فرصت‌های تاکتیکی فراوان با وجود استحکام دلار آمریکا

[ad_1] دلار کانادا، USDCAD، CADJPY، GBPCAD – نقاط صحبت USDCAD به دنبال NFP ها بالای 1.3100 پشتیبانی می شود CADJPY به مقاومت کلیدی در مورد ضعف ین فشار می آورد با ادامه فروش، GBPCAD به حمایت روانی عمده چشم دوخته است چشم انداز دلار کانادا: خنثی دلار کانادا همچنان جالب توجه است زیرا کاتالیزورهای کلان

کد خبر : 250251
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
فرصت‌های تاکتیکی فراوان با وجود استحکام دلار آمریکا

[ad_1]

دلار کانادا، USDCAD، CADJPY، GBPCAD – نقاط صحبت

  • USDCAD به دنبال NFP ها بالای 1.3100 پشتیبانی می شود
  • CADJPY به مقاومت کلیدی در مورد ضعف ین فشار می آورد
  • با ادامه فروش، GBPCAD به حمایت روانی عمده چشم دوخته است

چشم انداز دلار کانادا: خنثی

دلار کانادا همچنان جالب توجه است زیرا کاتالیزورهای کلان هر روز به تغییر ادامه می دهند. ضربدرهای چندگانه CAD به مناطق کلیدی نزدیک می شوند و Loonie را در کانون توجه قرار می دهند. Loonie کالا محور در سال 2022 در مقایسه با همتایان خود در G7، به لطف افزایش قیمت نفت در اوایل سال، در برابر دلار آمریکا بسیار بهتر عمل کرده است. از آنجایی که بانک کانادا به شدت نرخ ها را برای مبارزه با تورم داخلی افزایش می دهد، CAD ممکن است به عملکرد خوب خود در برابر همتایان غیر دلاری ادامه دهد.

USD/CAD – خنثی

USDCAD در چند هفته گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است، زیرا گرین‌بک باز هم یک بار دیگر افزایش یافته است. در پایان ماه، USDCAD از منطقه مقاومت در حدود 1.3200 عقب نشینی کرد. آزمایش قبلی منطقه 1.3200 در ماه جولای منجر به کاهشی شد که در نهایت به پایین تر از 1.2750 رسید. با توجه به چشم انداز کلان فعلی، دیدن چنین عقب نشینی این بار دشوار است. دلار طولانی مدت همچنان یک تجارت بسیار محبوب است در حالی که نفت نیز از ترس رکود عقب نشینی کرده است.

در نمودار 4H USDCAD، می‌توانیم ببینیم که نزول به زیر 1.3100 به دنبال حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه بلافاصله خریداری شد. نزول روز جمعه نیز نتوانست از پایین ترین سطح چهارشنبه برخوردار شود و با حک کردن یک پایین ترین سطح، روند صعودی اخیر را دست نخورده نگه داشت. اگر مقاومت قبلی در 1.3100 اکنون به حمایت تبدیل شود، قیمت ممکن است به دنبال حمله مداوم به منطقه 1.3200 در نشست سپتامبر FOMC باشد.

با توجه به سرفصل‌های Nord Stream در اواخر روز جمعه، جریان از یورو دلار ضعیف‌تر در هفته آینده می‌تواند به USDCAD سرریز کند و این جفت ارز را بالاتر ببرد. بازارهای ایالات متحده دوشنبه به دلیل تعطیلات روز کارگر تعطیل خواهند بود، که می تواند جلسه دوشنبه را از دیدگاه دلار جالب کند. دوشنبه به فعالان بازار این فرصت را می دهد که ببینند APAC و معامله گران اروپایی چگونه به فروش روز جمعه و هرگونه تحول دیگری که ممکن است تحقق یابد، واکنش نشان می دهند. USDCAD ممکن است در آتش متقابل گرفتار شود، بنابراین معامله گران ممکن است بخواهند در آخر هفته مراقب سرفصل های مرتبط باشند.

نمودار 4 ساعته USDCAD

پیش‌بینی دلار کانادا: فرصت‌های تاکتیکی با وجود قوی بودن دلار آمریکا، فرصت‌های تاکتیکی فراوان است

نمودار ایجاد شده با TradingView

CAD/JPY – صعودی

CADJPY همچنان جالب توجه است زیرا ین ژاپن همچنان در موضوع واگرایی سیاست های بانک مرکزی تحت فشار قرار می گیرد. در حالی که بیشتر توجهات روی USDJPY بوده است، برخی دیگر از تلاقی های ین از منظر معاملاتی جالب تر به نظر می رسند. CADJPY در ماه ژوئیه به دلیل یک شکل گیری گوه ای افزایشی چند ماهه کاهش یافت و در نهایت یک فرصت کوتاه 450+ پیپ را به همراه داشت. قیمت از آن زمان به دلیل اینکه ین مورد حمله جدید قرار گرفته است، کاهش یافته است.

