فروش روبل کند می شود، دلار دوباره افزایش می یابد زیرا بحران اوکراین مبادلات تجاری را آغاز می کند

[ad_1] 2/2 © رویترز. اسکناس یوان چین بر روی اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است نشان داده شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر 2/2 نوشته کوین باکلند توکیو (رویترز) – روبل در روز سه‌شنبه پس از سقوط خود به پایین‌ترین سطح تاریخ، تلاش کرد تا حدی ثبات را

کد خبر : 172742
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
فروش روبل کند می شود، دلار دوباره افزایش می یابد زیرا بحران اوکراین مبادلات تجاری را آغاز می کند

[ad_1]

2/2

© رویترز. اسکناس یوان چین بر روی اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است نشان داده شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

2/2

نوشته کوین باکلند

توکیو (رویترز) – روبل در روز سه‌شنبه پس از سقوط خود به پایین‌ترین سطح تاریخ، تلاش کرد تا حدی ثبات را به دست آورد، در حالی که دلار آمریکا در مقابل همتایان اصلی افزایش خود را از سر گرفت، زیرا معامله‌گران در بحبوحه بحران اوکراین که به سرعت در حال حرکت بود توقف کردند.

از زمانی که مقامات روسیه و اوکراین یک شبه، چهار روز پس از حمله روسیه به همسایه‌اش، دور اولیه مذاکرات آتش‌بس را برگزار کردند، کمی آرامش به بازارهای ارز بازگشته است. شینیچیرو کادوتا، استراتژیست ارشد FX در گفت‌وگو با این موضوع پاک شد بارکلی (LON:) در توکیو.

کادوتا می‌گوید: «چه کسی می‌داند که بعداً چه اتفاقی می‌افتد: روسیه ممکن است تهاجمی‌تر شود، یا ممکن است در مورد چیزی به توافق برسند، اگرچه پیش‌بینی این موضوع بسیار دشوار است».

مردم فقط تیترها را تماشا می‌کنند، اما ما در نقطه‌ای هستیم که اگر اخبار منفی آشکاری وجود نداشته باشد، بازار تلاش می‌کند کمی ثبات پیدا کند.»

ین پناهگاه امن و فرانک سوئیس پس از بزرگترین افزایش‌های تقریباً هفت هفته اخیر خود در برابر دلار در روز دوشنبه عقب‌نشینی کردند.

دلار آمریکا پس از ثبت افت 0.47 درصدی در یک شب، با 0.16 درصد افزایش به 115.145 ین رسید. پس از عقب نشینی 0.95 درصدی روز دوشنبه، قیمت آن با 0.20 درصد افزایش به 0.9185 فرانک رسید.

یورو روند نزولی خود را از سر گرفت و با 0.25 درصد کاهش به 1.1191 دلار رسید، اما از پایین ترین سطح 1.1121 دلار نسبت به جلسه قبل فاصله داشت.

دلار استرالیا حساس به ریسک با 0.15 درصد کاهش به 0.72525 دلار رسید، پس از آنکه پیشتر به بالاترین سطح یک هفته ای 0.72670 دلار رسید. بانک مرکزی استرالیا همانطور که انتظار می‌رفت روز سه‌شنبه نرخ کلیدی را در پایین‌ترین حد خود نگه داشت و خاطرنشان کرد که درگیری اوکراین منبع جدیدی از عدم اطمینان به چشم‌انداز این کشور اضافه کرده است.

دلار نیوزیلند با 0.35 درصد کاهش به 0.6756 دلار رسید.

بیت‌کوین ارز دیجیتال پیشرو پس از جهش به بالاترین قیمت دو هفته‌ای به بالای 44000 دلار در اواخر شب به 43000 دلار بازگشت.

روبل هفته را در شرایطی دراماتیک آغاز کرد و پس از آنکه کشورهای غربی و متحدانشان روسیه را با تحریم‌های جدید از جمله قطع برخی بانک‌ها از شبکه مالی سوئیفت سیلی زدند، با 30 درصد سقوط به رکورد 120 دلار در هر دلار رسید. این ارز پس از افزایش نرخ اضطراری و سایر اقدامات فوری بانک مرکزی روسیه تا حدودی بهبود یافت و آخرین بار با نرخ 101 معامله شد.

نوسانات ارز در روز دوشنبه به بالاترین حد خود در 14 ماه گذشته رسید که توسط a اندازه گیری شد بانک دویچه (DE:) نمایه.

رودریگو کاتریل، استراتژیست ارشد ارز خارجی در بانک ملی استرالیا (OTC:) در یادداشتی نوشت: «اخبار از اوکراین همچنان مبهم است. در حالی که غرب به دنبال افزایش تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه است، نبرد ادامه دارد.»

کاتریل گفت که بی ثباتی ارزهای امن – از جمله دلار – و یورو را تحت فشار نگه می دارد.

دلار که ارزش دلار را در برابر شش رقیب اصلی اندازه گیری می کند، 0.15% افزایش یافت و به 96.885 رسید، اما از بالاترین سطح روز دوشنبه در 97.438 بازگشت.

این ارز با افزایش بازدهی معیار 10 ساله ایالات متحده در معاملات روز سه‌شنبه توکیو کمک کرد، پس از آن که یک شبه به پایین‌ترین حد یک ماهه سقوط کرد زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال ایمنی اوراق بهادار بودند، حتی با وجود اینکه فدرال رزرو مطمئناً بهره را افزایش می‌دهد. نرخ ها در جلسه سیاست گذاری خود در ماه آینده. [US/]

بر اساس ابزار Fedwatch CME، بحران اوکراین باعث شده است که معامله گران برای افزایش 50 امتیازی نرخ در 16 مارس شرط بندی کنند، با شانس فعلی 11.4٪.

رافائل بوستیچ، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، روز دوشنبه در اولین اظهارنظرهای یکی از مقامات فدرال رزرو از زمان جنگ گفت که او حرکت نیم امتیازی را رد نمی کند، اگرچه طرفدار افزایش یک چهارم امتیازی است.

جوزف کاپورسو، استراتژیست بانک مشترک المنافع استرالیا (OTC:) در یادداشتی برای مشتری نوشت: «نکته: افزایش 50 واحدی را حذف نکنید.

روندهای کوتاه مدت دلار تحت سلطه جنگ خواهد بود، اما روند میان مدت دلار توسط داده های اقتصادی تعیین می شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.