فعالیت تولیدی ایالات متحده در ماه اکتبر -ISM ​​کمترین میزان در نزدیک به 2-1/2 سال گذشته است

[ad_1] واشنگتن (رویترز) – فعالیت‌های تولیدی ایالات متحده در ماه اکتبر با کمترین سرعت خود در تقریباً 2-1/2 سال گذشته رشد کرد، در حالی که معیاری از قیمت‌های پرداختی شرکت‌ها برای نهاده‌ها برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت، زیرا فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌های بهره تلاش می‌کند. به منظور مهار تورم، تقاضا برای کالاها کاهش

کد خبر : 275135
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
فعالیت تولیدی ایالات متحده در ماه اکتبر -ISM ​​کمترین میزان در نزدیک به 2-1/2 سال گذشته است

[ad_1]

واشنگتن (رویترز) – فعالیت‌های تولیدی ایالات متحده در ماه اکتبر با کمترین سرعت خود در تقریباً 2-1/2 سال گذشته رشد کرد، در حالی که معیاری از قیمت‌های پرداختی شرکت‌ها برای نهاده‌ها برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت، زیرا فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌های بهره تلاش می‌کند. به منظور مهار تورم، تقاضا برای کالاها کاهش می یابد.

موسسه مدیریت تامین (ISM) روز سه‌شنبه اعلام کرد که PMI تولیدی آن در ماه گذشته از 50.9 در سپتامبر به 50.2 کاهش یافت که هر دو پایین‌ترین میزان از می 2020 است.

ضریب بالای 50 نشان دهنده توسعه بخش تولید است که 11.9 درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که این شاخص به 50.0 کاهش یابد.

انتظار می رود فدرال رزرو برای چهارمین بار متوالی در پایان نشست سیاست گذاری بعدی خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد که سریع ترین سرعت در 40 سال اخیر است. از ماه مارس، نرخ سیاست معیار خود را از نزدیک به صفر به محدوده فعلی 3.00٪ تا 3.25٪ افزایش داده است زیرا با تورم سرسختانه بالا دست و پنجه نرم می کند.

اما در حالی که فعالیت کلی تولید کاهش یافت، زیرشاخص سفارش‌های جدید آینده‌نگر نظرسنجی ISM از 47.1 در ماه سپتامبر به 49.2 در ماه گذشته افزایش یافت، که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری در میان مصرف‌کنندگان آمریکایی حتی در شرایطی است که اقدامات فدرال رزرو شروع به ضربه زدن به جیب‌ها کرده است.

این آمار با داده های دولت در جمعه گذشته مطابقت دارد که نشان می دهد هزینه کالاها در سپتامبر پس از دو کاهش ماهانه متوالی اندکی افزایش یافته است در حالی که هزینه های خدمات به طور قابل توجهی افزایش یافته است. برخی از کاهش سرعت تولید منعکس کننده تغییر هزینه ها از کالا به خدمات است.

در نشانه دیگری مبنی بر اینکه خرخرهای زنجیره تامین که تولید را تحت فشار قرار داده در حال بهبود هستند، اندازه گیری ISM برای تحویل تامین کنندگان از 52.4 در سپتامبر به 46.8 کاهش یافت. عدد بالای 50 نشان دهنده کندتر تحویل به کارخانه ها است.

با عملکرد عادی‌تر زنجیره‌های تامین، فشارهای تورمی در دروازه کارخانه به کاهش خود ادامه داد.

اندازه گیری قیمت های پرداخت شده توسط تولید کنندگان از 51.7 در سپتامبر به 46.6 کاهش یافت که پایین ترین میزان از ماه می 2020 است. شاخص قیمت از ماه مارس تاکنون نزدیک به 50 درصد کاهش یافته است که ناشی از کاهش قیمت کالاها بوده است.

این خبر خوشایند برای بانک مرکزی ایالات متحده است، که هنوز شاهد بهبود زیادی در سایر شاخص های تورم نیست. قیمت‌های تولیدکننده آمریکا در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و تورم مصرف‌کننده همچنان حباب می‌کند.

میزان اشتغال کارخانه‌ها در نظرسنجی ISM نیز در ماه گذشته پس از کاهش به 48.7 در ماه سپتامبر به 50.0 رسید. این شاخص در گزارش اشتغال دولت که از نزدیک تماشا می‌شود، پیش‌بینی‌کننده ضعیفی از حقوق و دستمزد بخش‌های تولیدی بوده است.

(گزارش توسط لیندسی دانسمور؛ ویرایش توسط آندریا ریچی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.