فرمول پیچیده قیمت‌گذاری بلیت سینما/ گران کردیم، به نفع مردم شد

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره خبرهای منتشر شده درباره قیمت شناور بلیت سینماها توضیح داد: این شرایط قیمت‌گذاری به انجمن سینماداران ابلاغ شده است. ما از شورای صنفی که متشکل از نمایندگان صنوف اصلی یعنی تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و سینماداران هستند، متقاضی افزایش قیمت

کد خبر : 473244
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
فرمول پیچیده قیمت‌گذاری بلیت سینما/ گران کردیم، به نفع مردم شد

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره خبرهای منتشر شده درباره قیمت شناور بلیت سینماها توضیح داد: این شرایط قیمت‌گذاری به انجمن سینماداران ابلاغ شده است. ما از شورای صنفی که متشکل از نمایندگان صنوف اصلی یعنی تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و سینماداران هستند، متقاضی افزایش قیمت بلیت بودیم و بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، متأسفانه فعلا با این فرمول قیمت‌گذاری موافقت شده است.

وی افزود: درست است که درباره افزایش یک روز به روزهای فروش نیم‌بهای بلیت، نظر صنف سینماداران هم کسب شد و با موافقت ما این اتفاق افتاد اما واقعیت این است که هزینه‌های سینماداری بسیار بالا رفته است. زمانی که بلیت سینما ۳۰ هزار تومان بود، قیمت چیپس و پفک در پردیس کورش ۱۵ هزار تومان بود. امروز قیمت همان چیپس و پفک ۶۰ هزار تومان شده اما قیمت بلیت سینما هم ۶۰ هزار تومان است!

این سینمادار تأکید کرد: با توجه به هزینه‌های نیروی انسانی، آنقدر هزینه‌ها سرسام‌آور شده است که اصلا با این قیمت‌ها نمی‌توان سینماها را اداره کرد. مباحثی مانند مالیات هم که در جای خود مشکلاتی را به همراه دارد.

صابری در ادامه درباره توافقات صورت گرفته که منجر به ابلاغیه سازمان سینمایی به سینماداران شده است توضیح داد: ما روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه، مطابق همان شرایط گذشته بلیت‌فروشی خواهیم داشت و هیچ‌تفاوت قیمتی اتفاق نیفتاده است. روزهای دوشنبه مانند روزهای سه‌شنبه بلیت‌فروشی‌ها نیم‌بها خواهد بود. تغییری که اتفاق افتاده مربوط به روزهای پنجشنبه و جمعه است.

وی افزود: در این دو روز تا پیش از ساعت پیک مخاطبان که بستگی به موقعیت جغرافیایی سینماها دارد، بلیت‌فروشی با قیمت گذشته است و از این ساعت به بعد مطابق درجه‌بندی سالن سینما قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. قیمت بلیت در سینماهای مدرن به جای ۶۰ هزار تومان، ۸۰ هزار تومان می‌شود، در سینماهای ممتاز به‌جای ۴۵ هزار تومان، ۶۰ هزار تومان می‌شود و در سینماهای درجه یک به‌جای ۳۰ هزار تومان، ۴۵ هزار تومان می‌شود.

زمانی که بلیت سینما ۳۰ هزار تومان بود، قیمت چیپس و پفک در پردیس کورش ۱۵ هزار تومان بود. امروز قیمت همان چیپس و پفک ۶۰ هزار تومان شده اما قیمت بلیت سینما هم ۶۰ هزار تومان است!

سخنگوی انجمن سینماداران در توضیح ملاک تعیین ساعت پیک مخاطبان در سینماهای مختلف در روزهای پنجشنبه و جمعه گفت: این ساعت بسته به میزان استقبال از سینماها در موقعیت‌های جغرافیای مختلف تعیین می‌شود اما طبق بررسی‌ای که داشتیم در اکثر سینماها این ساعت حوالی ساعت ۱۶ الی ۱۶:۳۰ تعیین می‌شود. مخاطبان هم از طریق سایت‌های بلیت‌فروشی می‌توانند در جریان قیمت‌گذاری‌ها قرار بگیرند.

صابری با تأکید براینکه این طرح جدید قیمت‌گذاری به نفع مخاطبان شده است، توضیح داد: در حال حاضر اکثر سانس‌های سینمایی با همان قیمت‌های گذشته فعالیت می‌کنند و یک روز در هفته هم به روزهای فروش نیم‌بها افزوده شده است. طبق تجربه تا به امروز روز اوج استقبال مخاطبان از سینماها سه‌شنبه‌ها بوده و حالا یک روز دیگر هم به این روزهای نیم‌بها افزوده شده است.

این سینمادار باردیگر تأکید کرد: ما در انجمن سینماداران به‌دنبال افزایش قیمت بلیت در همه روزهای هفته بودیم اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. درباره نیم‌بها شدن دوشنبه‌ها اما تأکید کردیم به‌شرطی با این پیشنهاد موافقت می‌کنیم که بخشی از قیمت‌گذاری بالا برود که این اتفاق هم رخ نداد. در هر حال قیمت‌گذاری جدید بلیت سینماها از روز ۱۱ دی‌ماه اجرایی شده است.

صابری با تأکید مجدد بر لزوم گران‌تر شدن بلیت سینماها گفت: بنده امروز هم در حوزه پخش و هم در حوزه سینماداری فعال هستم. اگر زمانی می‌توانستم یک فیلم را با هزینه ۴ میلیارد تومان تولید کنم، امروز ساخت یک فیلم متوسط با هزینه کمتر از ۱۵ میلیارد تومان، ممکن نیست. همزمان هزینه‌های سالن‌داری هم به شکل وحشتناکی بالا رفته است. در این شرایط ارزان‌ترین تفریح سینماست!‌ چرا باید در این شرایط قیمت بلیت اینقدر پایین باشد؟ نظر ما در شورا، قطعا این است که در تمامی روزهای هفته باید بلیت سینما گران شود.

سخنگوی انجمن سینماداران در پایان درباره احتمال افزایش مجدد قیمت بلیت سینماها همزمان با اکران نوروز ۱۴۰۳ و صحت گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر بلیت‌های ۱۰۰ هزار تومانی هم گفت: هنوز برای صحبت درباره این موضوع زود است و در جلسات بعدی درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر این قیمت‌ها هنوز مطرح نشده است.

۲۲۰۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.