فرودگاه سقز با ورود رئیسی افتتاح شد

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه، در اولین بخش از برنامه‌های دومین روز از سفر دولت مردمی به استان کردستان، از فرودگاه ۱۸۰ هکتاری شهدای سقز به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان پس از ۲۷ سال انتظار به صورت رسمی بهره‌برداری کرد. مطالعات ساخت این

کد خبر : 424684
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
فرودگاه سقز با ورود رئیسی افتتاح شد

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه، در اولین بخش از برنامه‌های دومین روز از سفر دولت مردمی به استان کردستان، از فرودگاه ۱۸۰ هکتاری شهدای سقز به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان پس از ۲۷ سال انتظار به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

مطالعات ساخت این فرودگاه از سال ۱۳۷۵ آغاز شده و تا سال ۱۳۸۴ ادامه داشت و از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۳ حدود ۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شد، اما در نهایت با برکناری پیمانکار و مشاور پروژه، اجرای آن نیز متوقف شد.

سال ۱۳۹۷ بار دیگر روند اجرای این طرح با کارفرمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طی تفاهم‌نامه‌ای با استانداری کردستان از سرگرفته شد.

کار احداث ترمینال و ساختمان جانبی فرودگاه توسط شرکت فرودگاه‌ها، به ۲ شرکت بومی استان کردستان واگذار شد و شرکت جهاد نصر استان مرکزی نیز کار توسعه عوامل پروازی فرودگاه را بر عهده گرفت.

تزریق اعتبارات موجب شد که پیشرفت فیزیکی فرودگاه در سال ۹۹ به بیش از ۵۰ درصد برسد و طی مراسمی با وجود تمام اما و اگرها با یک پرواز نمایشی و به صورت ناقص به بهره‌برداری رسید و به دلیل همین نواقص از جمله عدم احداث ساختمان‌های عملیاتی، برج مراقبت پرواز، ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه، ساختمان اداری و ساختمان سپاه فرودگاه، غیرقابل استفاده باقی ماند.

در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به کردستان ۲۰۰ میلیارد تومان به تکمیل این طرح اختصاص یافت و این فرودگاه با اهتمام دولت مردمی و توسط مهندسان ایرانی در ۱۸۰ هکتار گستره و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت پایانه تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.

فرودگاه سقز با ورود رئیسی افتتاح شد

باند فرودگاه شهدای سقز ۲ هزار و ۶۰۰ متر طول دارد و ۴۵۰ متر تاکسی وی، دو هزار و ۵۰۰ متر گستره پارکینگ، یک هزار و ۳۰۰ متر روشنایی معابر، برج مراقبت، دستگاه‌های کمک بازرسی و ساختمان پلیس از دیگر ویژگی‌های این فرودگاه است.

همزمان با افتتاح رسمی این فرودگاه توسط دکتر رئیسی، پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تهران به مقصد فرودگاه شهدای سقز انجام شد. این پرواز با استفاده از هواپیمای «ای‌تی‌آر (ATR)» صورت گرفت.

فرودگاه سقز نقش مهمی در پازل توسعه استان کردستان و ارتقای شاخص بهره‌مندی آن در بخش‌های مختلف دارد. وجود منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد تجاری بانه-مریوان، رسمی شدن مرز سیران‌بند، نزدیکی این فرودگاه به مرزهای بین ایران و عراق در شهرستان‌های بانه و احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه از جمله دلایل اهمیت این طرح بزرگ عمرانی در استان کردستان است که در دولت مردمی تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.