فایننشال تایمز: آمریکا درصدد ایجاد یک منطقه حائل میان سرزمین‌های اشغالی و لبنان است

[ad_1] روزنامه فایننشال تایمز در این باره اعلام کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه جانبه میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به عقب‌نشینی از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند. طبق این گزارش، بر اساس این ابتکار، مقامات غربی

کد خبر : 443031
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
فایننشال تایمز: آمریکا درصدد ایجاد یک منطقه حائل میان سرزمین‌های اشغالی و لبنان است

[ad_1]

روزنامه فایننشال تایمز در این باره اعلام کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه جانبه میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به عقب‌نشینی از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

طبق این گزارش، بر اساس این ابتکار، مقامات غربی درحال انجام مذاکراتی با لبنان و رژیم صهیونیستی هستند تا دو طرف قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کنند و حزب الله نیز مبارزان خود را از مناطق مرزی خارج کند.

فایننشال تایمز همچنین فاش کرد: از جمله موارد مورد بحث، دادن نقش بیشتر به ارتش لبنان در تلاش برای ایجاد منطقه حائل در مرز است.

این روزنامه نوشت: امید در دستیابی به توافق نهایی است، که بر اساس آن حزب‌الله با عقب نشینی نیروهایش از مرز موافقت کند.

طبق این گزارش، ایده‌های مطرح شده توسط کشورهای مذکور همچنین شامل تقویت قدرت یونیفل و تلاش برای تعیین خط آبی بوده که نشان دهنده مرز واقعی میان رژیم صهیونیستی و لبنان است.

افراد مطلع از این تلاش‌ها هشدار داده‌اند که آنها همچنان در مرحله اولیه هستند و موانع قابل توجهی در مسیر چنین هدفی وجود دارد. برخی از مقامات گفتند که این گفت‌وگوها هماهنگ بوده است و برخی دیگر گفتند که آمریکا، انگلیس و فرانسه در حال انجام گفت‌وگوهای جداگانه با دو طرف هستند.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌ است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.