فوتبالیست های برتر برزیل در مسابقه قطبی به سمت بولسونارو تمایل دارند

[ad_1] ویدئویی که در 29 سپتامبر منتشر شد، نیمار را در حال رقصیدن با صدای جیر جیر تبلیغاتی نشان داد که موضع بولسونارو در برگه رای را برجسته می کرد و رئیس جمهور به سرعت آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. حتی در حالی که مهاجم پاریس سن ژرمن به غیر از

کد خبر : 271231
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
فوتبالیست های برتر برزیل در مسابقه قطبی به سمت بولسونارو تمایل دارند

[ad_1]

ویدئویی که در 29 سپتامبر منتشر شد، نیمار را در حال رقصیدن با صدای جیر جیر تبلیغاتی نشان داد که موضع بولسونارو در برگه رای را برجسته می کرد و رئیس جمهور به سرعت آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

حتی در حالی که مهاجم پاریس سن ژرمن به غیر از همگام سازی آهنگ، مادرش را در پست خود نگه داشت، این حرکت باعث شد تا دیگر فوتبالیست ها حمایت خود را از رهبر راست افراطی، از جمله تیاگو سیلوا و دانیل آلوز، بازیکنان بین المللی نشان دهند.

آنها بدون ذکر نام بولسونارو، پست هایی را با برخی از عبارات جالب او، از جمله شعارهای محبوب مسیحیان انجیلی برزیل، که به شدت از او حمایت می کنند، به اشتراک گذاشتند. در کشوری که کلیساهای انجیلی در جوامع فقیرتر نفوذ زیادی کرده اند و اکثریت کاتولیک را از بین برده اند، بسیاری از فوتبالیست ها ایمان انجیلی خود را در آستین خود می پوشانند.

آلوز با استفاده از عبارت بولسونارو گفت: «این شعار وجود دارد که من آن را دوست دارم: «برزیل بالاتر از همه چیز، خدا بالاتر از همه».

بولسونارو دور اول را به رقیب چپ‌گرای خود لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا با اختلافی کمتر از حد انتظار شکست داد و دور دوم را در 30 اکتبر برگزار کرد.

انتشار در رسانه های اجتماعی شواهد حکایتی فزاینده ای را تقویت کرد که نشان می دهد بسیاری از برجسته ترین بازیکنان فوتبال برزیل اکنون به سمت راست گرایش دارند.

جوکا کفوری، مفسر ورزشی، گفت که بسیاری از بازیکنان به دلیل داستان زندگی خود، از سیاستمداران محافظه‌کار طرفداری می‌کنند و خاطرنشان کرد که بیشتر ستاره‌های فوتبال در برزیل از محله‌های فقیرنشین می‌آیند و از طریق استعدادهای خود به ستاره می‌رسند.

کفوری که از لولا حمایت کرده است، گفت: «بنابراین آنها تمایل دارند خودمحور باشند و آن سخنرانی اقتدارگرایانه در مورد شایسته سالاری را تکرار کنند.

روبرتو داماتا انسان شناس نیز فوتبال را به عنوان ابزاری مهم برای پیشرفت در برزیل برجسته می کند، اما اضافه می کند که بدون تحقیق عمیق تر رسیدن به یک نتیجه قطعی در مورد ترجیحات سیاسی بازیکنان در سراسر جهان دشوار خواهد بود.

“این بسیار حدس و گمان خواهد بود.”

“ما در یک طرف هستیم”

ویدئوی نیمار تنها در حساب اینستاگرام بولسونارو نزدیک به 60 میلیون بار دیده شده است.

رئیس جمهور ضمن اشتراک گذاری آن، پیروزی احتمالی خود را به رکورد ششمین عنوان قهرمانی جام جهانی که برزیل امسال در قطر به دست خواهد آورد، مرتبط دانست.

قبل از نیمار، بازیکنانی مانند لوکاس مورا از تاتنهام و فیلیپه ملو از فلومیننزه سهم خود را با بولسونارو نشان داده بودند، اما تایید شماره 10 تیم ملی واکنش های گسترده تری را برانگیخت. بازیکنان بازنشسته ای مانند ریوالدو قهرمان جهان در سال 2002 و خولیو سزار دروازه بان سابق اینترمیلان به او پیوستند.

سزار گفت: نیمار، ما دوباره در یک طرف هستیم.

لولا همچنین تعداد انگشت شماری از حمایت های فوتبال را جمع آوری کرده است، اما تعداد ستاره های فعلی کمتر است.

بسیاری از برجسته ترین حامیان او در این ورزش، بازیکنان سابق مرتبط با مبارزات دهه 1980 برزیل برای پایان دادن به دیکتاتوری نظامی هستند، مانند والتر کاساگراند جونیور، ملی پوش سابق برزیل.

لولا به‌عنوان رهبر اتحادیه در آن زمان، خاری در چشم ژنرال‌هایی بود که برای دو دهه بر کشور حکومت کردند – رژیمی نظامی که بولسونارو به سرعت از آن دفاع کرد.

کاساگرانده به رویترز گفت: «من یک چپ گرا رادیکال نیستم، من فقط طرفدار دموکراسی هستم. “ما در هرج و مرج زندگی می کنیم. دولت بولسونارو در حال نابودی کشور است.

سرمربی سابق برزیل واندرلی لوکزامبورگو، نماد لیون جونینیو پرنامبوکانو و قهرمان جهان در سال 1994 رای نیز از لولا حمایت می کنند. برادر بزرگ‌تر رای، ستاره فقید فوتبال، سوکراتس، علیه رژیم نظامی راهپیمایی کرد و در دهه 1980 در باشگاه کورینتیانس در کنار کازاگراند جنبشی برای دموکراسی را آغاز کرد.

رای در مراسم اهدای جایزه به نام سقراط در مراسم توپ طلا در روز دوشنبه با دست خود علامت “L” را در حالی که به انتخاب برزیل اشاره کرد، علامت معروف حمایت از لولا ساخت.

در میان بازیکنان فعلی، پائولینیو، مهاجم بایرلورکوزن و ایگور خولیائو، دفاع راست ویزلا، از معدود افرادی بودند که آشکارا از رئیس جمهور سابق، که از سال 2003 تا 2010 حکومت می کرد، حمایت کردند.

استقبال فوتبالیست های برتر از بولسونارو با سنت رو به رشدی در میان برزیلی های محافظه کار که پیراهن زرد معروف تیم ملی را در تظاهرات خیابانی می پوشند، اتفاق افتاده است، همانطور که خود بولسونارو گهگاه این کار را کرده است.

آیا موضع سیاسی بازیکنان بر حمایت برزیلی ها از آنها در جام جهانی تاثیر می گذارد؟

کفوری گفت: «من اینطور فکر نمی کنم. “وقتی مسابقات شروع می شود، مردم همه چیز را فراموش می کنند.”

(گزارش توسط گابریل آرائوجو؛ ویرایش توسط کریستین پلمب و جوزی کائو)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.