فشار برای امضا کردن ارز ۴۲۰۰ تومانی؟

ایمان گودرزی: این یک خبر است که ابتدا بیشتر به شایعه نزدیک بود اما تماس چند ورزشکار با خبرگزاری خبرآنلاین نشان داد که به سمت حقیقت بیشتر حرکت می کند. داستان از این قرار است که کمیته ملی المپیک، ۱۵ ورزشکار ایرانی را به کمیته بین‌المللی المپیک معرفی کرد تا آنها به‌مدت ۲ سال (شروع

کد خبر : 265093
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۱۸
فشار برای امضا کردن ارز ۴۲۰۰ تومانی؟


ایمان گودرزی: این یک خبر است که ابتدا بیشتر به شایعه نزدیک بود اما تماس چند ورزشکار با خبرگزاری خبرآنلاین نشان داد که به سمت حقیقت بیشتر حرکت می کند. داستان از این قرار است که کمیته ملی المپیک، ۱۵ ورزشکار ایرانی را به کمیته بین‌المللی المپیک معرفی کرد تا آنها به‌مدت ۲ سال (شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۴) بورسیه شوند. طبق آیین‌نامه مبلغ ۵۰۰ دلاری که برای هر ورزشکار در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند در قالب پول توجیبی، هزینه مربی، درمان و… شود. با تصمیم مسئولان کمیته ملی المپیک، از سال‌ها قبل اعلام شد که این مبلغ بدون هیچ دخل و تصرفی در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد. در گذشته و پیش از ورود مدیران جدید، این ۵۰۰ دلار معادل قیمت روز دلار حساب می‌شد اما حالا قرار است اتفاق دیگری بیفتد.
المپین های بورسیه شده توسط کمیته بین المللی المپیک ماهیانه ۵۰۰ دلار دریافت می کنند.این کمک برای رشد و ارتقای رشته های مختلف ورزشی و ورزشکاران و همچنین برابری زنان و مردان به آنها پرداخت می شود که مستقیما باید به خود ورزشکار داده شود.این اتفاق سال هاست که در ایران هم انجام می شود اما به دلیل تحریم ها و شرایط خاصی که ایران دارد کمیته ملی المپیک معادل ریالی ۵۰۰ دلار را به ورزشکاران پرداخت می کرد. تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد اما پس از رفتن صالحی امیری و روی کار آمدن رئیس و روسای جدید ظاهرا نامه ای به المپین ها داده شده که از این پس معادل آن ۵۰۰ دلار را با ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می کنند! تصمیمی که باعث اعتراض خیلی از ورزشکاران شده است.
بر اساس ادعای خیلی از ورزشکاران، کمیته ملی المپیک از خیلی از ورزشکاران امضا گرفته است و هستند دو – سه ورزشکاری که زیر بار این قانون عجیب نرفته اند!

محمدرضا گرایی و امیرحسین زارع از کشتی، جواد فروغی و فاطمه کرم‌زاده از تیراندازی، الهام حسینی و علی داوودی از وزنه‌برداری، نازنین ملایی از قایقرانی، سمیه یزدانی از دوچرخه‌سواری، علی پاکدامن از شمشیربازی، دانیال شه‌بخش از بوکس، رضا علیپور از سنگنوردی، احمد کهنی از ژیمناستیک، ریحانه مبینی از دوومیدانی، مهلا مؤمن‌زاده از تکواندو و مهرشاد افقری از شنا، ۱۵ ورزشکاری هستند که برای گرفتن بورسیه از کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب شده‌اند. چهره‌هایی که افتخارات زیادی را برای ایران به ارمغان آورده اند و هنوز در شوک این هستند که چرا وقتی که مثلا دلار بالای ۳۰ هزارتومان است آنها باید تن به دلار ۴۲۰۰ تومانی بدهند؟ آن هم در شرایطی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای یک سری کالای خاص است و حالا که نوبت به ورزشکاران رسیده،آنها و رشته های شان هم خاص شده اند!

هیچ شکی وجود ندارد که سیاست مسئولان جدید کمیته ملی المپیک مدیریت و به زبان ساده تر کاهش هزینه ها است اما اگر این اتفاق که بر اساس ادعای ورزشکاران مطرح شده حقیقت داشته باشد باید گفت چرا همان ۵۰۰ دلار (نه معادل ریالی) را به ورزشکاران نمی دهند؟

گله ورزشکاران از این است که با خرج و مخارج این روزها ۱۰ – ۱۲ میلیونی که کمیته بین المللی المپیک به آنها می دهد، بخش کوچکی از هزینه های آنها برای آماده سازی المپیک است که حالا مسئولان کمیته ملی المپیک می خواهند بخشی از آن را کاهش بدهند!

نکته دیگر این است که بودجه مربوط به تأمین این مبلغ در اعتبارات کمیته دیده شده و با توجه به بودجه ۳۲۰ میلیاردی، کمیته مشکلی برای تأمین این پول ندارد که حالا بخواهد این حاشیه را برای خود به وجود بیاورد.

خیلی از ورزشکاران از این تصمیم گله مند هستند و چشم انتظارند تا تصمیم کمیته ملی المپیک برای این اتفاق تغییر کند. تصمیمی که اگر تغییر نکند ممکن است حاشیه های زیادی را هم برای ورزشکاران و هم برای کمیته ملی المپیک به وجود بیاورد.

فشار برای امضا کردن ارز ۴۲۰۰ تومانی؟

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.