فیبوناچی در بازار فارکس – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 24 ژانویه 2023

معامله گران فارکس از اصلاحات فیبوناچی برای کمک به شناسایی کلید احتمالی استفاده می کنند سطوح از حمایت و مقاومت. این سطوح به عنوان دستورالعمل برای معامله گرانی که به دنبال ورود یا خروج از بازار هستند همراه با مناسب استفاده می شود تکنیک های مدیریت ریسک. نحوه ایجاد یک بازیابی فیبوناچی در یک جفت

کد خبر : 310500
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
فیبوناچی در بازار فارکس – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 24 ژانویه 2023


معامله گران فارکس از اصلاحات فیبوناچی برای کمک به شناسایی کلید احتمالی استفاده می کنند سطوح از حمایت و مقاومت. این سطوح به عنوان دستورالعمل برای معامله گرانی که به دنبال ورود یا خروج از بازار هستند همراه با مناسب استفاده می شود تکنیک های مدیریت ریسک.

نحوه ایجاد یک بازیابی فیبوناچی در یک جفت فارکس

پیش از پرداختن به مثال‌های عملی، معامله‌گران باید دیدی اساسی از بازار کلی در حال تحلیل (EUR/USD یا USD/ZAR و غیره) داشته باشند. این با شناسایی روند شروع می شود. این بسته به سبک معاملاتی می تواند بلند مدت، میان مدت یا کوتاه مدت باشد. روش های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای شناسایی روند استفاده کرد مانند ساده اقدام قیمت، شاخص هایی مانند در حال حرکت میانگین ها (MA) و همچنین روش های دیگر. دلیل اهمیت شناسایی روند این است که ابزار فیبوناچی خود یک سوگیری روند را تعیین نمی کند، بلکه سطوح حمایت و مقاومت کلیدی را شناسایی می کند.

اجرای اصلاح فیبوناچی مستلزم شناسایی یک حرکت بزرگ یا بالا/پایین در نمودار قیمت فارکس است. این سطوح کلیدی را با استفاده از متریک فیبوناچی تولید می کند. ماهیت دوئل الف جفت فارکس تمایل به بازگشت میانگین دارد، که می تواند حرکت های عمده ای ایجاد کند که از آن می توان اصلاحات فیبوناچی را استخراج کرد.

سطوح کلیدی که باید به آن توجه کنید به ترتیب 38.2% و 61.8% هستند. سطح 50% از نظر فنی یک سطح فیبوناچی نیست، اما اغلب در بسته های نمودار گنجانده می شود و به عنوان یک آستانه مهم در نظر گرفته می شود. این سطح به سادگی نیمی از حرکت بازار را بین بالا و پایین اولیه یا بالعکس نشان می دهد. نمودار زیر یک پیاده سازی ساده از اصلاح فیبوناچی بر روی a را نشان می دهد نمودار روزانه GBP/ZAR. با رنگ مشکی مشخص شده مربوطه هستند کم به زیاد نقاطی که برای رسم سطوح فیبوناچی استفاده می شوند.

نمودار روزانه GBP/ZAR – روند صعودی:

معامله گران همچنین ممکن است از اصلاح فیبوناچی از a استفاده کنند بالا به پایین سطح قیمت به عنوان بیان شده در USD/SGD نمودار زیر.

USD/SGD نمودار روزانه – روند نزولی:

هنگامی که فیبوناچی اصلاحی رسم شد، معامله گران می توانند از این سطوح قیمتی برای ممکن استفاده کنند سیگنال های ورود و خروج. را USD/CAD مثال زیر نشان می دهد که چگونه اقدام قیمت به سطوح مختلف فیبوناچی باز می گردد. مستطیل آبی ناحیه بین سطوح فیبوناچی 61.8% و 38.2% را برجسته می کند. بدیهی است که قیمت این دو نقطه حمایتی و مقاومتی کلیدی را رعایت می کند. معامله گران ممکن است به دنبال ورود به موقعیت های فروش در 61.8٪ باشند – در نتیجه روند نزولی قبلی، با حمایت اولیه از سطح 38.2٪.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که نقاط فیبوناچی را نباید به عنوان سطوح مشخصی دید، بلکه باید به عنوان راهنما یا نقاط مرجع در نظر گرفت. قیمت همیشه در این سطوح دقیق معامله نمی شود. معمول است که ببینیم قیمت فقط کوتاه می‌آید یا از سطحی عبور می‌کند که می‌تواند معامله‌گرانی را که به سطوح دقیق نگاه می‌کنند ناامید کند. با اشاره به سفارشات توقف و محدود، معامله گران باید برای نوسانات بالقوه قیمت در اطراف سطح فیبوناچی آزادی عمل بدهند. نمودار زیر نمونه ای از این مورد را در بالای سطح 23.6% (زرد) نشان می دهد که در آن گاوهای نر دیده می شوند که قیمت را بالا می برند اما به سرعت به پایین تر از سطح 23.6% باز می گردند.

USD/CAD نمودار روزانه:

این ساده‌ترین شکل اصلاح فیبوناچی در بازارهای فارکس است. تطبیق پذیری تابع اصلاح فیبوناچی به این معنی است که همانطور که در بالا مشاهده شد به یک فریم زمانی محدود نمی شود. یک رویکرد پیچیده تر شامل چندین اصلاح فیبوناچی در سراسر است بازه های زمانی مختلف. نهادسازی تجزیه و تحلیل چند چارچوب زمانی می‌تواند چندین اصلاح فیبوناچی را که از حرکت‌های اصلی استخراج شده‌اند، اجازه دهد. مقاله بعدی در سری فیبوناچی با مثال‌های کاربردی و عمیق‌تر می‌پردازد تا نشان دهد معامله‌گران چگونه می‌توانند دقیقاً این استراتژی را اجرا کنند.

FIBONACCI Retracements برای کمک به دیدن تصویر بزرگتر

معامله گران فارکس اغلب این اشتباه را مرتکب می شوند که تنها به سطوح فیبوناچی برای گرفتن موقعیت در بازار تکیه می کنند، اما این می تواند مضر باشد زیرا می تواند آنها را بیش از حد یک بعدی کند. پشتیبانی اضافی از سایر شاخص ها، الگوهای نمودار، الگوهای شمعدان و اصول اساسی برای تدوین یک استراتژی کلی بهتر ضروری است. و در نهایت یک تصمیم تجاری آگاهانه. فیبوناچی می تواند یک ابزار بسیار قدرتمند در معاملات فارکس باشد، بنابراین درک کامل پایه های آن می تواند برای هر معامله گری که به دنبال پیاده سازی این ابزار در داخل خود است مفید باشد. استراتژی معاملاتی.

بیشتر بدانید فیبوناچی و سایر موضوعات مرتبط با تجارت با عضویت در کانال ما.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.