غنا اقداماتی را برای عملیاتی کردن طرح طلا در برابر نفت انجام می‌دهد – حرکتی که انتظار می‌رود به توقف کاهش ارزش Cedi کمک کند – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1] بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده توسط ساموئل آ. جیناپور، وزیر زمین و منابع طبیعی غنا، شرکت‌های استخراج طلا در مقیاس بزرگ ملزم به فروش ۲۰ درصد از کل طلای تصفیه‌شده در پالایشگاه‌های خود به بانک غنا خواهند بود. طرح طلا در برابر نفت بخشی از برنامه دولت غنا برای جلوگیری از کاهش بیشتر ذخایر

کد خبر : 286290
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
غنا اقداماتی را برای عملیاتی کردن طرح طلا در برابر نفت انجام می‌دهد – حرکتی که انتظار می‌رود به توقف کاهش ارزش Cedi کمک کند – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1]

بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده توسط ساموئل آ. جیناپور، وزیر زمین و منابع طبیعی غنا، شرکت‌های استخراج طلا در مقیاس بزرگ ملزم به فروش ۲۰ درصد از کل طلای تصفیه‌شده در پالایشگاه‌های خود به بانک غنا خواهند بود. طرح طلا در برابر نفت بخشی از برنامه دولت غنا برای جلوگیری از کاهش بیشتر ذخایر ارزی این کشور است.

بانک غنا از Cedi برای پرداخت طلا استفاده می کند

پس از افشای این موضوع که غنا قصد دارد محصولات نفتی را با استفاده از طلا خریداری کند، ساموئل جیناپور، وزیر زمین و منابع طبیعی این کشور، در 25 نوامبر اعلام کرد که از سال 2023، شرکت های معدنی در مقیاس بزرگ «بیست درصد (20) را به فروش خواهند رساند. ٪ از کل طلای تصفیه شده در پالایشگاه های آنها به بانک غنا می رسد. پرداخت‌های طلا با استفاده از ارز محلی – cedi – انجام می‌شود و “به قیمت نقدی و بدون تخفیف” خواهد بود.

بر اساس یک پست فیس بوک که توسط معاون رئیس جمهور غنا به اشتراک گذاشته شد، Mahamudu Bawumia، بانک غنا (BOG) و شرکت بازاریابی مواد معدنی گرانبها (PMMC) با شرکت های معدن کار خواهند کرد تا از انطباق آنها با این دستورالعمل اطمینان حاصل کنند. در رابطه با به اصطلاح طرح‌های استخراج معادن اجتماعی غنا (CMS)، دولت گفت که این طرح‌ها ملزم خواهند بود تا «خروجی‌های طلای خود را از طریق PMMC به دولت بفروشند».

برای اطمینان از انطباق، جیناپور تصریح کرد که “مجوزهای استخراج برای CMS باید شامل بندی باشد که مجوزها را موظف می کند تا طلای خود را به دولت بفروشند.” طبق دستورالعمل‌های صادر شده توسط جیناپور، تمام معدن‌کاران طلای مقیاس کوچک دارای مجوز، مشمول شرایطی می‌شوند که مشابه شرایط تحمیل شده در طرح‌های استخراج معادن اجتماعی است.

کاهش ذخایر ارزی غنا

در همین حال، معاون رئیس جمهور باومیا در یک پست قبلی که طرح طلا در برابر نفت غنا را فاش کرد، تاکید کرد که چنین تصمیمی به حفظ ذخایر ارزی در حال کاهش این کشور کمک می کند. او اضافه کرد:

مبادله طلای استخراج شده پایدار برای نفت یکی از مهم ترین تغییرات سیاست اقتصادی غنا از زمان استقلال است. اگر آن را همانطور که پیش بینی می کنیم اجرا کنیم، تراز پرداخت های ما را به طور اساسی تغییر می دهد و کاهش مداوم ارزش پول ما را با افزایش قیمت های سوخت، برق، آب، حمل و نقل و مواد غذایی به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

باومیا استدلال کرد که با کاهش یا حذف استفاده از دلار آمریکا هنگام واردات محصولات نفتی، غنا به طور موثر یکی از عوامل کلیدی کاهش ارزش سریع سدی را برطرف خواهد کرد. همانطور که توسط Bitcoin.com News گزارش شده است، کاهش سریع ارز غنا از آغاز سال 2022 باعث شده است که این ارز بدترین عملکرد جهان را به خود اختصاص دهد.

در حالی که دستورالعمل‌های جیناپور به شرکت‌های استخراج طلا به عنوان کانالی در نظر گرفته می‌شود که به «پالایشگاه‌های طلای محلی کمک می‌کند تا منابع طلا را از PMMC برای پشتیبانی از عملیات خود دریافت کنند»، برخی از پیروان Bawumia در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی از سیاست پیشنهادی طلا در برابر نفت انتقاد کرده‌اند.

ناجی الحسن، کاربر فیس بوک در واکنش به پست معاون رئیس جمهور غنا گفت: «این اقدامات خوبی نیست. اینها برای خوشنود ساختن طبقه بورژوازی ویترین هستند. بهترین راه این است که حداقل 50 درصد طلای خود را داشته باشید و همچنین یک پالایشگاه طلا برای پالایش طلای خود داشته باشید. به زودی، طبقه بورژوا تمام طلایی را که بانک غنا خواهد خرید، خالی خواهد کرد. ما خواهان اقدامات عملی هستیم.»

با این حال، برخی از پیروان باومیا، مانند محمد هاشیرو، حرکتی را تحسین کردند که ادعا کردند «امپریالیست‌ها را از استفاده از اوراق بی‌ارزش خود برای کنترل، دستکاری و تخریب اقتصادهای ما باز می‌دارد».

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.