قانونگذار می گوید روسیه ممکن است بیت کوین را برای صادرات گاز بپذیرد – بیت کوین نیوز

[ad_1] روسیه از دلار و یورو به عنوان گزینه های پرداخت برای صادرات انرژی خود فاصله می گیرد و از بیت کوین به عنوان جایگزین احتمالی در کنار روبل و ارزهای ملی کشورهای شریک یاد شده است. یک نماینده بلندپایه پارلمان اشاره کرده است که مسکو ممکن است برای گاز طبیعی و سایر منابع از

کد خبر : 183146
تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۳۰
قانونگذار می گوید روسیه ممکن است بیت کوین را برای صادرات گاز بپذیرد – بیت کوین نیوز

[ad_1]

روسیه از دلار و یورو به عنوان گزینه های پرداخت برای صادرات انرژی خود فاصله می گیرد و از بیت کوین به عنوان جایگزین احتمالی در کنار روبل و ارزهای ملی کشورهای شریک یاد شده است. یک نماینده بلندپایه پارلمان اشاره کرده است که مسکو ممکن است برای گاز طبیعی و سایر منابع از ارز دیجیتال استفاده کند.

مقام روسی از بیت کوین در میان روش های تسویه جایگزین برای گاز آن نام می برد

فدراسیون روسیه اقداماتی را در واکنش به تحریم های بی سابقه غرب اعمال شده به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین انجام داده است. این کشور غنی از انرژی اکنون به دنبال ارزهای دیگری برای جایگزینی دلار و یورو در تجارت گاز خود است.

روز چهارشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه از کشورهای غیردوست می‌خواهد گاز طبیعی خریداری شده را با روبل بپردازند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا که بسیاری از آنها برای گرمایش و تولید برق به شدت به گاز روسیه وابسته هستند، در این دسته قرار می گیرند.

تحریم های آمریکا و اروپا به اقتصاد روسیه و ارز فیات آسیب می زند. برخی از این اقدامات دسترسی این کشور به بازار مالی جهانی و ذخایر ارز خارجی را هدف قرار می دهد. به دنبال اعلام پوتین، روبل زمین از دست داد، در حالی که قیمت گاز در اروپا افزایش یافت.

“اگر نمی توانیم ارزی را ذخیره کنیم، آن را خریداری کنیم، با آن پرداخت کنیم، پس چرا باید با آن معامله کنیم؟” پاول زاوالنی، رئیس کمیته انرژی در دومای دولتی، مجلس سفلی پارلمان، روز پنجشنبه برای رسانه های روسی اظهار نظر کرد.

گاز تازه آغاز است، این بر منابع دیگر نیز تأثیر خواهد گذاشت. این نماینده مجلس گفت: اگر می خواهند بخرند، یا به ارز بپردازند، برای ما طلا است یا به ارزهایی که برای ما مناسب است، پول ملی است.

زاوالنی توضیح داد که تسویه حساب با کشورهای دوست مانند چین و ترکیه می تواند با استفاده از روبل یا واحد پول آنها، یوان و لیر انجام شود. صربستان می تواند به ارز خارجی قابل تبدیل یا روبل روسیه پرداخت کند. وی در ادامه توضیح داد:

مجموعه ارزها ممکن است متفاوت باشد و این یک عمل عادی است. اگر بیت کوین وجود دارد – ما با بیت کوین معامله خواهیم کرد.

این مقام افزود: اکنون تعدادی از کشورهای اروپایی آماده خرید سوخت روسیه با روبل هستند. برای انجام این کار، ما فقط باید برخی از مسائل سازمانی را حل کنیم و قراردادهای اضافی امضا کنیم. هیچ چیزی در تعهدات ما تحت قراردادها تغییر نمی کند. این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر پول گاز را ندهند، دیگر گازی نمی‌شود.

روسیه حتی قبل از بحران نظامی در اوکراین تلاش کرده است تا وابستگی خود به دلار را کاهش دهد. در ماه اکتبر، معاون وزیر امور خارجه الکساندر پانکین به اینترفکس گفت که مسکو ممکن است تا حدی دلار سبز را در ذخایر ارزی و تسویه حساب های تجاری خود با سایر ارزهای فیات و دارایی های دیجیتالی بالقوه مانند بیت کوین جایگزین کند. اظهارات او اندکی پس از آن بیان شد که خود پوتین در مصاحبه ای با CNBC گفت که ارز دیجیتال می تواند برای تسویه حساب های تجاری نفت در آینده استفاده شود.

برچسب ها در این داستان

بیت کوین، کریپتو، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، ارزها، ارز، دلار، اتحادیه اروپا، یورو، گاز، پول ملی، گاز طبیعی، نفت، روبل، روسیه، روسیه، روبل روسیه، تحریم ها، تسویه حساب، ایالات متحده آمریکا، دلار آمریکا، اوکراین

آیا انتظار دارید روسیه برای صادرات گاز و نفت خود از ارزهای دیجیتال در شهرک‌ها استفاده کند؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین تک، سیاست بین‌الملل و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.