فنلاندی ها در واکنش نگران کننده به حمله روسیه به اوکراین، نسبت به ناتو ابراز گرمی کردند

[ad_1] بسیاری از فنلاندی‌ها به‌طور سنتی نسبت به روسیه که کشور شمال اروپا با آن مرزی 1340 کیلومتری (833 مایلی) دارد و سابقه دو جنگ بین سال‌های 1939 و 1944 دارد، محتاط بوده‌اند. اما سال‌ها حمایت عمومی برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تنها در حدود 20 درصد باقی ماند، اگرچه در سال 2014

کد خبر : 173698
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
فنلاندی ها در واکنش نگران کننده به حمله روسیه به اوکراین، نسبت به ناتو ابراز گرمی کردند

[ad_1]

بسیاری از فنلاندی‌ها به‌طور سنتی نسبت به روسیه که کشور شمال اروپا با آن مرزی 1340 کیلومتری (833 مایلی) دارد و سابقه دو جنگ بین سال‌های 1939 و 1944 دارد، محتاط بوده‌اند.

اما سال‌ها حمایت عمومی برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تنها در حدود 20 درصد باقی ماند، اگرچه در سال 2014 پس از الحاق کریمه به روسیه برای مدت کوتاهی افزایش یافت.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه، به نظر می رسد که بی تفاوتی فنلاند نسبت به این اتحاد در حال از بین رفتن است.

میرجا اوسوکاینن، متخصص بهداشت در تظاهراتی در مقابل سفارت روسیه در هلسینکی به رویترز گفت: «متاسفانه این وقایع نشان داده است که ما نمی‌توانیم فکر کنیم دنیا جای خوبی است و نباید بترسیم.»

اووسوکاینن قبلاً نیازی به اتحاد دفاعی نمی‌دید، اما اکنون می‌گوید که فکر می‌کند کشورش باید به سرعت پیوستن به ناتو را بررسی کند.

تمایل فنلاند برای پیوستن به ناتو تنها در عرض یک ماه افزایش یافته است. یک نظرسنجی توسط پخش عمومی Yle در دوشنبه گذشته نشان داد که 53 درصد از فنلاندی ها موافق پیوستن بودند، در حالی که رقم مربوطه در نظرسنجی روزنامه Helsingin Sanomat در اواخر ژانویه 28 درصد بود.

تیمو هویکا، کارآفرینی که در راه رسیدن به یک جلسه است، گفت: «البته باید با دقت بیشتری سنجیده شود که چگونه این کار را انجام می دهیم، اما مطمئناً باید به آن سمت حرکت کنیم.

او افزود که مدت‌هاست طرفدار ناتو بوده و اکنون احساس می‌کند که به دلیل همسایه «بسط‌خواه»، مهم‌تر از همیشه است.

در عرض یک هفته، دو طرح رسمی شهروندان بیش از 50000 امضای مورد نیاز برای بحث در مجلس را جمع آوری کردند.

میکا آلتولا، رئیس مؤسسه امور بین‌الملل فنلاند، حمله روسیه به اوکراین را «یازده سپتامبر اروپا برای فنلاندی‌ها» توصیف کرد و گفت که تأثیر آن در تغییر عقیده فنلاندی‌ها در مورد ناتو دیده می‌شود.

آلتولا به رویترز گفت: «این در سراسر طیف سیاسی اتفاق افتاده است و تغییر لرزه‌ای است.

به دنبال آرام کردن شتابزدگی برای پیوستن، دولت گفته است که عضویت احتمالی در ناتو باید در پارلمان مورد بحث قرار گیرد قبل از اینکه بتوان نتیجه‌گیری کرد.

“اعتماد به نفس ویران شده است”

پکا هاویستو، وزیر امور خارجه به رویترز گفت: «موضع فعلی ما این است که عدم تعهد و همکاری بسیار نزدیک با ناتو به خوبی به ما کمک کرده است (…) و پس از این بحران باید قضاوت خود را بررسی کنیم.

در آوریل سال آینده، فنلاندی ها در یک انتخابات عمومی رای خواهند داد و بزرگترین گروه مخالف، ائتلاف ملی، که در نظرسنجی ها پیشتاز است، متقاعد شده است که فنلاند باید به آن ملحق شود.

پتری اورپو، رهبر حزب به رویترز گفت: «ائتلاف ملی مدت‌هاست که طرفدار عضویت در ناتو بوده و هدف ما پیوستن واقعی به ناتو است.

فنلاند که ابتدا تا سال 1809 بخشی از پادشاهی سوئد بود و سپس تا زمان استقلال در سال 1917 تحت کنترل روسیه بود، مدت‌ها خود را سپر شمالی آزادی اروپا در برابر همسایه شرقی غیرقابل پیش‌بینی خود می‌دانست.

در طول جنگ جهانی دوم، فنلاند با تهاجم روسیه مقابله کرد و استقلال خود را حفظ کرد و از آن زمان سعی کرد روابط دوستانه با مسکو را حفظ کند و برای جلوگیری از درگیری، از ناتو خارج شود.

آلتولا گفت: «اکنون که روابط با روسیه به هم خورده است و اعتماد به نفس کاملاً از بین رفته است، فنلاندی‌ها نگاه خود را به سمت دیگری معطوف می‌کنند که ناتو است.»

فنلاند و سوئد مدت‌هاست که از پیوستن به این ائتلاف کنار هم ایستاده‌اند، اما اکنون حمایت از عضویت در سوئد نیز افزایش یافته است، البته کمتر از فنلاند.

فنلاند هنوز تصمیم نگرفته است که حداقل اکثریت برای هر رأی پارلمانی برای پیوستن به ناتو مورد نیاز است، یا همانطور که رئیس جمهور ساولی نینیستو پیشنهاد کرده است، یک همه پرسی مناسب تر است یا خیر.

مرجا هیمونن که برای ناتو بلاتکلیف است و از پسرانش می ترسد، گفت: «اگر رفراندوم برگزار شود، فکر می کنم مردم باید اطلاعات بیشتری داشته باشند تا فکر نکنند که (ناتو) امنیت ما را تضمین می کند. یک بحران

(گزارش توسط Anne Kauranen و Essi Lehto در هلسینکی، گزارش اضافی توسط Johan Ahlander در استکهلم)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.