فشار بیشتر بر دلار آمریکا محتمل است: UBS By Investing.com

Investing.com — انتظار می‌رود دلار آمریکا در ماه‌های آینده با فشار نزولی فزاینده‌ای مواجه شود، علی‌رغم افزایش اخیر داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار. به گفته تحلیلگران UBS، چشم انداز دلار آمریکا به دلیل ترکیبی از کاهش اختلاف نرخ بهره، نگرانی در مورد کسری بودجه رو به رشد ایالات متحده و تغییر سیاست های پولی

کد خبر : 491056
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۵۲
فشار بیشتر بر دلار آمریکا محتمل است: UBS By Investing.com


Investing.com — انتظار می‌رود دلار آمریکا در ماه‌های آینده با فشار نزولی فزاینده‌ای مواجه شود، علی‌رغم افزایش اخیر داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار.

به گفته تحلیلگران UBS، چشم انداز دلار آمریکا به دلیل ترکیبی از کاهش اختلاف نرخ بهره، نگرانی در مورد کسری بودجه رو به رشد ایالات متحده و تغییر سیاست های پولی جهانی، نزولی است.

با توجه به این عوامل، UBS در استراتژی جهانی خود ارزش دلار آمریکا را به «کمترین ترجیح» کاهش داده است و به جای آن از ارزهایی مانند یورو، پوند انگلیس و دلار استرالیا استفاده می کند.

روز پنجشنبه پس از انتشار ارقام بازنگری شده رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم شاهد افزایش ارزش دلار آمریکا بودیم.

تحلیلگران گفتند: «در همین حال، تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم نسبت به 2.8 درصد که قبلاً گزارش شده بود، به 3.0 درصد افزایش یافت و عمدتاً ناشی از مخارج مصرف‌کننده قوی‌تر بود».

این تجدید نظر عمدتاً ناشی از مخارج مصرف‌کننده قوی‌تر بود، که همچنین شاهد تعدیل صعودی به نرخ سالانه 2.9٪ از 2.3٪ اولیه بود.

این داده های مثبت به دلار آمریکا کمک کرد تا اندکی بهبود یابد، اما همچنان تحت فشار است. این شاخص در ماه گذشته 3 درصد کاهش یافته است و از اوایل سال 2023 به پایین ترین حد خود ادامه می دهد.

علیرغم این مهلت موقت، تحلیلگران UBS معتقدند که چشم انداز گسترده تر دلار منفی است و عوامل متعددی احتمالاً آن را در ماه های آینده کاهش می دهند.

یکی از عوامل کلیدی که انتظار می رود بر دلار آمریکا تأثیر بگذارد، کاهش پیش بینی شده اختلاف نرخ بهره است.

فدرال رزرو ایالات متحده احتمالاً به کاهش نرخ بهره ادامه خواهد داد و UBS پیش بینی کرده است که در سه جلسه باقیمانده فدرال رزرو در سال 2024، 100 واحد پایه کاهش یابد.

در حالی که انتظار می‌رود سایر بانک‌های مرکزی از جمله بانک ملی سوئیس، بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا نیز نرخ‌ها را کاهش دهند، رویکرد آنها احتمالاً سنجیده‌تر خواهد بود.

این سرعت کاهش در خارج از کشور می تواند جذابیت دلار را در مقایسه با سایر ارزها کاهش دهد.

علاوه بر چشم‌انداز نرخ بهره، انتظار می‌رود نگرانی‌ها در مورد کسری مالی آمریکا اعتماد به دلار را بیشتر کاهش دهد. دفتر بودجه کنگره پیش بینی کرده است که هزینه های بهره بدهی های ایالات متحده در سال جاری از هزینه های دفاعی پیشی خواهد گرفت و چالش های مالی فزاینده ای که این کشور با آن مواجه است را برجسته می کند.

با تشدید رقابت‌های ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که در حال حاضر در نظرسنجی‌ها پیشتاز است، کسری مالی احتمالاً به کانون بحث تبدیل می‌شود و به طور بالقوه باد مخالف بیشتری را برای دلار ایجاد می‌کند.

تغییرات سیاست پولی جهانی نیز برای دلار آمریکا چالشی ایجاد می کند. به عنوان مثال، انتظار می رود که بانک مرکزی استرالیا تا سال آینده سیاست فعلی خود را حفظ کند، که می تواند بر دلار فشار بیاورد.

در مقابل، انتظار می‌رود فرانک سوئیس به دلیل وضعیت امن آن و نتیجه پیش‌بینی شده بانک ملی سوئیس از چرخه تسهیل در ماه سپتامبر، قوی باقی بماند.

یو بی اس پیش بینی می کند که یورو، پوند انگلیس و دلار استرالیا تا ژوئن 2025 در برابر دلار آمریکا با 1.16، 1.38 و 0.70 تقویت خواهند شد.

کاهش پیش بینی شده دلار آمریکا پیامدهای قابل توجهی بر بازارهای جهانی دارد. با کاهش ارزش دلار، دارایی های ریسک مانند سهام با کیفیت احتمالا جذاب تر می شوند، به ویژه در محیطی که فدرال رزرو در حال کاهش نرخ است.

UBS پیشنهاد می‌کند که سرمایه‌گذاران به منظور بهره‌گیری از تغییر چشم‌انداز اقتصادی، به فکر تخصیص مجدد پول نقد به اوراق قرضه با کیفیت بالا، به‌ویژه اوراق قرضه از شرکت‌های درجه سرمایه‌گذاری باشند.

علیرغم برخی نشانه‌های ضعف در بازار کار ایالات متحده، مانند افزایش بیکاری در ماه جولای، تصویر کلی همچنان انعطاف‌پذیر است. ادعاهای هفتگی بیکاری کاهش یافته است و مخارج مصرف کننده همچنان قدرت خود را نشان می دهد و ترس از رکود فوری را کاهش می دهد.

UBS به دلیل حمایت از کاهش نرخ بهره مورد انتظار از سوی فدرال رزرو، مبنای خود را برای فرود نرم برای اقتصاد ایالات متحده حفظ می کند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.