غرب زلنسکی را کنار گذاشته است؟

[ad_1]  پیش از انجام عملیات طوفان‌الاقصی و حمله گسترده مقاومت به سرزمین اشغالی که واکنش تند و عجولانه رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت و تاکنون باعث کشته و زخمی شدن صدها فلسطینی بی‌گناه شده جنگ اوکراین در صدر اخبار رسانه‌های غربی قرار داشت و تمامی سران اروپایی در تلاش برای جلب حمایت‌های مالی و

کد خبر : 417854
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
غرب زلنسکی را کنار گذاشته است؟

[ad_1]

 پیش از انجام عملیات طوفان‌الاقصی و حمله گسترده مقاومت به سرزمین اشغالی که واکنش تند و عجولانه رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت و تاکنون باعث کشته و زخمی شدن صدها فلسطینی بی‌گناه شده جنگ اوکراین در صدر اخبار رسانه‌های غربی قرار داشت و تمامی سران اروپایی در تلاش برای جلب حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از اوکراین برای تقویت این کشور در مقابل روسیه و در واقع دست بالا گرفتن در یک جنگ نیابتی مقابل مسکو بودند.

اما به نظر می‌رسد تا تشدید اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی و ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهدافش برای نابودی حماس اکنون تمامی توجهات به سمت متعهد اول و بدون چون و چرای آمریکا یعنی رژیم صهیونیستی برگشته و ولودیمیر زلنسکی و اوکراین از یاد رفته‌اند.

چی بو در بررسی چرایی کنار گذاشته شدن احتمالی زلنسکی از توجهات غرب در رسانه The Islander آورده است: «تا پیش از حمله حماس نشانه‌هایی از کاعش حمایت‌ها از اوکراین وجود داشت. تا چندین ماه پیش تصور اینکه متحدانی همانند لهستان حمایت بی چون و چرای خود از اوکراین را به زیر سوال ببرند، غیرممکن جلوه می‌کرد. به ستوه آمدن اروپا از جنگ، شکست ضدحمله اوکراین و کاهش عمومی حمایت‌های غرب از جنگ به همراه تصمیمات سیاست‌مداران ارشد آمریکایی باعث شده بود تا حمایت‌ها از اوکراین به وضوح کاهش یابد. آخرین چیزی که زلنسکی به آن نیاز داشت این بود که تشدید تنش‌ها در خاورمیانه منابع باارزش را از اوکراین به سوی جنگی دیگر روانه کند.

تشدید تنش‌ها توسط حماس ممکن است فرصتی را برای آمریکا در راستای شانه خالی کردن از تعهداتش در قبال اوکراین فراهم کرده باشد. درگیری اسرائیل و حماس می‌تواند به ماهیتی وجودی برای متحد و شریک اصلی این کشور یعنی اسرائیل منجر شود. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، جنگ در اوکراین برای جو بایدن از لحاظ مالی و سیاسی دردسرساز شده است. دخالت آمریکا در درگیری اخیر در خاورمیانه می‌تواند همه چیز را برای بایدن آسان‌تر کند.

در عین حال برخلاف اعلامیه‌های عمومی، اشتیاق برای ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین در حال کاهش است. جدا از این مسئله، ظرفیت تولیدی غرب نیز توانایی پشتیبانی از یک جنگ تمام عیار در اوکراین را ندارد.

مسئله مهم دیگر ناکامی مصیبت‌بار ضدحمله زلنسکی است. اوکراین که قرار بود در طی مانور خود روسیه را شکست دهد، بدون آنکه به دستاورد خاصی برسد، منابع و نیروی انسانی خود را از دست داد و به شهرت غرب آسیب زد. این ضدحمله تنها باعث شد تا غرب بیش از پیش به این باور برسد که اوکراین باید با روسیه آشتی و بخشی از اراضی خود را واگذار کند.

جای شک نیست که درگیری نوظهور در خاورمیانه از حمایت‌ها از جنگ اوکراین خواهد کاست. با اینکه اسرائیل تنها بخش محدودی از مهمات مورد نیاز اوکراین را دریافت می‌کند،  با توجه به شاخص‌های مختلف این درگیری ممکن است نیازی برای انباشت مهمات برای جنگ طولانی‌مدت احتمالی شکل بگیرد. لابی سیاسی و دفاعی قدرتمند اسرائیل در آمریکا احتمالا در تمامی تصمیم‌گیری‌ها از لابی اوکراین پیشی خواهد گرفت. هیچ رئیس‌جمهوری احتمالی در آمریکا نیز اسرائیل را به حال خود رها نخواهد کرد.

درحالی که اکثر مردم آمریکا از اسرائیل به عنوان مردمی قهرمان یاد می‌کنند، رسانه‌های غربی چهره‌ای دردسرساز از اوکراین ساخته‌اند. نیروهای روسی مواضع خود را حفظ کرده‌اند، قیمت نفت درحال افزایش است، بازارهای جهانی بی‌ثبات شده‌اند و حال با آغاز جنگ در اسرائیل، احتمال اینکه کنگره آمریکا به تامین مالی بیشتر کی‌یف بپردازد بسیار کم شده است. تمامی این‌ها بدون در نظر گرفتن این بوده که زمستان درحال فرارسیدن است و چالش‌های جدی برای اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین رقم خواهد زد.

هم‌اکنون زلنسکی به هرکجا که نگاه می‌کند، برای خود دردسر پیدا می‌کند. زلنسکی ممکن است که متوجه مشکلات پیش‌روی خود شود و به دنبال صلح بگردد یا اینکه ممکن است تمامی حقایق را نادیده بگیرد و با استیصال تلاش کند تا خود را در مرکز توجه‌ها نگه دارد.

به نظر می‌رسد که اتفاقاتی که هفته گذشته در اسرائیل رخ داد نه تنها باعث افزایش برخی از درگیری‌ها شد بلکه آغازی بر پایان درگیری دیگر است.»

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.