فلک‌الافلاک بسته‌ای برای معرفی تمدن ایران و لرستان است

[ad_1] ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: قلعه تاریخی فلک‌الافلاک چنانچه مورد توجه قرار گیرد به تنهایی بسته‌ای برای معرفی تمدن ایران، لرستان و جذب و رونق گردشگری است. دکتر فرهاد زیویار در آیین افتتاح جشنواره ملی فرهنگ اقوام در خرم‌آباد با بیان اینکه قصه ایران قصه‌ای طولانی با تاریخ کهن است که در طول تاریخ رنگین‌کمانی

کد خبر : 204235
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
فلک‌الافلاک بسته‌ای برای معرفی تمدن ایران و لرستان است

[ad_1]

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: قلعه تاریخی فلک‌الافلاک چنانچه مورد توجه قرار گیرد به تنهایی بسته‌ای برای معرفی تمدن ایران، لرستان و جذب و رونق گردشگری است.

دکتر فرهاد زیویار در آیین افتتاح جشنواره ملی فرهنگ اقوام در خرم‌آباد با بیان اینکه قصه ایران قصه‌ای طولانی با تاریخ کهن است که در طول تاریخ رنگین‌کمانی در دل خود دارد و بسته غیرقابل وصف و بی‌نظیر که تشکیل شده است، بیان کرد: کشور از خرده فرهنگ‌هایی ایجاد شده که نظیر ندارد و مجموع این خرده فرهنگ‌ها در قالب شکل و شمایل اقوام، تبدیل به فرهنگی مشترک به نام ایران شده که تحت لوای جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایرانی که شاهد آن هستیم با حدود و مرزهای مشخص دامنه‌اش گسترده‌تر از آن است که به وسیله مرزهای تصنعی محدود شده باشد و این فرهنگ مرزها را درهم نوردیده است، اضافه کرد: هویت و شناسنامه فرهنگی اجتماعی ایران با هویت ملی آن متفاوت است، اقوام با رنگ‌های مختلف در کنار هم معنا پیدا کرده و تشکیل ملیت می‌دهند.

استاندار لرستان با تاکید براینکه قومیت در یک جا اصالت، ریشه، مبنا و بنیانی برای همبستگی است، تصریح کرد: چنانچه این موضوع تبدیل به قومیت‌گرایی شود وجهه منفی پیدا می‌کند.

زیویار افزود: مولفه‌های هویت ملی روح معنویت و آن چتری جز اسلام نیست که علاقه‌مندی به اهل‌بیت(ع) را در برمی‌گیرد و صورت ظاهر آن قومیت نیست بلکه روحی است که سبب دوام، بقا و انسجام ملت می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان، لرستان را سرزمین ایثار، گذشت، مهمان‌نوازی، فرهنگ، ادبیات و ابنیه و پل‌های تاریخی خواند و با بیان اینکه امید می‌رود به عنوان میزبان بتوانیم جشنواره ملی فرهنگ اقوام را آنگونه که شایسته است برگزار کنیم، عنوان کرد: این جشنواره‌ها در معرفی آثار و فرهنگ استان‌های مختلف و موسیقی غنی‌ آنان نقش بسزایی در معرفی توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این دیار دارد.

وی گفت: قلعه تاریخی فلک‌الافلاک چنانچه مورد توجه قرار گیرد به تنهایی بسته‌ای برای معرفی تمدن ایران، لرستان و جذب و رونق گردشگری است.

همگرایی و اتحاد بین اقوام هدف از برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام است

در ادامه این جشنواره مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: این استان سرشار از زیبایی و داشته‌های تاریخی و یکی از مهمان‌نوازترین اقوام ایران زمین است.

سید امین قاسمی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد شور و شعور  اجتماعی پس از شیوع ویروس کرونا و همگرایی و اتحاد بین اقوام مختلف عنوان و اضافه کرد: جشنواره ملی فرهنگ اقوام  از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری قلعه فلک‌الافلاک و باغ گلستان  در حال برگزاری است که ۳۰ استان کشور در آن حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری موسیقی آیینی، نمایشگاهی از آداب، سنن و نشست‌های علمی و تخصصی برپا شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.