فراخوان اولین رویداد ملی پیچینگ تخصصی فیلم کوتاه تجربی منتشر شد

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فراخوان ثبت نام در در اولین رویداد ملی پیچینگ تخصصی فیلم کوتاه تجربی با توجه به توسعه دستور زبان سینما و به منظور حمایت از هنرمندان مستقل این عرصه توسط انجمن سینمای جوانان ایران منتشر شد. در این فراخوان آمده است: با

کد خبر : 471866
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
فراخوان اولین رویداد ملی پیچینگ تخصصی فیلم کوتاه تجربی منتشر شد

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فراخوان ثبت نام در در اولین رویداد ملی پیچینگ تخصصی فیلم کوتاه تجربی با توجه به توسعه دستور زبان سینما و به منظور حمایت از هنرمندان مستقل این عرصه توسط انجمن سینمای جوانان ایران منتشر شد.

در این فراخوان آمده است:

با نگاهی اجمالی به عرصه فیلم کوتاه، امکانات و قابلیت‌های متعدد و کم‌نظیر این قالب در بیان‌گری و روایت، در فرم‌گرایی و تجربه‌ورزی و در شکستن ساختارها و گذر از مرزهای مرسوم و تعریف شده، مهم‌ترین وجوه مشخصه آن به شمار می‌روند.

در این بین، گونه تجربی به عنوان پیشروترین و ساختارشکن ترین فرم سینمایی و با فاصله بعیدی که از مناسبات بازار سرمایه و جریان اقتصادی سینما دارد، چه در سراسر جهان و چه در ایران مهجورترین گونه محسوب می‌شود. از این رو، و با توجه به اهمیت سینمای تجربی در اعتلا و گسترش مرزهای خلاقیت هنری و پیشنهادهای نوآورانه این سینما در زیبایی شناسی، اندیشه‌ورزی و توسعه دستور زبان سینما و همچنین به منظور حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان مستقل این عرصه، انجمن سینمای جوانان ایران در نظر دارد اولین رویداد پیچینگ تخصصی این فیلم کوتاه تجربی را در سطح ملی برگزار کنند.

تشریح:

این حمایت مشخصاً ویژه فیلمنامه‌های تجربی است. بنابراین فیلم‌های داستان‌گو که از تمهیداتی مانند روایت‌های غیرخطی یا صرفاً میزانسن و دکوپاژ نامتعارف بهره می‌گیرند تجربی تلقی نشده و مشمول این حمایت نخواهند بود.

کلیات:

متقاضیان دریافت حمایت در سراسر کشور، می‌توانند نهایتاً تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ نسبت به ثبت نام و ارایه طرح کامل خود در پرتال تولید انجمن به این‌نشانی و در بخش حمایت پیش از تولید اقدام کنند.

شایان ذکر است، شرکت در این رویداد مختص متقاضیان سطح حرفه‌ای بوده و درخواست متقاضیان فاقد نمونه کار مرتبط بررسی نخواهد شد. همچنین هر فیلمساز امکان ارایه تنها یک طرح را در این رویداد خواهد داشت.

شرایط و ضوابط فراخوان:

الف) لازم است در مرحله ثبت طرح و در کادر مربوطه، علاوه بر به نام اثر، عبارت «پیچینگ ویژه تجربی» نیز قید شود.

ب) با توجه به اتکای جدی فرایند ارایه اثر تجربی به متریال تصویری، ضروری است متقاضیان محترم ضمن تکمیل دقیق اطلاعات با توجه به آیین نامه مندرج در صفحه اول پرتال، نمونه کار و سایر موارد ضروری مانند فیلمنامه یا طرح کامل (اقلاً یک صفحه) به انضمام برآورد مالی، و مستندات تصویری مانند ماکت، مودبورد، ویدیو کانسپت و … را در پرتال تولید بارگزاری کنند.

به علاوه، در مرحله ثبت اثر و در بخش یادداشت کارگردان، ضروری است متقاضیان محترم توضیح دهند که در فرایند ساخت اثر، چه تجربه نوگرایانه‌ای را مد نظر دارند.

تبصره ۱: هیچ یک از آثار ارسالی نبایستی پیش از این به هیچ شکلی (اعم از آماتوری، حرفه‌ای، کوتاه یا بلند) تولید شده باشند. در غیر این‌صورت انجمن سینمای جوانان ایران در هر مرحله از فرایند تصویب یا ساخت، حق فسخ یک‌طرفه قرارداد و بازپس‌گیری اقساط پرداختی را دارا خواهد بود.

تبصره ۲: ثبت و ارائیه هر اثر به منزله ادعای مالکیت آن تلقی گردیده و انجمن در صورت بروز هرگونه مشکل حقوقی احتمالی در خصوص مالکیت طرح یا ایده مابین ثبت کننده و نهاد یا شخص سوم، هیچگونه مسوولیتی را نخواهد پذیرفت.

تبصره ۳: تولید مشارکتی هر اثر مصوب، با شخص یا نهاد سرمایه‌گذار ثالث، از طریق عقد تفاهم‌نامه پس از جلسه مشترک (انجمن، فیلمساز، سرمایه‌گذار ثالث) امکان‌پذیر است.

داوری:

بررسی آثار ثبت شده در این رویداد، در ۲ مرحله مقدماتی و نهایی صورت خواهد پذیرفت. صاحبان آثاری که پس از بررسی اولیه به مرحله نهایی راه یابند به جلسه پیچینگ دعوت شده و در صورت تصویب شورای عالی داوری، امکان عقد قرارداد و دریافت حمایت مالی انجمن را جهت تولید اثر خود خواهند یافت.

سطح حمایت:

آثار مصوب در جلسه پیچینگ با توجه به رزومه فیلمساز، سطح اثر، مختصات تولیدی و کیفیت ارایه، امکان دریافت بودجه تولیدی انجمن سینمای جوانان ایران را تا سقف ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دارا خواهند بود.

زمان‌بندی:

آخرین مهلت ثبت اثر: ۲۵ /۰۱ /۱۴۰۳

اعلام راه یافتگان مرحله نهایی: ۰۵ /۰۲ /۱۴۰۳

تاریخ جلسه پیچینگ: ۱۰ /۰۲ /۱۴۰۳

اعلام نتایج: ۱۵/ ‏۰۲/ ‏۱۴۰۳ ‬

۲۲۰۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.