فیلمگردی نوروز ۱۴۰۰؛ ژانر تاریخی: فیلم Braveheart

[ad_1] یکی از لذت بخش‌ترین ژانرهای سینما، ژانر تاریخی یا حماسی است. بنابراین در این پرونده از فیلمگردی نوروز ۱۴۰۰ به سراغ معرفی یکی از بهترین آثار تاریخی و حماسی سینما تحت عنوان شجاع‌دل یا «Braveheart» خواهیم رفت. بدون شک علاقه‌مندان به هنر هفتم با نام و شُهرت این فیلم آشنا هستند. شجاع‌دل به کارگردانی

کد خبر : 36599
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
فیلمگردی نوروز ۱۴۰۰؛ ژانر تاریخی: فیلم Braveheart

[ad_1]

یکی از لذت بخش‌ترین ژانرهای سینما، ژانر تاریخی یا حماسی است. بنابراین در این پرونده از فیلمگردی نوروز ۱۴۰۰ به سراغ معرفی یکی از بهترین آثار تاریخی و حماسی سینما تحت عنوان شجاع‌دل یا «Braveheart» خواهیم رفت. بدون شک علاقه‌مندان به هنر هفتم با نام و شُهرت این فیلم آشنا هستند. شجاع‌دل به کارگردانی و بازی مل گیبسون یک درام تاریخی و حماسی است که از نظر عظمت و طول با درام‌های تاریخی و کلاسیک مقدم بر آن (از جمله بن هور، اسپارتاکوس، ال سیید و لارنس عربستان) رقابت می‌کند.

فیلمگردی نوروز ۱۴۰۰؛ ژانر تاریخی: فیلم Braveheart

این فیلم محصول سال ۱۹۹۵ کمپانی‌های پارامونت پیکچرز و فاکس قرن بیستم است. مل گیبسون جدا از مقام کارگردانی فیلم، در نقش ویلیام والاس نیز ظاهر می‌شود؛ جنگجویی اسکاتلندی که رهبری اسکاتلندی‌ها را در اولین جنگ استقلال‌طلبی علیه ادوارد یکم بر عهده دارد. همچنین لازم به ذکر است که این فیلم نامزد ده جایزه اسکار در مراسم شصت و هشتمین جوایز اسکار شد، و توانست پنج جایزه، شامل اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین صدا، و بهترین چهره‌پردازی را از آن خود کند.

داستان فیلم در مورد وقایع تاریخی است که در سال 1290 آغاز شد. هنگامی که پادشاه اسکاتلند بدون وارث میمیرد و بین اقوام مختلف این سرزمین، جنگی برای تصاحب قدرت و پادشاهی رخ می‌دهد. بزرگان اسکاتلند برای داوری پیش پادشاه انگلستان، ادوارد یکم می‌روند تا از او بخواهند عادل‌ترین فرد منتخب را به عنوان پادشاه اسکاتلند برگزیند. اما هنگام استقبال از او، با ارتش بزرگ انگلستان مواجه می‌شوند و بدین ترتیب اسکاتلند، توسط ادوارد فتح می‌شود و به یکی از مستعمره‌های انگلستان تبدیل می‌شود.داستان از همینجا آغاز می‌شود. خط داستانی این فیلم در مورد رشادت‌هایی است که ویلیام والاس در دوران خود انجام داده و ترفندهای پارتیزانی او علیه انگلستان را به نمایش می‌کشد.

فیلمگردی نوروز ۱۴۰۰؛ ژانر تاریخی: فیلم Braveheart

فیلم‌های تاریخی چون شجاع‌دل «Braveheart» از محبوب‌ترین گزینه‌های فیلم دوستان برای تماشا به شمار می‌روند. این فیلم‌ها که عمدتاً بیانگر و نشان‌دهنده‌ی یک حادثه‌ی واقعی هستند، ما را به سفری در اعماق گذشته فرو می‌برند. زمانی که جنگ‌هایی بر سر تصاحب امپراطوری‌ها و خونریزی‌های فراوان صرفاً برای منابع یا استقلال طلبی شکل می‌گرفت.

