فواید شگفت‌انگیز زنجبیل برای سلامتی

[ad_1] در این مقاله به نقل از سایت تخصصی «وب ام دی» به توضیح مختصری درباره شماری از فواید مهم زنجبیل برای سلامتی اشاره خواهیم کرد: * مبارزه با میکروب‌ها برخی از ترکیبات شیمیایی موجود در زنجبیلِ تازه به بدن شما در دفع میکروب‌ها کمک می‌کند. آنها به ویژه در متوقف کردن رشد باکتری‌هایی مانند

کد خبر : 395195
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۵۱
فواید شگفت‌انگیز زنجبیل برای سلامتی

[ad_1]

در این مقاله به نقل از سایت تخصصی «وب ام دی» به توضیح مختصری درباره شماری از فواید مهم زنجبیل برای سلامتی اشاره خواهیم کرد:

* مبارزه با میکروب‌ها

برخی از ترکیبات شیمیایی موجود در زنجبیلِ تازه به بدن شما در دفع میکروب‌ها کمک می‌کند. آنها به ویژه در متوقف کردن رشد باکتری‌هایی مانند «اشریشیا کلی» و «شیگلا» خوب عمل می‌کنند و همچنین ممکن است ویروس‌هایی مانند «ویروس سین‌سیشیال تنفسی» (RSV)را نیز از شما دور نگه دارند.

* کمک به سلامت دهان

قدرت ضد باکتریایی زنجبیل ممکن است لبخند شما را نیز درخشان کند. برخی از ترکیبات فعال موجود در زنجبیل از رشد باکتری‌های دهان هم جلوگیری می‌کنند. این باکتری‌ها همان باکتری‌هایی هستند که می‌توانند باعث بیماری «پیوره»، یک عفونت جدی لثه شوند.

* کاهش حالت تهوع

زنجبیل به کاهش درد معده به خصوص در دوران بارداری کمک می‌کند. همچنین زنجبیل در از بین بردن گاز انباشته شده در روده‌ها نقش مفید دارد. این ماده غذایی در رفع دریازدگی یا حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی نیز تاثیرگذار است.

* تسکین درد عضلات

هرچند زنجبیل، درد عضلانی را سریعا از بین نمی‌برد اما ممکن است به مرور زمان درد را تسکین دهد. در برخی از مطالعات، افرادی که درد عضلانی ناشی از ورزش داشتند و زنجبیل مصرف کردند، روز بعد نسبت به کسانی که زنجبیل مصرف نکرده بودند، درد کمتری داشتند.

* کاهش علائم آرتریت

زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد به این معنی که تورم را کاهش می‌دهد. همچنین ممکن است زنجبیل به ویژه برای تسکین علائم «روماتیسم مفصلی» و «آرتروز» مفید باشد. مصرف خوراکی زنجبیل یا استعمال موضعیِ آن روی نقاط ملتهب و دردناک بدن ممکن است درد و تورم را تسکین دهد.

* مهار پیشرفت سرطان

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مولکول‌های زیست فعال موجود در زنجبیل ممکن است پیشرفت برخی از سرطان‌ها مانند سرطان روده بزرگ، معده، تخمدان، کبد، پوست، سینه و پروستات را کاهش دهند اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است تا ببینیم آیا این اثرگذاری حقیقت دارد یا خیر.

* کاهش قند خون

داده‌های یک مطالعه کوچک اخیرا نشان داد که زنجبیل ممکن است به بدن شما در استفاده بهتر از انسولین کمک کند. با این حال، مطالعات بزرگتری مورد نیاز است تا ببینیم آیا زنجبیل می‌تواند به بهبود سطح قند خون در بدن کمک کند یا خیر.

* کاهش دردهای عادت ماهانه

طبق داده‌های مطالعات، زنانی که ۱۵۰۰ میلی گرم پودر زنجبیل را یک بار در روز به مدت سه روز در طول دوران قاعدگی مصرف کردند نسبت به زنانی که این ادویه را امتحان نکردند، درد کمتری داشتند.

* کاهش کلسترول

مصرف روزانه زنجبیل ممکن است به شما در مبارزه با سطوح کلسترول بد یا LDL کمک کند. داده‌های یک مطالعه اخیر نشان داد که مصرف پنج گرم زنجبیل در روز به مدت سه ماه، کلسترول LDL افراد را به طور متوسط کاهش داده است.

* محافظت در برابر بیماری‌ها

زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان است، ترکیباتی که از استرس و آسیب به DNA بدن شما جلوگیری می کند. زنجبیل ممکن است به بدن کمک کند تا با بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های ریوی مبارزه کند. به علاوه گنجاندن این ادویه در رژیم غذایی، شانس داشتن دوران پیری سالم را نیز افزایش می‌دهد.

* تسکین سوء هاضمه

اگر با سوء هاضمه مزمن دست و پنجه نرم می کنید، زنجبیل می‌تواند تاحدودی این عارضه را تسکین دهد.

بیشتر بخوانید:

۵ ترکیب گیاهی خوشمزه که چربی‌های شکم را آب می‌کند

۲۳۳۲۳۶

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.