فواید غیرمنتظره برگ موز – خبرآنلاین

مطالعات علمی زیادی وجود ندارد که برخی از این مزایا را تأیید کند، اما بیشتر مزایا و موارد استفاده آن از درمان برخی بیماری‌ها گرفته تا استفاده از آن‌ها در آشپزی یا به عنوان خوراک دام بر اساس تجربیات شخصی و عادات موروثی است. اما وب سایت بولدسکی در گزارشی درباره برگ موز توصیه می‌کند

کد خبر : 84584
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
فواید غیرمنتظره برگ موز – خبرآنلاین



مطالعات علمی زیادی وجود ندارد که برخی از این مزایا را تأیید کند، اما بیشتر مزایا و موارد استفاده آن از درمان برخی بیماری‌ها گرفته تا استفاده از آن‌ها در آشپزی یا به عنوان خوراک دام بر اساس تجربیات شخصی و عادات موروثی است. اما وب سایت بولدسکی در گزارشی درباره برگ موز توصیه می‌کند که هنگام استفاده از آن‌ها برای اهداف درمانی باید با پزشک مشورت کرد و خاطر نشان کرد که برگ موز به اندازه میوه موز مغذی و سالم است.

۱. سرماخوردگی و آنفولانزا

نتایج یک مطالعه علمی نشان می‌دهد که گیاهان دارویی از جمله برگ موز می‌توانند به عنوان داروی گیاهی برای سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده شوند، زیرا حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی هستند.

۲. ضد تب

یک مطالعه در مورد تأثیر مفید همه قسمت‌های موز از جمله برگ‌های آن در برابر تب صحبت کرده است. مواد شیمیایی گیاهی موجود در برگ موز به دلیل اثرات ضد تب، ضد میکروبی و ضد التهابی به پیشگیری یا درمان بیماری‌هایی مانند تب کمک می‌کند. مصرف یک نوشیدنی برگ موز آب پز به طور کلی تقویت کننده سلامت محسوب می‌شود.

۳. پانسمان زخم

بر اساس یک مطالعه، برگ موز به دلیل منحصر به فرد بودن، ارزان بودن و خواص در دسترس، در بسیاری از کشورهای در حال توسعه پانسمان زخم ارزان و موثری است. خواص ضد میکروبی و ضد التهابی برگ موز با پانسمان وازلین برابر است و بنابراین می‌تواند به درمان و ترمیم زخم در زمان کوتاه کمک کند.

۴. تقویت سیستم ایمنی بدن

یک مطالعه نشان می‌دهد که لکتین، نوعی پروتئین، در برگ موز به وفور یافت می‌شود. لکتین‌ها دارای خواص تنظیم کننده سیستم ایمنی قوی هستند که می‌تواند به افزایش تعداد سلول‌های T در بدن کمک کند. سلول‌های T بخشی از سلول‌های ایمنی هستند که به شناسایی عوامل بیماری زا در بدن و ارسال سیگنال به سلول‌های B برای مبارزه و از بین بردن آن‌ها کمک می‌کند.

۵. کاهش سلولیت

از برگ موز در هند به عنوان یک درمان موضعی استفاده می‌شود که باعث کاهش التهاب سلولیت در بدن می‌شود. برگ موز له شده روی پوست محل سلولیت استفاده می‌شود. پلی فنول‌های موجود در برگ‌های موز به کاهش کلسترول در سلول‌های پوستی که مسئول ایجاد سلولیت هستند کمک می‌کند و در نتیجه آن را کاهش می‌دهد.

۶. درمان مشکلات مو

برگ موز به عنوان یک ماده فوق العاده برای مو عمل می‌کند و برای از بین بردن برخی از مشکلات آن مانند شوره و زدودن موهای سفید استفاده می‌شود. تجربیات شخصی برخی افراد می‌گوید که خرد کردن و یک برگ موز برای استخراج آب و سپس مالیدن آن به موها می‌تواند به سیاه شدن موها کمک کرده و سفیدی موها را کاهش داده و در عین حال فولیکول‌ها را نیز تقویت کند.

۷. دیابت

بر اساس یک مطالعه، برگ موز منبع بالقوه روتین ضدالتهاب و آنتی اکسیدان است. روتین، فلاونوئید اولیه موجود در برگ موز، با کنترل سطح گلوکز بیماران دیابتی و جلوگیری از خطر عوارض مرتبط، برای بیماران دیابتی مفید است. برگ موز همچنین به تجزیه مالتوز، نوعی قند، کمک می‌کند که افزایش مقدار آن نشان دهنده دیابت است.

۸. درمان زخم معده

بیماری زخم معده در اثر عدم تعادل اسید پپسین و عوامل دفاعی مانند نیتریک اکسید در معده ایجاد می‌شود. یک مطالعه علمی به خاصیت ضد زخم برگ موز پرداخته است. نتایج این مطالعه می‌گوید که برگ موز حاوی فلاونوئیدها و بسیاری از ترکیبات آلی و معدنی مانند آلکالوئیدها، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای فنولیک است که می‌تواند اثرات محافظتی در برابر آسیب مخاط معده ایجاد کرده و زخم‌ها را درمان کند.

۹. بهبود اشتها

بسیاری از شرایط بلند مدت و کوتاه مدت مانند بیماری کبد، تب، مشکلات کلیوی، مسمومیت غذایی و هپاتیت می‌تواند اشتهای فرد را کاهش دهد. عطر و طعم متمایز برگ موز برای تحریک اشتها مفید است.

۱۰. تسکین درد گزش

یک مطالعه علمی در مورد فعالیت ضد سمی برگ موز در برابر نیش مار صحبت کرده است. این مطالعه نشان می‌دهد که وقتی عصاره برگ موز با پروتئین‌های سم مار در تعامل باشد، تانن‌ها و پلی فنول‌های موجود در برگ‌های موز می‌توانند پروتئین‌های سمی را غیرفعال کرده و تأثیر آن‌ها را تا حدودی کاهش می‌دهند، که در هنگام استفاده از خمیر برگ موز برای نیش مار به تسکین درد تبدیل می‌شود. اما این مطالعه هنوز به شواهد بیشتری نیاز دارد.

۱۱. بسته بندی مواد غذایی بهداشتی

برگ موز به دلایل بهداشتی به طور سنتی در بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مهمترین آن‌ها عدم وجود سموم در مقایسه با پلاستیک است. خواص ضد باکتریایی برگ موز همچنین از فساد مواد غذایی به دلیل باکتری‌ها و میکروب‌ها جلوگیری می‌کند. روکش برگ موز مواد غذایی را برای مدت طولانی ایمن و تازه نگه می‌دارد. همچنین، بسته بندی‌های برگ موز به دلیل اینکه سازگار با محیط زیست هستند، نیازی به تمیز کردن ندارند.

۱۲. طعم بی نظیر

از برگ موز به طور گسترده‌ای در آشپزی، به ویژه در غذاهای بخارپز استفاده می‌شود. هنگامی که برگ موز به عنوان عنصری در رژیم غذایی استفاده می‌شود، پلی فنول‌هایی را اضافه می‌کند که بسیاری از بیماری‌های التهابی و مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و آلزایمر را کاهش می‌دهد. وقتی غذا روی برگ موز داغ سرو می‌شود، پوشش مومی آن تمایل به ذوب شدن در غذا پیدا می‌کند و طعم منحصر به فرد و سبکی به غذا می‌بخشد.

۲۳۵۲۳۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.