فعالیت کارخانه آسیا متوقف می شود، اما چین نقطه روشنی است

[ad_1] بهبود شتاب در چین پس از خروج این کشور از سیاست های سختگیرانه COVID-19 در اواخر سال گذشته، امیدهایی را برای رکود آرام تر در اقتصاد جهانی ایجاد کرد، زیرا فدرال رزرو ایالات متحده در مسیر نرخ بهره بالاتر خود باقی می ماند. طبق یک شاخص رسمی، فعالیت‌های تولیدی چین در فوریه با سریع‌ترین

کد خبر : 327110
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
فعالیت کارخانه آسیا متوقف می شود، اما چین نقطه روشنی است

[ad_1]

بهبود شتاب در چین پس از خروج این کشور از سیاست های سختگیرانه COVID-19 در اواخر سال گذشته، امیدهایی را برای رکود آرام تر در اقتصاد جهانی ایجاد کرد، زیرا فدرال رزرو ایالات متحده در مسیر نرخ بهره بالاتر خود باقی می ماند.

طبق یک شاخص رسمی، فعالیت‌های تولیدی چین در فوریه با سریع‌ترین سرعت در بیش از یک دهه گذشته افزایش یافت، در حالی که نظرسنجی بخش خصوصی نیز نشان داد که فعالیت برای اولین بار در هفت ماه گذشته افزایش یافته است.

هند و استرالیا در سه ماهه منتهی به دسامبر رشد اقتصادی آهسته ای را تجربه کردند و صادرات کره جنوبی در ماه فوریه برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت که نشان دهنده درد کاهش تقاضای جهانی بر تولیدکنندگان منطقه است.

تحلیلگران می‌گویند که داده‌های ضعیف‌تر منطقه بر چالشی که سیاست‌گذاران آسیایی در مهار تورم با نرخ‌های بهره بالاتر با آن مواجه هستند، بدون خفه کردن بهبودهای اقتصادی آنها که از قبل با فشار ناشی از کندی اقتصاد جهانی مواجه شده‌اند، نشان می‌دهد.

جونکو ناکاگاوا، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی ژاپن (BOJ) روز چهارشنبه گفت: «اقتصادهای خارج از کشور نشانه‌های قوی‌تری از کندی نشان می‌دهند»، زیرا اثر افزایش سریع نرخ بهره در بسیاری از کشورها ظاهر می‌شود.

اقتصاد رو به بهبود چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، ممکن است برای جبران باد مخالف ناشی از تقاضای ضعیف تراشه و محدودیت‌های عرضه برای اقتصادهای متکی به صادرات مانند ژاپن کافی نباشد.

یک نظرسنجی در روز چهارشنبه نشان داد که PMI نهایی بانک au Jibun ژاپن در ماه فوریه از 48.9 ژانویه به 47.7 کاهش یافت که با سریع ترین سرعت در بیش از دو سال گذشته کاهش یافت.

نتیجه ضعیف به دنبال داده‌هایی بود که نشان می‌داد تولید کارخانه‌های ژاپن در ژانویه به دلیل کاهش تولید خودروها و تجهیزات نیمه‌رسانا کاهش یافته است، و دیدگاه بانک مرکزی آمریکا را نسبت به اینکه اقتصاد در مسیر بهبودی ثابت قرار دارد، مورد تردید قرار داد.

بررسی ها نشان داد که فعالیت کارخانه ها در تایوان و مالزی در ماه فوریه به کاهش خود ادامه داد و با سرعت کمتری نسبت به ژانویه در فیلیپین گسترش یافت.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که صادرات کره جنوبی در ماه فوریه نسبت به سال گذشته 7.5 درصد کاهش یافته است که پنجمین ماه متوالی کاهش را نشان می‌دهد که بخشی از آن به دلیل کاهش صادرات نیمه هادی است.

سیاستگذاران امیدوارند بازگشایی چین از محدودیت‌های COVID-19 و انعطاف‌پذیری که تاکنون در اقتصادهای ایالات متحده و اروپا دیده شده است، زیربنای رشد جهانی در سال جاری باشد.

صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته چشم‌انداز رشد جهانی سال 2023 خود را به دلیل تقاضای «معمولاً انعطاف‌پذیر» در ایالات متحده و اروپا، کاهش هزینه‌های انرژی و بازگشایی اقتصاد چین پس از کنار گذاشتن محدودیت‌های شدید کووید-19 توسط پکن، اندکی افزایش داد.

(گزارش توسط لیکا کیهارا؛ ویرایش توسط ژاکلین ونگ)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.