فوتبال گلخانه‌ای جواب داد/قطر؛ از قهرمانی آسیا تا میزبانی جام جهانی!

[ad_1] حامد جیرودی؛ اینکه کشوری، تنها در حدود نیم قرن بتواند مسیر پیشرفت در فوتبال را به خوبی طی کند، اتفاق بزرگی است که قطری‌ها به آن دست یافته‌اند. این کشور همسایه در سال 1970 به عضویت فیفا درآمد اما طی مدتی کوتاه توانست مسیر ترقی را طی کند. این کشور، تنها 11 سال بعد

کد خبر : 463597
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۰۸
فوتبال گلخانه‌ای جواب داد/قطر؛ از قهرمانی آسیا تا میزبانی جام جهانی!

[ad_1]

حامد جیرودی؛ اینکه کشوری، تنها در حدود نیم قرن بتواند مسیر پیشرفت در فوتبال را به خوبی طی کند، اتفاق بزرگی است که قطری‌ها به آن دست یافته‌اند. این کشور همسایه در سال 1970 به عضویت فیفا درآمد اما طی مدتی کوتاه توانست مسیر ترقی را طی کند. این کشور، تنها 11 سال بعد به یکی از نخستین افتخارات بین‌المللی خود در سال ۱۹۸۱ دست یافت و با رسیدن به فینال جام جهانی زیر ۲۰ سال و شکست ۴–۰ مقابل آلمان غربی، عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. قطر در ادامه میزبان جام ملت‌های آسیا 1988 شد و این میزبانی را در جام ملت‌های 2011 نیز تکرار کرد. قطر که سال‌ها از مربیان خارجی مختلف، به خصوص مربیان برزیلی روی نیمکت تیم ملی‌اش استفاده می‌کرد، در سال 2006، فلیکس سانچس باس مربی جوانان بارسلونا را استخدام کرد تا در آکادمی اسپایر به پرورش بازیکنان مستعد فوتبال این کشور بپردازد. او در سال ۲۰۱۳ به عنوان مربی تیم زیر ۱۹ سال قطر منصوب شد و توانست سال بعد به عنوان قهرمانی آسیا برسد. سانچس که در ادامه سرمربی تیم‌های زیر 20 و زیر 23 سال قطر منصوب شد، جایگاه سرمربیگری تیم ملی فوتبال بزرگسالان این کشور را هم به دست آورد و موفق شد با تیمی که پله پله با آن بالا آمده بود، در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که به میزبانی امارات برگزار شد به قهرمانی برسد تا عنابی‌ها نتیجه کار گلخانه‌ای خود را بگیرند و برای نخستین بار در تاریخ خود قهرمان جام ملت‌های آسیا شوند.

قطری‌ها در این سال‌ها هم از لحاظ نرم‌افزاری و فنی پیشرفت شگرف و بزرگی در ورزش و فوتبال داشتند و هم از لحاظ سخت‌افزاری خود را به یکی از بهترین کشورهای فعال در ورزش تبدیل کردند. آکادمی اسپایر نمونه‌ای از این دست است که همیشه تیم‌های ملی و باشگاهی بزرگ جهان اردوهای پیش فصل و زمستانی خود را در آن برپا می‌کنند و با امکاناتی که در این مجموعه هست، فضایی بسیار مناسب برای ورزشکاران مهیا شده است. اما اتفاق مهم دیگری که در بین این سال‌ها برای قطر رخ داد، این بود که این کشور در دوم دسامبر ۲۰۱۰، توانست میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورد تا جایگاه خود را در فوتبال جهان به طرز ویژه‌ای گسترش دهد. آنها که در طول این سال‌ها بازیکنان بزرگ فوتبال جهان مانند گابریل باتیستوتا، مارسل دسایی و ژاوی را به فوتبال باشگاهی خود کشانده بودند، با این میزبانی بزرگ توانستند تمام ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان را در یک مقطع زمانی خاص و در تورنمنتی بزرگ به نام جام جهانی گرد هم آورند. آنها برای این میزبانی تمام امکانات لازم را فراهم آوردند که ساخت هفت استادیوم جدید و یک استادیوم بازسازی شده، مهم‌ترین آنها بود. استادیوم‌هایی که حالا میزبان جام ملت‌های آسیا 2023 هستند که خود قطر یکی از تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی آن است و برای حضور دوباره در فینال این تورنمنت باید به مصاف ایران برود. آنها در مسیر تکرار قهرمانی قرار دارند و باید دید به این هدف دست می‌یابند یا خیر!

258 258

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.