پس از نگه داشتن 102.00 در ماه جولای و اوایل آگوست، CADJPY به مقاومت در حدود 107 بازگشته است، که همزمان با سطح عمده فیب از آوریل 1990 تا آوریل 1995 کاهش یافته است. به نظر می رسد که قیمت در اینجا در 107 ضربه می زند، با توجه به اینکه این سومین بار است که این جفت در چند ماه گذشته به این منطقه باز می گردد. با توجه به ماهیت بی امان فروش ین اخیرا، روند صعودی ممکن است به دنبال برداشتن گام بعدی پس از دوره اخیر تثبیت باشد. هر شکستی در این منطقه فعلی می‌تواند شاهد یک فشار واقعی باشد زیرا اگر شورت‌ها به شرط‌بندی روی 107.00 ادامه دهند، می‌توانند به سرعت در آفساید قرار بگیرند.

نمودار روزانه CADJPY

پیش‌بینی دلار کانادا: فرصت‌های تاکتیکی با وجود قوی بودن دلار آمریکا، فرصت‌های تاکتیکی فراوان است

نمودار ایجاد شده با TradingView

GBP/CAD – نزولی

با نگاهی به GBPCAD، متوجه می شویم که دو اقتصاد در طرف مقابل بحران انرژی را مشاهده می کنیم. بریتانیا همچنان با هزینه بالای انرژی مبارزه می کند در حالی که کانادا، صادرکننده انرژی، از افزایش قیمت کالاها سود برده است. این در نمودار GBPCAD منعکس شده است که از فوریه به طور مداوم کاهش یافته است. GBPCAD اکنون برای اولین بار از ماه مه در قلمروی بیش از حد فروش در بازه زمانی روزانه قرار دارد، زیرا پشتیبانی اصلی درست پایین تر از آن ظاهر می شود.

در حالی که RSI بیش از حد فروش هرگز نباید به عنوان شاخصی برای معکوس شدن زمان استفاده شود، ذکر این نکته مفید است که روند فعلی ممکن است کشیده شود. قیمت همیشه می‌تواند «افزایش فروش» باقی بماند و این روند ممکن است ادامه یابد، زیرا بازارها همیشه می‌توانند بیش از آن‌که شرکت‌کنندگان بازار بتوانند حلال باقی بمانند غیرمنطقی باقی بمانند.

GBPCAD به طور قابل توجهی به سمت حمایت روانی در 150.00 ادامه می دهد. ثابت شد که این منطقه در 150.00 پایین ترین نقطه نزول 2007-2010 است، و همچنین در طی یک لغزش بزرگ در اوایل دهه 1980 حفظ شد. GBPCAD برای 9 ماه متوالی کاهش یافته است، بدون اینکه نشانه ای از بازگشت احتمالی ظاهر شود.

معامله گران می خواهند منطقه 150.00 را از نزدیک تماشا کنند، زیرا شکست می تواند نوسانات قابل توجهی را ایجاد کند. اما با توجه به اینکه این تجارت تا کجا پیش رفته است، ممکن است عاقلانه باشد که بپرسید آیا می خواهید در این سطوح بفروشید یا خیر. همه نگاه‌ها به بریتانیا معطوف می‌شود، زیرا روز دوشنبه شاهد اعلام جایگزینی برای نخست‌وزیر مستعفی بوریس جانسون خواهیم بود، که می‌تواند به این زوج جان بخشد. همانطور که گفته شد، فروش بیش از حد فنی همچنان تحت الشعاع بسیاری از بادهای مخالف اساسی برای استرلینگ قرار دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، من همچنان نزولی GBPCAD باقی می‌مانم.

نمودار روزانه GBPCAD

پیش‌بینی دلار کانادا: فرصت‌های تاکتیکی با وجود قوی بودن دلار آمریکا، فرصت‌های تاکتیکی فراوان است

نمودار ایجاد شده با TradingView

منابع برای معامله گران فارکس

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. نشانگر ردیابی احساسات معامله گر، سه ماه یکبار پیش بینی های معاملاتی، تحلیلی و آموزشی وبینارها روزانه برگزار می شود، راهنمای معاملات برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و مخصوصاً برای کسانی که هستند جدید در فارکس.

— نوشته شده توسط برندان فاگان

برای تماس برندان، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @BrendanFaganFX در توییتر



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.