فایننشال‌تایمز: اوکراین فعلا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد

[ad_1] ریچارد بارونز، تحلیلگر مسائل جنگ نشریه فایننشال تایمز که قبلا در ارتش انگلیس ژنرال بوده، تحلیل کرد، اوکراین اکنون قادر به شکست دادن روسیه نیست اما احتمالا بعد از سال ۲۰۲۳ امکان پیروز شدنش وجود خواهد داشت. او در مطلبی که در پایگاه فایننشال تایمز منتشر کرد، نوشت: «ضدحمله کنونی اوکراین روسیه را بیرون

کد خبر : 397522
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۱
فایننشال‌تایمز: اوکراین فعلا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد

[ad_1]

ریچارد بارونز، تحلیلگر مسائل جنگ نشریه فایننشال تایمز که قبلا در ارتش انگلیس ژنرال بوده، تحلیل کرد، اوکراین اکنون قادر به شکست دادن روسیه نیست اما احتمالا بعد از سال ۲۰۲۳ امکان پیروز شدنش وجود خواهد داشت.

او در مطلبی که در پایگاه فایننشال تایمز منتشر کرد، نوشت: «ضدحمله کنونی اوکراین روسیه را بیرون نخواهد کرد. این چیزی نیست که کسی انتظارش را داشته باشد. حتی این احتمال هم نیست که بتواند قبل از رسیدن زمستان نیمی از اراضی اشغال شده را آزاد کند. این در رده اهدافی که می‌توان به آن خوش‌بین‌تر بود قرار می‌گیرد. این ضد حمله با این وجود نشان داده که چطور می‌توان ارتش روسیه را شکست داد. این اتفاق نه در سال ۲۰۲۳ بلکه در سال‌های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ ممکن است رخ دهد. در نتیجه به شعار متحدان غربی اوکراین در مورد حمایت از کی‌یف تا هر زمان که لازم باشد می‌رسیم.»

این تحلیلگر انگلیسی در تلاش برای امید دادن به ارتش اوکراین از این بابت که شاید در آینده بتواند تحولی را علیه روسیه رقم بزند، نوشت: «پیشرفت اندک ارتش اوکراین در تابستان جاری نشان می‌دهد، غلبه بر یک دفاع جنگی متعارف که به خوبی تدارک دیده شده، یکی از سخت‌ترین عملیات‌ها در جنگ است اما شدنی است. ارتش اوکراین تنها بعد از نبرد برای چندین هفته در میادین مین، توانست به خط اول سنگرهای روسیه نفوذ کرده تا شهر روبوتین را تصرف کند. هدف اوکراین از این عملیات قطع کردن خط ارتباط زمینی با کریمه است. در این راستا پیشرفتش حدود هشت مایل بوده و هنوز باید برای رسیدن به دریا ۵۵ مایل دیگر با گذر کردن از سه خط دفاعی جلو برود. پیشروی ارتش اوکراین در شمال و جنوب باخموت نیز به حدود پنج مایل رسیده و ۱۰ مایل دیگر تا رسیدن به خط دفاعی اصلی روسیه و ۶۰ مایل نیز تا مرز فاصله دارد.»

بارونز مرگ یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر و رهبران ارشد این گروه در سانحه هوایی را حاصل «ترور» دانسته و ادعا کرد: «ترور مفروض یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر و رهبران ارشد گروه او هیچ تاثیری بر روند جنگ نگذاشته، جز اینکه احتمالا وفاداری سربازان به ولادیمیر پوتین را تقویت کرد. نیروهای روسیه فرسوده، خسته و دچار کمبود ذخایر هستند اما هنوز تا زمان تسلیم شدن آنها مدت زیادی باقی مانده است.»

ریچارد بارونز همچنین ارزیابی کرد: «پدافند هوایی اوکراین تنها برای پوشش دادن یک‌سوم از خاک این کشور کفایت می‌کند، مهمات خوشه‌ای ارائه شده از سوی آمریکا تنها موقتا کمبود مهمات توپخانه کی‌یف را رفع کرد، بازسازی و افزایش قدرت نیروی هوایی اوکراین تا اواسط سال ۲۰۲۴ طول خواهد کشید و کی‌یف دچار کمبود شدید تهجیزات مخصوص پاکسازی مین است و تنها با رفع همه این نواقص، جنگ دست‌کم تا سال آینده میلادی طول می‌کشد.»

این تحلیلگر مسائل جنگی در خاتمه این مطلب ادعا کرد پنج عامل باعث خواهند شد که اوکراین بتواند روسیه را شکست دهد. پنج عامل پیشنهادی این تحلیلگر عبارتند از: «نخست اینکه کی‌یف نباید قبل از موجود بودن تدابیر برای رسیدن به یک موفقیت اساسی در میدان جنگ برای رسیدن به آن فشار وارد کند؛ دوم اینکه اوکراین باید در تمام طول زمستان فشار بی‌وقفه را برای نیروهای روسیه حفظ کند؛ سوم اینکه اوکراین باید به صورت نظام‌مند تسلط ارتش روسیه بر اراضی خود را در سال ۲۰۲۴ و فراتر از آن تضعیف کند؛ چهارم اینکه ناوگان دریای سیاه روسیه را به این دلیل که موتور حملات موشکی ویرانگر روسیه است، خنثی کند و پنجم اینکه اوکراین باید برای این جنگ به روی ظرفیت صنایع نظامی خود و غرب به عنوان فاکتور تعیین‌کننده موفقیت نظامی حساب کند.»

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.