فرانک سوئیس ارزش زیادی ندارد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های 1000 فرانک سوئیس در یک جعبه در یک بانک سوئیس در زوریخ، 9 آوریل 2019. رویترز/آرند ویگمان/عکس فایل زوریخ (رویترز) – توماس جردن، رئیس بانک ملی سوئیس، به یک روزنامه سوئیسی گفت که فرانک سوئیس علیرغم افزایش اسمی ارزش بالایی ندارد و افزود که بانک مرکزی قصد دارد

کد خبر : 262317
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
فرانک سوئیس ارزش زیادی ندارد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های 1000 فرانک سوئیس در یک جعبه در یک بانک سوئیس در زوریخ، 9 آوریل 2019. رویترز/آرند ویگمان/عکس فایل

زوریخ (رویترز) – توماس جردن، رئیس بانک ملی سوئیس، به یک روزنامه سوئیسی گفت که فرانک سوئیس علیرغم افزایش اسمی ارزش بالایی ندارد و افزود که بانک مرکزی قصد دارد عمداً در مورد نحوه نگاهش به ارز امن مبهم باشد.

“در گذشته، ما به فرانک سوئیس به عنوان بسیار ارزشمند یا حتی به میزان قابل توجهی بیش از حد ارزش گذاری شده اشاره می کردیم تا سیگنالی در مورد نیاز به مداخله ارائه دهیم. در حال حاضر ارزش فرانک سوئیس دیگر به وضوح بالا نیست و ما نمی خواهیم. او در مصاحبه ای که روز شنبه منتشر شد به روزنامه Neue Zuercher Zeitung گفت.

اظهارات او در حالی بیان می‌شود که SNB پس از سال‌ها مداخله ارزی و نرخ‌های بهره منفی بر روی استفاده از قدرت فرانک برای مبارزه با تورم تمرکز می‌کند تا از ترس اینکه اقتصاد وابسته به صادرات را فلج کند، فرانک را مهار کند.

اردن گفت که دوره رقابتی افزایش ارزش پول را نمی بیند زیرا سایر بانک های مرکزی همین استراتژی را اتخاذ می کنند.

ین در پایین ترین سطح تاریخی خود قرار دارد، پوند استرلینگ ارزش قابل توجهی را از دست داده و یورو نسبتا ضعیف است. من نشانه هایی از افزایش رقابتی نمی بینم. دو ارز قدرتمند، دلار آمریکا و فرانک سوئیس، به عنوان پناهگاه های امن در نظر گرفته می شوند. ،” او گفت.

او گفت اگر فرانک به شدت افزایش یابد که محیط سیاست پولی بیش از حد محدود شود، SNB به مداخله ادامه خواهد داد. اما ما همچنین نمی‌خواهیم مشکل تورم را با فرانک بسیار ضعیف تشدید کنیم. ما عمدا نمی‌خواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم.

اردن گفت ترازنامه SNB یک ابزار سیاستی است که می تواند در کنار نرخ سیاستی خود برای تضمین ثبات قیمت ها استفاده کند.

او گفت: «ما قرار نیست ترازنامه خود را صرفاً به دلیل اندازه زیاد کاهش دهیم، اما اگر به ما کمک کند ثبات قیمت را تضمین کنیم، مطمئناً این کار را خواهیم کرد.

او گفت که پایان دادن به ترازنامه SNB “احتمالاً زمان قابل توجهی خواهد داشت.”

“اگر بخواهیم مقادیر زیادی از دارایی های خارجی را فوراً بفروشیم، این فشار افزایشی بیش از حد ایجاد می کند. مطلوب ترین زمان برای فروش زمانی است که فشار تورمی داریم، نرخ های بهره به وضوح مثبت هستند و فرانک روند ضعیفی را نشان می دهد.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.