شجاع‌دل یک تصویر پرانرژی است که اکثر روش‌های برتر فیلم سازی حماسی را در بر می‌گیرد و همچنین فیلمساز نیز هرگز فراموش نمی‌کند که پیش از هر چیز او مشغول بیان یک داستان پرشور و قدرتمند است که تاثیر آن بالاتر از دیگر ویژگی‌های فنی و هنری کار است. این فیلم تماماً هیجان انگیز، بی رحمانه و سرشار از اکشن‌های سنگین میدانی است. فیلم شجاع‌دل دارای چندین قاب به یاد ماندنی و کم نظیر است که در سینمای معاصر مصداق یک گوهر نایاب است؛ به همین منظور است که فیلم به خاطر موفقیت‌های بصری خود، موفق به کسب اسکار فیلمبرداری و چهره‌پردازی شده است.

فیلمگردی نوروز ۱۴۰۰؛ ژانر تاریخی: فیلم Braveheart

به طور کلی ترسیم قیام علیه ظلم و ظالم چه در مدیوم سینما و چه در کتاب‌های تاریخی و داستانی همیشه قابل ستایش بوده است. این تِم در قالب هر فیلم یا سریالی که عرضه شود، توجه مخاطب را به خود معطوف مى‌کند. حال اگر این موضوع، از طرحی تاریخى و محقق گونه نیز برخوردار باشد و در فیلمى عظیم و خوش ساخت نیز ارائه شود، جذابیت دو چندانى مى‌یابد. حالا فیلم شجاع‌دل ساخته مل گیبسون دقیقاً واجد چنین خصوصیاتى است. فیلم شجاع‌دل از همان ابتدای اکرانش نظرات مثبت را به سوی خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه‌ای حدودا 70 میلیون دلاری ساخته شده بود، توانست در گیشه به فروش 213 میلیون دلاری برسد. بینندگان نیز با دادن امتیاز 8.3 از 10 به این فیلم نشان دادند آن را دوست دارند.

فیلمگردی نوروز ۱۴۰۰؛ ژانر تاریخی: فیلم Braveheart

مل گیبسون علاوه بر این که صحنه‌های نبرد را در این فیلم به خوبی پیش می‌برد، موفق می‌شود خلق و خوی وحشی 700 سال پیش را نیز از نو بسازد. برای مثال صحنه‌های نبرد جنگی به قدری خیره‌کننده است که کاملاً منطقی به نظر می‌رسند. این صحنه‌ها به حدی خوب هدایت شده‌اند که هنگام رویارویی انگلیسی‌ها در برابر اسکاتلندی‌ها، شما می‌توانید بگویید چه کسی پیروز است و چرا! شما حتی می‌توانید استراتژی‌های نبرد را تشخیص دهید. این نظم تصویری بدون شک حکایت از توانایی کارگردانی میدانی مل گیبسون دارد.

فیلم شجاع‌دل اثبات کرد که فیلم‌های پرفروش اکشن، تاریخی و حماسی اگر با دقت بالا تولید شوند و ترکیبی از کیفیتِ درام و ارزش سرگرمی را ارائه دهند، می‌توانند سودآور و محبوب باشند. جالب است بگوییم میراث این فیلم حتی از موضوع آن نیز قویتر است، فقط به این دلیل که موفقیت آن اهمیت شخصیت ویلیام والاس را تثبیت کرد و باعث پیشرفت داستان زندگی آن شد و به طور کلی، اسکاتلند را در کانون توجه تاریخی و جغرافیایی مردم جهان قرار داد.

فیلمگردی نوروز ۱۴۰۰؛ ژانر تاریخی: فیلم Braveheart

شجاع‌دل از آن دسته فیلم‌هایی است که حد‌اقل باید برای یک بار هم که شده آن را دید. سادگی به تصویر کشیدن وقایع تاریخی، در کنار تکنولوژی‌های قدیمی که در سال 1995 وجود داشتند، زیبایی چشم نوازی به این فیلم می‌دهد. در نتیجه اگر پرونده فیلمگردی نوروز ۱۴۰۰ ما را در ویجیاتو دنبال می‌کردید، امیدوارم از تماشای این اثر تاریخی و حماسی نیز لذت ببرید.

برچسب‌هاتاریخیفیلم
کپی شد

https://vgto.ir/95j

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.