فرانک سوئیس پس از افزایش نرخ شوک افزایش یافت. پوند افزایش یافت توسط رویترز

© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های 50 فرانک سوئیس (C) بین دیگران در جعبه‌ای در یک بانک سوئیس در زوریخ، سوئیس قرار دارند. 9 آوریل 2019. رویترز/آرند ویگمان/عکس فایل توسط ثاقب اقبال احمد و جان مک کرانک نیویورک (رویترز) – فرانک سوئیس در برابر دلار و یورو روز پنجشنبه پس از افزایش غیرمنتظره نرخ بهره توسط

کد خبر : 217724
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۲۰
فرانک سوئیس پس از افزایش نرخ شوک افزایش یافت.  پوند افزایش یافت توسط رویترز



© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های 50 فرانک سوئیس (C) بین دیگران در جعبه‌ای در یک بانک سوئیس در زوریخ، سوئیس قرار دارند. 9 آوریل 2019. رویترز/آرند ویگمان/عکس فایل

توسط ثاقب اقبال احمد و جان مک کرانک

نیویورک (رویترز) – فرانک سوئیس در برابر دلار و یورو روز پنجشنبه پس از افزایش غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک ملی سوئیس افزایش یافت، در حالی که پس از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس، پوند انگلیس افزایش یافت.

SNB در اولین افزایش نرخ بهره در 15 سال گذشته به سایر بانک های مرکزی در تشدید سیاست های پولی پیوست و نرخ سیاستی خود را از 0.75- درصدی که از سال 2015 به کار گرفته بود به 0.25- درصد رساند.

این اقدام، فرانک سوئیس را برای بزرگترین جهش روزانه خود در برابر یورو از زمانی که SNB در سال 2015 از پیوند ارزی خود کنار گذاشت، با افت 1.9 درصدی به 1.019 فرانک، که پایین ترین رقم در 2 ماه گذشته است، قرار داد.

دلار آمریکا در برابر فرانک 3.1 درصد سقوط کرد و این در حالی است که بزرگترین افت یک روزه خود در حدود 6 تا 1/2 سال اخیر را تجربه کرد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد، گفت: «همیشه فضای شگفت‌انگیز از سوی SNB وجود داشت، اما من فکر می‌کنم اکثر معامله‌گران ارز چنین اقدام تهاجمی را از سوی SNB پیش‌بینی نمی‌کردند و این تعجب‌آور بود و به نوعی لحن را برای دلار تعیین کرد». در اواندا

اکثر تحلیلگران انتظار داشتند که SNB نرخ بهره را در روز پنجشنبه نگه دارد و برای سپتامبر افزایش دهد، اگرچه چند بانک پیش بینی کرده بودند که نرخ بهره 25 واحد در ثانیه باشد.

مویا می‌گوید: «این یکی از آن شگفتی‌های نادر FX است که در آن می‌توان شتاب قابل توجهی را پس از این رویداد مشاهده کرد، زیرا به نظر می‌رسد SNB برای تثبیت تورم، افزایش نرخ‌های تهاجمی بیشتری خواهد داشت.»

استرلینگ روز پرنوسانی داشت، در ابتدا پس از اینکه بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش داد، کاهش یافت. دلار از 10 ژوئن.

گرافیک: فرانک سوئیس پس از افزایش نرخ بهره SNB افزایش یافت- https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/zjpqkljoopx/CH1606.png

BoE اعلام کرد که آماده است در پاسخ به “نشانه هایی مبنی بر فشارهای تورمی مداوم تر” “قورانه” عمل کند.

چشم به ژاپن

در برابر سبدی از ارزها، یک روز پس از اینکه فدرال رزرو بزرگترین افزایش نرخ خود را در چند دهه اخیر انجام داد، دلار با 1.1 درصد کاهش به 103.66 رسید. مشترک. این شاخص نزدیک به بالاترین رقم 2 دهه اخیر یعنی 105.79 که روز چهارشنبه لمس شد، باقی می ماند.

شان آزبورن، استراتژیست ارشد ارز در Scotiabank، در یادداشتی گفت: «اشتهای ریسک ضعیف برخی از زیربناها را برای دلار فراهم می کند، اما ما از توانایی دلار برای افزایش قابل توجهی از اینجا مطمئن نیستیم.

در آستانه نشست سیاست گذاری دو روزه بانک مرکزی ژاپن که روز جمعه به پایان می رسد، دلار 1.3 درصد در برابر ین کاهش یافت.

بانک مرکزی ژاپن یکی از نادرترین بانک‌های مرکزی توسعه‌یافته جهان است که هنوز نرخ‌های بالاتری را در چرخه انقباضی که اواخر سال گذشته آغاز شد، اعلام نکرده است، اما افت ین به پایین‌ترین حد در چند دهه اخیر، به این ایده که بانک مرکزی می‌تواند تسلیم شود، اهمیت بیشتری می‌دهد. نیروهای بازار جهانی، فرصت اندکی را برای تغییر کوتاه مدت در سیاست آن باز می کند.

معامله گران همچنین از نزدیک چندین سخنران بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشتند، پس از اینکه بانک مرکزی پس از نشست اضطراری روز چهارشنبه وعده داد هزینه های استقراض کشورهای حاشیه منطقه یورو را کنترل کند.

بیت کوین در ارزهای رمزپایه با 2.94 درصد کاهش به 20993.36 دلار رسید، یک روز پس از سقوط به 20076.05 دلار به پایین‌ترین حد در 18 ماه اخیر، در بحبوحه رکود بازار که توسط وام‌دهنده کریپتو سلسیوس در این هفته و متوقف کردن برداشت‌های مشتریان آغاز شد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.