فشار به رئیس بی‌بی‌سی برای استعفا به خاطر مجری معروف

موضوع گری لینکر که توییت‌هایی در انتقاد از سیاست جدید پناهندگی ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا منتشر کرده بود و زبان مورد استفاده وزیران دولت را درباره پناهجویان ـ مبنی بر تصمیم بازداشت و اخراج آنان از انگلستان ـ به زبان نازی‌ها در دهه ۳۰ میلادی تشبیه کرد، به یکی از بزرگترین بحران‌های تاریخ فعالیت کمپانی

کد خبر : 334041
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۳۴
فشار به رئیس بی‌بی‌سی برای استعفا به خاطر مجری معروف



موضوع گری لینکر که توییت‌هایی در انتقاد از سیاست جدید پناهندگی ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا منتشر کرده بود و زبان مورد استفاده وزیران دولت را درباره پناهجویان ـ مبنی بر تصمیم بازداشت و اخراج آنان از انگلستان ـ به زبان نازی‌ها در دهه ۳۰ میلادی تشبیه کرد، به یکی از بزرگترین بحران‌های تاریخ فعالیت کمپانی بی بی‌سی بدل شد و پس از کنار گذاشته شدن این فوتبالیست سابق از اجرای برنامه پرطرفدار «مسابقه روز» (Match of the day)، موجی از اعتراضات نسبت به این تصمیم شکل گرفت و بسیاری از همکاران و کارشناسان ورزشی نیز در حمایت از او اقدام به تحریم این شبکه کردند و حتی کار به جایی رسید که اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال انگلیس و مربیان لیگ برتری نیز در پی راهی برای حمایت از این چهره محبوب ورزشی بودند و تهدید به بایکوت این رسانه کردند.

اما پیش از این که عمق این بحران برای بی‌بی‌سی بیشتر از پیش شود، تیم دیوی، مدیرکل این شبکه با عذرخواهی از حواشی ایجاد شده اعلام کرد که گری لینکر بدون هیچ محدویتی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به اجرای برنامه پرطرفدار «مسابقه روز» (Match of the day) بازگردد.

بازگشت بی‌قید و شرط گری لینکر به شبکه بی‌بی‌سی بدون تجدیدنظر در اظهاراتش بی‌شک شکستی بزرگ برای مدیران بی‌بی‌سی بود؛ مدیرانی که پس از انتشار توئیت‌ انتقادی لینکر با فشار نمایندگان حزب محافظه‌کار و رسانه‌های راستگرا تصمیم به برکناری او گرفته بودند حالا خودشان در خطر اخراج قرار دادند و منابع خبری اعلام کرده‌اند که ریچارد شارپ، رئیس بی‌بی‌سی در پی این حواشی در خطر اخراج قرار داد.

کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر بریتانیا از دولت خواست بررسی کند که چگونه می‌تواند از بی‌بی‌سی «واقعاً مستقل و بی‌طرف» محافظت کند.

او به شبکه «ITV News » گفت: «فکر می‌کنم موضع ریچارد شارپ به طور فزاینده‌ای غیرقابل دفاع است. اکثر مردمی که حواشی کامل چند روز گذشته را پیگیری می‌کردند می‌گویند چطور او هنوز در این جایگاه باقی مانده است؟ این یک آشفتگی ساخته خود بی‌بی‌سی است و آنها باید آن را خیلی زود حل و فصل کنند.»

حتی قبل از حواشی اخیر نیز ریچارد شارپ با درخواست استعفای خود مواجه شده بود، زیرا هنگام تصدی برای پست ریاست بی‌بی‌سی، نقش خود را در کمک به بوریس جانسون برای دسترسی به تسهیلات وام، به ارزش حدود ۸۰۰ هزار پوند، فاش نکرده بود.

باید منتظر ماند و دید واکنش ریشی سوناک، نخست وزیر برتانیا به این اتفاقات چه خواهد بود و آیا این حواشی به خروج رئیس بی‌بی سی از این کمپانی خواهد انجامید یا خیر؟

۲۵۹۲۴۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.