عکس | معایب پژو ۲۰۶ صندوقدار ایران‌خودرو از نگاه یک نشریه روسی !

آنچه در ادامه می‌خوانید، نگاهی است خلاصه‌وار به مقاله وبسایت روسی. پژو ۲۰۶ صندوقدار جزو ارزان‌ترین مدل‌های دست دوم بازار روسیه بسیاری از مشتریان بازار خودرو، توان خرید یک خودروی صفر کیلومتر را ندارند، از این رو به دنبال خرید مدل‌های دست دوم می‌روند. پژو ۲۰۶ اس دی جزو ارزان‌ترین گزینه‌ها در بین مدل‌های دست

کد خبر : 283979
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱:۵۰
عکس | معایب پژو ۲۰۶ صندوقدار ایران‌خودرو از نگاه یک نشریه روسی !


آنچه در ادامه می‌خوانید، نگاهی است خلاصه‌وار به مقاله وبسایت روسی.

پژو ۲۰۶ صندوقدار جزو ارزان‌ترین مدل‌های دست دوم بازار روسیه

بسیاری از مشتریان بازار خودرو، توان خرید یک خودروی صفر کیلومتر را ندارند، از این رو به دنبال خرید مدل‌های دست دوم می‌روند. پژو ۲۰۶ اس دی جزو ارزان‌ترین گزینه‌ها در بین مدل‌های دست دوم است. از نظر فنی این خودرو تفاوتی با نسخه هاچبک ندارد و با دو موتور ۱.۴ و ۱.۶ لیتری موجود است. البته باید به این نکته اشاره کرد که مهندسان ایران خودرو سیستم تعلیق عقب آن را از ۲۰۶ استیشن به امانت گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

پژو ۲۰۶ اس دی در بازار روسیه اکثرا به موتور ۱.۴ لیتری و گیربکس دستی مجهز است. این خودرو با توجه به سال ساخت و میزان سلامتی، قیمتی بین ۱۰۰ الی ۴۲۰ هزار روبل دارد. این رقم معادل ۵۳ الی ۲۲۵ میلیون تومان می‌شود.

مزایا و معایب پژو ۲۰۶ SD – پنج دلیل دلیل برای خریدن

۱. طراحی زیبا و حجم مناسب صندوق

اضافه کردن صندوق به پژو ۲۰۶ هاچبک، به دلیل فرم تخم مرغی بدنه کار سختی است. اما باید نتیجه کار را ستود، چرا که برخلاف برخی پروژه‌های مشابه، ۲۰۶ صندوقدار یا همان SD خودروی زیبایی از آب درآمده و جلو و عقب آن کاملا هماهنگ است.

صندوق عقب پژو ۲۰۶ صندوقدار با حجمی در حدود ۴۰۰ لیتر، برای یک خانواده کوچک و کم‌جمعیت کفایت می‌کند و می‌تواند کلیه لوازم پیک‌نیک چنین خانواده‌ای را در خود جا دهد. این همه ماجرا نیست، زیرا در صورت نیاز به فضای بیشتر، می‌توان صندلی‌های عقب را هم خوابانید.

بجز این، در درون کابین جعبه داشبورد فضای مناسبی دارد و جالیوانی‌های موجود روی درب آن کاملا مفید هستند. فقط نبود چراغ در داخل این جعبه یک نکته منفی است.

۲. عملکرد مناسب موتور در روزهای سرد و مقاومت بالا در برابر خوردگی

پژو ