فعالیت کارخانه های آسیا به دلیل کاهش رشد جهانی و فشار هزینه ها ضعیف می شود

[ad_1] فعالیت های تولیدی در تایوان و مالزی کاهش یافت و در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه اوت در ژاپن و ویتنام با سرعت کمتری رشد کرد، زیرا افزایش هزینه های مواد خام و چشم انداز تیره جهانی بر احساسات شرکت ها تأثیر گذاشت. این نظرسنجی‌ها پس از آن انجام شد که داده‌های فعالیت

کد خبر : 262570
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
فعالیت کارخانه های آسیا به دلیل کاهش رشد جهانی و فشار هزینه ها ضعیف می شود

[ad_1]

فعالیت های تولیدی در تایوان و مالزی کاهش یافت و در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه اوت در ژاپن و ویتنام با سرعت کمتری رشد کرد، زیرا افزایش هزینه های مواد خام و چشم انداز تیره جهانی بر احساسات شرکت ها تأثیر گذاشت.

این نظرسنجی‌ها پس از آن انجام شد که داده‌های فعالیت کارخانه‌ها و خدمات چین در روز جمعه به سرد شدن بیشتر در دومین اقتصاد بزرگ جهان اشاره کرد، زیرا قرنطینه‌های سختگیرانه ناشی از COVID باعث اختلال در تولید و کاهش فروش شده است.

ما شاهد بدتر شدن شرایط اقتصادی در چین، ایالات متحده و اروپا هستیم. تورو نیشیهاما، اقتصاددان ارشد مؤسسه تحقیقاتی زندگی دای-ایچی در توکیو گفت که این قطعاً بر فعالیت‌های تولیدی آسیا تأثیر می‌گذارد.

در حالی که اختلالات عرضه ممکن است مسیر خود را طی کرده باشد، آسیا اکنون از کاهش تقاضای جهانی رنج می برد.

شاخص مدیران خرید au Jibun Bank ژاپن (PMI) در سپتامبر از 51.5 در ماه قبل به 50.8 سقوط کرد که ضعیف ترین نرخ رشد از ژانویه سال گذشته را نشان می دهد.

نظرسنجی PMI ژاپن نشان داد که سفارشات جدید با سریع ترین نرخ در دو سال اخیر کاهش یافت، در حالی که تولید به دلیل تضعیف تقاضا از سوی چین و دیگر شرکای تجاری، شدیدترین کاهش خود را در یک سال گذشته ثبت کرد.

جو هیز، اقتصاددان ارشد در S&P Global Market Intelligence، گفت: «ضعف ین در تقویت تقاضای صادرات نیز کمک چندانی نمی‌کند و در عوض تورم وارداتی را به شدت بالا می‌برد و فشار قیمت‌های داخلی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

شاخص PMI تایوان در ماه سپتامبر به 42.2 رسید که نسبت به 42.7 در ماه اوت کاهش یافت و زیر مرز 50 باقی ماند که رشد را از انقباض ماهانه جدا می کند.

نظرسنجی ها نشان داد PMI ویتنام از 52.7 در ماه اوت به 52.5 کاهش یافت، در حالی که PMI مالزی از 50.3 به 49.1 کاهش یافت.

افزایش شدید تورم بانک‌های مرکزی ایالات متحده و اروپا را مجبور به افزایش نرخ بهره کرده است و نگرانی‌ها از کاهش شدید تقاضای جهانی را که زمینه‌ساز صادرات آسیایی بود، دامن می‌زند.

کندی رشد چین نیز بهبود اقتصادی آسیا را تحت تأثیر قرار داده است. با نشانه‌های اندکی که پکن به‌زودی به طور قابل‌توجهی کووید صفر را کاهش می‌دهد، بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند که اقتصاد چین در سال جاری تنها 3 درصد رشد کند، که کندترین رشد از سال 1976 خواهد بود، بدون در نظر گرفتن رشد 2.2 درصدی در طول ضربه اولیه کووید در سال 2020.

داده های روز جمعه نشان داد که PMI رسمی چین از 49.4 در ماه اوت به 50.1 در ماه سپتامبر افزایش یافت. اما داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که PMI تولیدی Caixin/Markit چین بیش از حد انتظار از 49.5 در ماه آگوست به 48.1 در سپتامبر کاهش یافته است.

(گزارش توسط لیکا کیهارا؛ ویرایش توسط آنا نیکولاسی دا کوستا)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.