فروش سکه طلا در اواخر جولای آغاز می شود – بیت کوین نیوز

[ad_1] از ۲۵ ژوئیه، عموم مردم زیمبابوه می‌توانند سکه‌های طلایی را که هر کدام یک اونس تروی وزن دارند، خریداری و نگهداری کنند. بانک مرکزی می‌گوید علاوه بر استفاده از آنها به‌عنوان ذخیره ارزش جایگزین، می‌توان این سکه‌ها را معامله کرد و به عنوان «ضمانت وام و تسهیلات اعتباری» استفاده کرد. سکه با “قیمت جهانی

کد خبر : 226077
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
فروش سکه طلا در اواخر جولای آغاز می شود – بیت کوین نیوز

[ad_1]

از ۲۵ ژوئیه، عموم مردم زیمبابوه می‌توانند سکه‌های طلایی را که هر کدام یک اونس تروی وزن دارند، خریداری و نگهداری کنند. بانک مرکزی می‌گوید علاوه بر استفاده از آنها به‌عنوان ذخیره ارزش جایگزین، می‌توان این سکه‌ها را معامله کرد و به عنوان «ضمانت وام و تسهیلات اعتباری» استفاده کرد.

سکه با “قیمت جهانی طلا” فروخته می شود

تنها چند هفته پس از افشای برنامه‌های خود برای عرضه سکه‌های طلا، بانک مرکزی زیمبابوه (RBZ) بیانیه‌ای را در 4 ژوئیه منتشر کرد و در آن به مردم درباره ویژگی‌ها و ویژگی‌های برجسته سکه طلا توصیه کرد. بر اساس این بیانیه، عموم مردم می‌توانند سکه‌های طلا را «به قیمتی بر اساس قیمت رایج بین‌المللی طلا و هزینه تولید» خریداری کنند.

RBZ گفت انتظار می رود فروش سکه ها از 25 جولای آغاز شود و خریداران می توانند با استفاده از ارز محلی یا دلار آمریکا، سکه ها را خریداری کنند. سکه های طلا که Mosi-Oa-Tunya (معادل زبان محلی آبشار ویکتوریا) نامیده شده اند، یک اونس تروی یا تقریباً 31.10 گرم وزن دارند. در این بیانیه آمده است که هر سکه دارای خلوص 22 قیراط است و برای اهداف شناسایی به آن شماره سریال اختصاص داده شده است.

RBZ قبلاً گفته بود که سکه‌های طلا به عنوان ذخیره‌ای جایگزین ارزش توسط سرمایه‌گذاران زیمبابوه‌ای که به دنبال محافظت از پس‌انداز خود در برابر تورم سرسام‌آور این کشور هستند، استفاده خواهد شد. پیش از تصمیم اخیر بانک مرکزی، افراد حقیقی و حقوقی از خرید یا نگهداری طلا منع شده بودند.

طبق قوانین این کشور، تنها افراد یا نهادهای مجاز مجاز به در اختیار داشتن یا فروش این فلز گرانبها به تنها خریدار طلا، چاپگرها و پالایشگاه‌های فیدلیتی هستند. افرادی که قوانین مربوطه را زیر پا می گذارند به زندان فرستاده می شوند.

به دارندگان سکه گواهی مالکیت صادر می شود

با این حال، RBZ در بیانیه‌ای که به ساکنان مکان‌هایی که می‌توانند سکه‌های طلا را خریداری کنند نیز اطلاع می‌دهد، به سرمایه‌گذارانی که سکه‌های طلا را خریداری می‌کنند، اطمینان می‌دهد که به آنها اجازه داده می‌شود «سکه را در اختیار فیزیکی قرار دهند». در این بیانیه آمده است که برای دارندگان سکه طلا «گواهی مالکیت دارنده» صادر خواهد شد. برای دارندگانی که استفاده از خدمات حضانت شخص ثالث را انتخاب کنند، گواهی یا رسید مربوطه صادر خواهد شد.

برای موسسات مالی یا نهادهایی که مایل به تجارت یا استفاده از سکه هستند، RBZ گفت:

سکه دارای وضعیت دارایی نقدی خواهد بود، یعنی به راحتی قابل تبدیل به پول نقد و قابل معامله در سطح داخلی و بین المللی خواهد بود. همچنین ممکن است از سکه برای مقاصد معاملاتی استفاده شود.

علاوه بر داشتن وضعیت دارایی تعیین شده، سکه های طلا “به عنوان تضمین برای وام ها و تسهیلات اعتباری استفاده می شود.” RBZ گفت که اگر دارنده تصمیم به انحلال سکه بگیرد، یک توافق خرید مجدد نیز وجود دارد.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.