فدرال رزرو گزارش تورم CPI ایالات متحده را بررسی می کند

[ad_1] گزارش تورم CPI در آوریل ایالات متحده یکی از مهم ترین داده های مالی منتشر شده در این هفته قبل از معطوف شدن توجه به تصمیم لندن و بانک انگلستان (BoE) برای نرخ بهره است. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که اگر کنگره نتواند سقف بدهی را افزایش دهد، رکود اقتصادی شدید

کد خبر : 357226
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
فدرال رزرو گزارش تورم CPI ایالات متحده را بررسی می کند

[ad_1]

گزارش تورم CPI در آوریل ایالات متحده یکی از مهم ترین داده های مالی منتشر شده در این هفته قبل از معطوف شدن توجه به تصمیم لندن و بانک انگلستان (BoE) برای نرخ بهره است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که اگر کنگره نتواند سقف بدهی را افزایش دهد، رکود اقتصادی شدید در راه است. افزایش یا تعلیق سقف بدهی، دولت آمریکا را قادر می‌سازد تا بدهی‌های خود را بپردازد.

در ژاپن، کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن (BoJ) گفت که “تأثیر ورشکستگی اخیر بانک های ایالات متحده و اروپا بر سیستم مالی ژاپن احتمالا محدود است.” Ueda خاطرنشان کرد: “اگر هدف قیمت به شیوه ای پایدار و باثبات برآورده شود، BoJ به کنترل منحنی بازده پایان می دهد و سپس ترازنامه خود را کوچک می کند.”

افزایش نرخ تورم CPI آمریکا در ماه آوریل؟

اداره آمار کار (BLS) گزارش تورم CPI آوریل خود را در صبح چهارشنبه منتشر خواهد کرد، درست چند روز پس از مجموعه داده های NFP که از انتظارات اقتصاددانان فراتر رفت. از آنجایی که فدرال رزرو موظف به حفظ ثبات قیمت است، گزارش CPI داده های ارزشمندی را ارائه می دهد که هنگام برنامه ریزی سیاست پولی آن باید در نظر گرفته شود.

اقتصاددانان رشد 0.4 درصدی را بر اساس ماه به ماه در آوریل پیش بینی کردند. آنها همچنین نشان می دهند که نرخ تورم به 5.2 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است و این رقم کمی بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی باقی مانده است.

صادرات چین در ماه آوریل رشد می کند

اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که صادرات این کشور 8.5 درصد (بر حسب دلار آمریکا) در آوریل رشد داشته است که دومین ماه متوالی رشد را نشان می دهد، در حالی که واردات 7.9 درصد بر اساس سال به سال کاهش یافته است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که صادرات 8 درصد رشد خواهد کرد در حالی که رقم واردات بدون تغییر باقی خواهد ماند.

دقایق BoJ بحث مازاد بر تورم بالقوه را نشان می دهد

بانک مرکزی ژاپن گزارش جلسه ماه آوریل خود را در روز دوشنبه منتشر کرد و بینش های جالبی را در مورد پیش بینی های سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا به اشتراک گذاشت. گزارش رویترز حاکی از آن است که چندین عضو هیئت مدیره BoJ نگرانی خود را در مورد خطر افزایش بیش از حد انتظار تورم ابراز کردند.

یکی از 9 عضو هیئت مدیره گفت که بحث تغییر خط مشی باید با احتیاط انجام شود زیرا معکوس کردن سیاست فوق العاده سست می تواند اثرات گسترده ای بر مصرف کنندگان داشته باشد. برخی از اعضای این کمیته خاطرنشان کردند: نشانه‌های مثبتی وجود دارد که نشان می‌دهد تورم کشور در حال از دست دادن جایگاه خود و نزدیک شدن به نرخ تورم ۲ درصدی بانک مرکزی است.

گلدمن ساکس: BoE سیاست های خود را حتی بیشتر تشدید می کند

اقتصاددانان گلدمن ساکس (GS) هشدار داده اند که بانک انگلستان (BoE) ممکن است مجبور شود هزینه های استقراض را تا 5 درصد افزایش دهد تا با فشارهای تورمی مبارزه کند. در حال حاضر، بریتانیا بالاترین نرخ تورم را در میان کشورهای G7 دارد. دولت انگلیس وعده داده است تا پایان سال جاری میلادی نرخ تورم را نصف کند.

گزارش GS نشان می دهد که این کار آسانی نخواهد بود. «در حالی که ممکن است که [Bank’s rate-setting] ممکن است کمیته سیاست پولی بخواهد پس از نشست ماه مه روند صعودی را تا سه ماهه کاهش دهد، ما تردید داریم که این امر در میان فشارهای تورمی مداوم امکان پذیر باشد. بنابراین، ما انتظار داریم کمیته سیاست پولی به افزایش 25 گامی تا رسیدن به نرخ نهایی 5 درصد در ماه اوت ادامه دهد.»

گزارش GS به اقتصاد بریتانیا رای اعتماد می دهد زیرا در آن ذکر شده است که «ما فکر می کنیم بریتانیا می تواند از رکود عمیق جلوگیری کند. تصویر رشد سازنده تر از آن چیزی است که بانک انگلستان ترسیم کرده است.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.