فلسفه ارتباط سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جهان، عدم سلطه گری، اخوت و برادری است

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی اوقاف، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و هیأت دانش بنیان همراه ایشان در آخرین روز سفر به شرق آفریقا به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با دانشجویان دانشگاه های مختلف شهر دارالسلام در محل رایزنی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر : 462805
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
فلسفه ارتباط سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جهان، عدم سلطه گری، اخوت و برادری است

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی اوقاف، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و هیأت دانش بنیان همراه ایشان در آخرین روز سفر به شرق آفریقا به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با دانشجویان دانشگاه های مختلف شهر دارالسلام در محل رایزنی جمهوری اسلامی ایران در شهر دارالسلام دیدار و گفتگو کردند. این جلسه در قالب پرسش و پاسخ برگزار شد.

حجت الاسلام خاموشی در ابتدای سخنان خود خطاب به دانشجویان گفت: توصیه من به شما که اهل فکر، مطالعه و دقت هستید، این است که در روزگاری که اخبار زیادی تولید می شود، سعی کنید صحیح را از باطل و دروغ را از حقیقت تشخیص دهید. با انتخاب درست توسط مردم آزاداندیش جهان، لشکر رسانه های سرمایه دار و معاند شکست خواهد خورد.

وی اظهار کرد: ایران بر اساس نظریه حکومت اسلامی حرکت می کند؛ یعنی سیاست خارجه ما بر اساس اسلام شکل گرفته است و اسلام در سیاست خارجی می گوید زیر بار ظلم نباید رفت و شخصی که کافر است، در سیاست، دست بالا نباید داشته باشد، باید با شما مساوی دست بدهد و تعامل کند و اگر خواست دست بالا باشد، نباید با او ارتباط برقرار کرد. فلسفه ارتباط سیاسی ما در جهان، فلسفه عدم سلطه گری و اخوت و برادری است و اینکه با یکدیگر همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم. به عنوان مثال ما در انرژی هسته ای گفته ایم بمب هسته ای درست نمی کنیم. ما می خواهیم برای تولید انرژی و در حوزه هایی مانند طبابت و کشاورزی از انرژی هسته ای استفاده کنیم، بنابراین رفتار ما مسالمت آمیز است، اما اگر دشمنی کنند، ما پاسخ قاطع می دهیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از شما دانشجویان می خواهم در اندیشه و تفکر نظام سلطه، صحبت های نویسندگان و مکتوباتشان دقت کنید. نظام سلطه کشورها را به شمال و جنوب تقسیم می کند. از نظر آنها کشورهای شمالی، کشورهای بهره مند از ثروت و کشورهای جنوبی، افراد فقیر هستند. آنها می گویند سرانه ما بالاست بنابراین قدرت ما هم بیشتر و ارتش ما هم مسلط تر است و حق فکر کردن به دیگران نمی دهند و بعضی دانش ها را منحصر به خود می دانند. ما در حکومت اسلامی بر اساس فلسفه حریت و آزادی که اسلام به ما آموخته، می گوییم مدل سیاست ما بر اساس اسلام ناب شکل گرفته و اسلام می گوید زیر بار ظلم نروید و مقابل سلطه گر بایستید، خدا به شما کمک می کند. حجت الاسلام

خاموشی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص جهان چندقطبی و جایگاه کشورها گفت: مدل مقابله با کشورهای سلطه گر از درون کشورهای جهان سوم شکل می گیرد؛ یعنی شما هرچه در کشورهای آزاد فکر کنید و تاریخش را ورق بزنید اگر تولید علم و دانش، کالا و توانمندسازی اقتصادی در درون کشورها شکل بگیرد، مقابله بیشتر با نظام سلطه صورت خواهد گرفت و بدانید اگر در درون کشور برای اقتصاد و پیشرفت خودتان فکر نکنید، دیگران برای اقتصاد و پیشرفت شما فکر نمی کنند و پیشرفت را به شما هدیه نمی دهند. پیشرفت صرفا به جاده سازی و ساختن ساختمانهای بلند نیست، بلکه پیشرفت، آن است که یک نقشه جامع رشد برای کشورها در نظر بگیریم. رشد در فرهنگ، خانواده، علم، تولید اندیشه، آزمایشگاه ها و بیمارستانها و … تماما به حرکت درون زا نیاز دارد.

وی افزود: مفهوم کشورهای جنوب، کشورهای توسعه نیافته و یا در حال توسعه هستند. این کشورها اگر به منابعی که در اختیار دارند دقت کنند، به عنوان مثال به دریایی که در جوارتان است و استعداد اقلیم و آب و هوا، استعداد خاک و میزان پرورش دام و تولید پروتئین فکر کنید، با تلاش و کوشش به پیشرفتهای خوبی دست خواهید یافت. بدانید کسی علم و فناوری را رایگان در اختیار شما قرار نمی دهد.

فلسفه ارتباط سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جهان، عدم سلطه گری، اخوت و برادری است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه در رابطه با اتفاقات این روزها در فلسطین اشغالی گفت: صهیونیستها در باب صلح به خواست حماس و مردم غزه تن دادند هرچند ظاهر خود را نگه می دارند. در زمان فعلی حتی اگر فرض کنید صهیونیستها کل مردم غزه را به شهادت برسانند، قطعا مردم غزه پیروز هستند و دنیا این رفتار خشونت آمیز و ظالمانه را نمی پذیرد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در رابطه با تاثیر انقلاب اسلامی بر روابط ایران با سایر کشورها عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورها همه صبر کردند مواضع جمهوری اسلامی ایران را ببینند؛ یعنی ببینند ایران در مقابل آمریکا و صهیونیستها چه موضعی دارد و بعد موضع خودشان را بر اساس این دیپلماسی انتخاب کردند.آمریکا کشور ما را تحریم کرد و آنها نیز پذیرفتند، ولی به مرور که انقلاب اسلامی تثبیت شد و اکنون که ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته، دارند برمی گردند و اکنون کشور ایران با اغلب کشورهای جهان ارتباط وسیع، عمیق و برادرانه دارد. ما در ایران با خیلی از کشورها تبادل اقتصادی داریم. به لطف الهی انقلاب، مانا شد و اکنون با قدرت صحبت می کند. می خواهید بدانید امروز قدرت ما در ایران اسلامی چیست؟ ما در سال های اخیر چندین ماهواره به لایه لئو و مئو فرستاده ایم و در سال آینده لایه ژئو را نیز فتح می کنیم، این یکی از سطوح پیشرفت ایران در حوزه هوا و فضا بوده است. کشورهای سلطه گر گمان می کردند ما در نیازهای دفاعی به آنها وابسته هستیم، غافل از اینکه ما در این زمینه خودکفا شده ایم و مرزهای دفاعی خودمان را به هزاران کیلومتر گسترش داده ایم.

حجت الاسلام خاموشی گفت: در ایران بیش از ۹۰ درصد نیازهای دارویی را در کشور خودمان تولید می کنیم و در حوزه تجهیزات پزشکی بنا داریم تا ۷۰ درصد نیازهای درون کشور را خودمان تولید کنیم. کشورهای مختلف وقتی این پیشرفتها را مشاهده کردند، یکی یکی بلکه گروه گروه روابطشان را بهتر از گذشته با جمهوری اسلامی ایران برقرار کردند.

۵۷۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.