فیلم درمانی – معرفی فیلم‌هایی برای مواجهه با شکست عشقی

[ad_1] یکی از بدترین لحظات زندگی هر فرد، لحظه خداحافظی با معشوق است. اما متاسفانه این تلخی، تنها به یک لحظه ختم نمی‌شود، بلکه زندگی فرد را بسته به شدت علاقه‌اش به طور کلی تحت تاثیر قرار می‌دهد و آثار مخرب فراوانی بر روحیه شخص می‌گذارد. در این بخش از فیلم درمانی، سراغ معرفی فیلم‌هایی

کد خبر : 20546
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
فیلم درمانی – معرفی فیلم‌هایی برای مواجهه با شکست عشقی

[ad_1]

ایرانسل
کوین نیک

یکی از بدترین لحظات زندگی هر فرد، لحظه خداحافظی با معشوق است. اما متاسفانه این تلخی، تنها به یک لحظه ختم نمی‌شود، بلکه زندگی فرد را بسته به شدت علاقه‌اش به طور کلی تحت تاثیر قرار می‌دهد و آثار مخرب فراوانی بر روحیه شخص می‌گذارد. در این بخش از فیلم درمانی، سراغ معرفی فیلم‌هایی رفتیم که شما را در یک شکست عشقی همراهی می‌کند و تجربه‌های جدیدی برای مقابله با مشکلات بعد از شکست عشقی و به طور کلی مشکلات یک رابطه به شما هدیه می‌دهد. با ویجیاتو همراه باشید.

داستان ازدواج (Marriage Story)

داستان ازدواج، از آن دست آثاری است که با دقت، مشکلات مربوط به یک رابطه رو به زوال را بررسی می‌کند و جنبه‌های مختلف یک شکست عشقی را زیر ذره بین قرار می‌دهد.

داستان این فیلم، درباره یک زوج عاشق است که ظاهرا بی دلیل با کشمکش‌های طلاق و جدایی روبه رو هستند. این کشمکش، زندگی فردی و زناشویی آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث شده که هر کدام به نوعی، شخصیت پنهان خود را آشکار کنند.

تصور کنید، یک زوج هنگام روبه رویی با بحث جدایی و طلاق، با مجموعه‌ای از مشکلات فردی و اجتماعی رو به رو می‌شوند و آن تصویری که قبل از آن از یکدیگر داشتند، از بین می‌رود و هر دو طرف به شدت دچار تغییر و تحول می‌شوند. این فیلم، بحث مشکلات هنگام جدایی و بعد از جدایی را پیش می‌کشد و سعی می‌کند با انتقال مفاهیم اساسی یک رابطه، به بینندگان یک تجربه متفاوت و پر کاربرد بدهد.

لا لا لند ( La La Land)

یک رابطه عاشقانه می‌تواند چه کمکی به افراد درگیر رابطه بکند؟ یا اصلا کارکرد یک رابطه چیست؟ آیا این کاکرد‌ها در لحظه عمل می‌کنند، یا حتی بعد از پایان رابطه می‌تواند ادامه داشته باشد؟

سوالات بالا، جز اساسی‌ترین و فلسفی‌ترین سوالات در مورد یک رابطه عاشقانه است که فیلم لا لا لند، در یک خط داستانی بسیار منظم به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

فیلم لا لا لند به روایت رابطه دو هنرمند رویاپرداز، یکی پیانیست و دیگری بازیگر، می‌پردازد و زوایای گوناگون یک رابطه از صفر شروع شده و دوران اوج و افول آن را به نمایش می‌گذارد.

وقتی یک رابطه شروع به شکل گیری می‌کند، افراد از زندگی فردی وارد زندگی اجتماعی می‌شوند و حتی گاهی یادشان می‌رود که خودشان یا طرف مقابل یک زندگی فردی و آرزو‌ها و امیالی داشته‌اند. بحث فیلم لا لا لند، پرداختن به مشکلات روابط عاشقانه نسبت به زندگی فردی است. البته در کنار این موضوع، یک رابطه اگر موفق باشد، می‌تواند باعث پیشرفت زندگی فردی نیز بشود.

این فیلم به شما آگاهی بیشتری نبست یه یک رابطه عاشقانه و فواید آن حتی بعد از پایان رابطه می‌دهد و به گونه‌ای شما را ناچار به کنار آمدن با جدایی می‌کند. آن هم نه یک جدایی شکست خورده، بلکه یک جدایی موفقیت آمیز.

