنوان وسیله پرداخت استفاده کرد، برای مثال در تسویه حساب های متقابل بین روسیه و ایران، همچنین به نقل از خبرگزاری اینترفاکس. وی افزود: این پیشنهاد با علاقه از طرف ایرانی دریافت شده است.

نماینده عالی رتبه دومای دولتی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران در قبال کالاهای عرضه شده توسط روسیه بدهی زیادی دارد. در عین حال، واحد پول ایران، ریال، دارای نوسانات قابل توجهی است و دارای دو نرخ برابری با دلار آمریکا است – نرخ رسمی مصوب بانک مرکزی ایران و نرخ بازار – که از نظر محاسباتی برای صادرات روسیه نامناسب است. .

اخباری مبنی بر اینکه تهران و مسکو در حال گفتگو درباره راه اندازی ارز دیجیتالی با پشتوانه طلا هستند، اوایل ژانویه منتشر شد، زمانی که رئیس انجمن صنعت کریپتو روسیه به روزنامه تجاری ودوموستی گفت که بانک مرکزی ایران در حال بررسی روی توسعه یک ارز دیجیتال با مشارکت روسیه است. مدیر اجرایی فاش کرد که این توکن برای تسهیل تجارت در منطقه فارس استفاده خواهد شد.

ارز دیجیتال روسیه با پشتوانه طلا برای اولین بار در سال 2019 پیشنهاد شد

ایده انتشار یک استیبل کوین با پشتوانه طلای روسیه در ابتدا در ماه مه 2019 طی جلسه ای در دومای ایالتی که الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه به آن ملحق شد، مطرح شد. در آن زمان، ولادیمیر گوتنف، عضو مجلس نمایندگان، پیشنهاد کرد که بانک مرکزی باید مذاکراتی را در این زمینه با سایر کشورهای بریکس آغاز کند و اصرار داشت:

طلا کمترین آسیب پذیری است. احتمالاً می‌توانیم در چین، هند و برزیل تفاهم پیدا کنیم.

آناتولی آکساکوف گفت: «اما اینها ارزهای دیجیتال نیستند، شاید به اصطلاح استیبل کوین باشند. پیشنهادی برای استیبل کوین “روبل طلایی” نیز در گزارشی توسط موسسه تحقیقات و تخصص VEB.RF که در تابستان 2022 منتشر شد، ارائه شد.

تحت فشار تحریم های غرب، روسیه و ایران نیز در حال بررسی گزینه هایی برای استفاده از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز برای دور زدن محدودیت ها در تجارت خارجی هستند. در آگوست سال گذشته، ایران اولین سفارش واردات رسمی خود را با استفاده از رمزارز انجام داد در حالی که روسیه در حال انجام اقداماتی برای قانونی کردن پرداخت‌های رمزنگاری فرامرزی است. یک روبل دیجیتال و یک ریال کریپتو که دارای پشتوانه طلا نیستند نیز در دست توسعه هستند.

برچسب ها در این داستان

آناتولی آکساکوف، بریکس، چین، مرزی، پرداخت های فرامرزی، الویرا نابیولینا، طلا، استیبل کوین با پشتوانه طلا، ایران، روسیه، تحریم ها، استیبل کوین، اوکراین، جنگ

آیا فکر می کنید روسیه در آینده نزدیک یک استیبل کوین با پشتوانه طلا منتشر خواهد کرد؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.