فایننشال‌تایمز: سفر هیاتی از تل‌آویو به عربستان نشانه گسترش روابط است

[ad_1] به نقل از سایت النشره، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به سفر هیاتی از اراضی اشغالی به عربستان برای حضور در نشست ناظران یونسکو نوشت، «این اولین سفر علنی هیاتی اسرائیلی و تازه‌ترین نشانه از روابط آشکار و رو به گسترش دو طرف است». این روزنامه انگلیسی نوشت، هیات رژیم صهیونیستی که عمیر

کد خبر : 400907
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۴۳
فایننشال‌تایمز: سفر هیاتی از تل‌آویو به عربستان نشانه گسترش روابط است

[ad_1]

به نقل از سایت النشره، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به سفر هیاتی از اراضی اشغالی به عربستان برای حضور در نشست ناظران یونسکو نوشت، «این اولین سفر علنی هیاتی اسرائیلی و تازه‌ترین نشانه از روابط آشکار و رو به گسترش دو طرف است».

این روزنامه انگلیسی نوشت، هیات رژیم صهیونیستی که عمیر فایسبرود، معاون مدیرکل وزارت خارجه این رژیم ریاست آن را بر عهده خواهد داشت، در یک ماموریت نظارت بر نشست یونسکو خواهد بود و در یک سفر دوجانبه رسمی نیستند.

اما فایننشال تایمز نوشت، این تازه‌ترین نشانه از چگونگی تقویت روابط طی چند ماه اخیر میان دو طرفی است که روابط دیپلماتیک با یکدیگر ندارند. دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طرحی را به عنوان بخشی از قراردادی که می‌تواند جغرافیای سیاسی خاورمیانه را تغییر دهد، جهت عادی‌سازی روابط میان آنها کلید زد.

به نوشته این روزنامه، طبق این قرارداد پیچیده و بسیار حساس که مقامات آمریکایی و سعودی در حال بررسی آن هستند، آمریکا تضمین‌های امنیتی و حمایت از یک برنامه هسته‌ای غیرنظامی را برای عربستان فراهم خواهد کرد. در مقابل عربستان روابط خود را با رژیم صهیونیستی به حالت عادی در خواهد آورد.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت، همچنین احتمال دارد مقامات عربستانی برای تکمیل این قرارداد از رژیم صهیونیستی بخواهند امتیازاتی را به فلسطینی‌ها بدهد. یک مسوول فلسطینی به این روزنامه انگلیسی گفت: فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند حمایت آمریکا را برای گرفتن عضویت کامل سازمان ملل به دست آورند چرا که در حال حاضر عضو ناظر این سازمان هستند.

علاوه بر این مقامات فلسطینی سعی دارند توسعه شهرک‌سازی‌ها و کنترل اداری کامل بر اراضی کرانه باختری متوقف شوند. اما یک مسوول رژیم صهیونیستی پیشتر به فایننشال تایمز گفت که توقف شهرک‌سازی‌ها و یا امتیازدهی‌های منطقه‌ای به فلسطینی‌ها بعید است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.