فابیو پانتا، عضو بانک مرکزی اروپا، ادعا می کند افزایش حاشیه سود می تواند به تورم دامن بزند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] فابیو پانتا، یکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا (ECB)، اظهار داشت که افزایش حاشیه سود شرکت ها می تواند به افزایش تورم کمک کند. پانتا در مصاحبه ای با نیویورک تایمز در مورد تأثیری که شرکت ها با افزایش چنین حاشیه هایی می توانند بر سطوح تورم در بلندمدت داشته باشند، هشدار

کد خبر : 342943
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
فابیو پانتا، عضو بانک مرکزی اروپا، ادعا می کند افزایش حاشیه سود می تواند به تورم دامن بزند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

فابیو پانتا، یکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا (ECB)، اظهار داشت که افزایش حاشیه سود شرکت ها می تواند به افزایش تورم کمک کند. پانتا در مصاحبه ای با نیویورک تایمز در مورد تأثیری که شرکت ها با افزایش چنین حاشیه هایی می توانند بر سطوح تورم در بلندمدت داشته باشند، هشدار داد.

پانتا از ECB حاشیه سود را با تورم مرتبط می کند

فابیو پانتا، یکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا (ECB) و معاون سابق رئیس بانک ایتالیا، به تأثیری که افزایش حاشیه سود شرکت‌های مختلف می‌تواند بر سطوح تورم داشته باشد، توجه کرده است. پانتا در مصاحبه ای با نیویورک تایمز در 31 مارس در مورد این سودها و شیوه های تعیین قیمت و ارتباط احتمالی آنها با سطوح بالای تورم در اروپا صحبت کرد.

به گفته پانتا، بادهای معکوس کنونی که اقتصاد جهانی با آن مواجه است، می تواند شرکت ها را به سمت افزایش حاشیه سود سوق دهد، در صورتی که انتظار افزایش هزینه های خود را داشته باشند، که می تواند از منابع مختلف ناشی شود. او بیان کرد:

ما احتمالاً به مؤلفه دیگر درآمد – یعنی سود – توجه کافی نداریم. شرایطی که در اقتصاد حاکم است، می‌تواند شرایط ایده‌آلی را برای بنگاه‌ها فراهم کند تا قیمت‌ها و سود خود را افزایش دهند.»

با این حال، پانتا توضیح داد که اظهارات وی به این معنا نیست که بلوک اروپایی برای کنترل این قیمت‌ها اقدام خواهد کرد. در عوض، او تصریح کرد که می‌خواهد همه عواملی را که بر سطوح تورم تأثیر می‌گذارند، بررسی کند.

سطوح تورم در حال کاهش است، اما دور از هدف

ارقام اولیه صادر شده توسط اتحادیه اروپا نشان می دهد که ماه مارس با نرخ تورم 6.9 درصدی به پایان رسید که از 8.5 درصدی که در فوریه به ثبت رسیده بود، کاهش یافت. این به دلیل کاهش شدید قیمت انرژی در سراسر اروپا است. با این حال، قیمت عناصر اصلی تورم اروپا، که انرژی و مواد غذایی را به حساب نمی‌آورند، به افزایش خود ادامه داده و در ماه مارس به بالاترین حد خود یعنی 5.7 درصد رسیده است.

فابیو پانتا، عضو بانک مرکزی اروپا، مدعی است افزایش حاشیه سود می‌تواند به تورم دامن بزند.
تورم و اجزای اصلی آن در اروپا منبع: یورواستات

این بدان معناست که بانک مرکزی اروپا احتمالاً در آینده قابل پیش‌بینی به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، زیرا رویکرد وابسته به داده‌های خود را پذیرفته است. این نظر جک آلن رینولدز، معاون اقتصاددان ارشد منطقه یورو در کپیتال اکونومیکس است که اظهار داشت:

سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا زیاد از کاهش نرخ تورم در ماه مارس کاوش نخواهند کرد و بیشتر نگران این خواهند بود که نرخ اصلی به رکورد جدیدی برسد.

در 16 مارس، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 0.5 درصد افزایش داد و کریستین لاگارد، رئیس جمهور این کشور اظهار داشت که “پیش بینی می شود که تورم برای مدت طولانی بسیار بالا باقی بماند”، در حالی که سطوح هنوز با هدف 2٪ پیشنهادی این موسسه بسیار فاصله دارد.

نظر شما در مورد برداشت فابیو پانتا در مورد افزایش حاشیه سود و تاثیر آن بر تورم چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Alexandros Michailidis / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.