فرار مالیاتی معروف‌ترین سیگار جهان در ایران/ قاچاق مارلبرو و فیلیپ موریس

[ad_1] وی افزود:‌ هر سیگاری که در کشور عرضه می‌شود اگر کد رهگیری نداشته باشد قاچاق است. همچنین سیگارهای تولید داخل کشور ما در کردستان عراق به‌صورت جعلی و با کیفیت بسیار پایین تولید و عرضه می‌شود که نمونه تقلبی سیگار داخلی هم تقلبی و هم بسیار مضر است. معاون وزیر صنعت گفت: ما امیدواریم

کد خبر : 252881
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۵۱
فرار مالیاتی معروف‌ترین سیگار جهان در ایران/ قاچاق مارلبرو و فیلیپ موریس

[ad_1]

وی افزود:‌ هر سیگاری که در کشور عرضه می‌شود اگر کد رهگیری نداشته باشد قاچاق است. همچنین سیگارهای تولید داخل کشور ما در کردستان عراق به‌صورت جعلی و با کیفیت بسیار پایین تولید و عرضه می‌شود که نمونه تقلبی سیگار داخلی هم تقلبی و هم بسیار مضر است.

معاون وزیر صنعت گفت: ما امیدواریم کسی سیگار نکشد اما اگر مردم سیگار می‌کشند باید از مراکزی که کد رهگیری داشته باشند، تهیه کنند و توتون و تنباکو از محل تولید داخل تأمین شود و جهش تولید به شرطی است که قیمت خرید از کشاورزان به نسبت هزینه‌های آنها رشد داشته باشد.

برادران اضافه کرد: شرکت دخانیات ایران ۷۰‌درصد تولید را باید برعهده بگیرد و خرید تضمینی توتون و تنباکو را از کشاورزان برعهده دارد. همانگونه که در زمینه کشت چغندر قند به‌صورت پیمان برد- برد عمل می‌شود در کشت توتون و تنباکو هم باید اینگونه باشد.
وی افزود: در حال حاضر برای حمایت از تولید داخل تعرفه واردات توتون و تنباکو ۶٫۵‌برابر افزایش یافته و ما درصددیم حقوق گمرکی را به‌حدی بالا ببریم که واردات محدود و تولید داخل تقویت شود.

فرار مالیاتی معروف‌ترین سیگار جهان در ایران/ قاچاق مارلبرو و فیلیپ موریس

آیا منظور فیلیپ موریس است؟
مارلبرو، تولید شرکت فیلیپ موریس است. فیلیپ موریس یک شرکت دخانیات آمریکایی- سوئیسی است که در بیش از ۲۰۰ کشور محصولات خود را ارائه می‌کند و ۱۵درصد از بازار بین‌المللی سیگار در خارج از ایالات متحده را در اختیار دارد. با این حال این شرکت در ایران دفتر رسمی ندارد و کل سیگار مارلبروی کشور نیز قاچاق است.

از این‌رو مشخص نیست که معاون وزیر صنعت منظورش این بوده که قرار است به‌خاطر این قاچاق عمده، فیلیپ موریس جریمه شود یا اینکه واقعا این شرکت آمریکایی در ایران نماینده رسمی داشته و ما نمی‌دانیم! گفتنی است که پیش از این در آغاز دولت دوازدهم یک‌بار جنجالی برای اعطای مجوز به شرکتی به‌نام زرین‌تجارت خاورمیانه (همان شرکتی که مای بی‌بی را تولید می‌کند) به راه افتاد و اصولگرایان با بیان اینکه این شرکت صهیونیستی است از اعطای این مجوز جلوگیری کرده بودند.

بیشتر بخوانید :

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.