دختر گم شده (Gone Girl)

فیلم دختر گم‌شده شاید در ظاهر زیاد به شکست عشقی مرتبط نباشد، اما در حقیقت این فیلم به شما تجربه بزرگی برای ساختن آینده و برقراری یک رابطه جدید و موفق، بعد از یک شکست می‌دهد.

داستان فیلم از آنجایی شروع می‌شود که نیک (بن افلک) روزی که اتفاقا سالگرد ازدوداجش با ایمی بود، متوجه گم شدن او می‌شود. گم شدن ایمی باعث می‌شود که نیک نسبت به زندگی خودش و ایمی و رابطه آن‌ها، نگرش دیگری پیدا کند و اتفاقاتی در نتیجه این نگرش رخ می‌دهد.

ایرانی کارت
Dicardo

این که افراد درگیر یک رابطه چه انتظاراتی از یکدیگر دارند و هر کدام برای ماندگاری این رابطه باید تا چه حد خودشان را با این انتظارات وقف دهند یا اصلا انتظارات اضافی را کنار بگذارند، از موضوعاتی است که فیلم دختر گم‌شده به آن می‌پردازد.

500 روز سامر (500 Days of Summer)

بیان حقیقت کمی تلخ و دور از انتظار است؛ اما فرار از آن باعث نمی‌شود که اوضاع از چیزی که هست بهتر شود؛ بلکه روز به روز به خاطر ترس از روبه رو شدن با حقیقت، همه چیز بدتر می‌شود.

فیلم 500 روز سامر با نشان دادن حقیقت شاید در ابتدا کمی اعصاب‌خورد کن به نظر برسد، اما به تدریج سعی می‌کند فرهنگ مناسبی را بین مخاطبان در رابطه با عشق و عاشقی و شکست عشقی رواج دهد.

داستان فیلم که یک روایت غیر خطی است، از داستان علاقه بین تام و سامر آغاز می‌شود؛ اما در ادامه، فیلم در زمان‌های مختلف سفر می‌کند و لایه‌های جدیدی از شخصیت تام آشکار می‌کند.

این فیلم با نگاه نوین خود به شکست عشقی، می‌تواند گزینه خوبی برای افزایش آگاهی فرد شکست خورده و در نتیجه بهبود اوضاع روحی او باشد.

کازابلانکا (Casablanca)

به عنوان یک اثر فاخر و ارزشمند، دلم نیامد که در این لیست به فیلم کازابلانکا اشاره نکنم؛ این فیلم بسیار محبوب با هنرمایی هامفری بوگارت و اینگرید برگمن، همانند فیلم‌های بالا، سعی می‌کند به یک رابطه عاشقانه از دید مثبت نگاه کند و درواقع نیمه پر لیوان را ببیند.

داستان فیلم در یک دوره سخت تاریخی می‌گذرد؛ زمانی که مردم اروپا به خاطر فرار از آسیب‌های جنگ، خواهان مهاجرت به قاره آمریکا هستند. تنها راه مطلوب برای رسیدن به آمریکا، گذر کردن از کازابلانکا و در صورت شانس آوردن، پرواز به سمت آمریکا است.

در این میان، فیلم به روایت یک عشق قدیمی میان ریک و الیسا می‌پردازد که مدتی است به دلایل نامعلوم از هم جدا شدند؛ اما بعد از سال‌ها، مجدد با یکدیگر روبه رو می‌شوند. اکنون الیسا نامزدی به نام ویکتور لازلو دارد که از دست دولت آلمان و ویشی فرانسه فراری است.

شاید یکی از دلایل اصلی محبوبیت این فیلم در زمان خود و زمان‌های بعدی، همین نگاه متفاوتش به جدایی و شکست عشقی است که درواقع سرآغاز ساخته شدن فیلم‌های این چنینی بود.

فیلم درمانی‌های دیگر:

فیلم درمانی – معرفی فیلم‌هایی برای مواجهه با اندوه مرگ عزیزان

معرفی ده فیلم عاشقانه برای یک شب رمانتیک

Dicardo
GiftCard98
برچسب‌هابررسیدرامسریالعاشقانهنقد فیلم
کپی شد

https://vgto.ir/8jk

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.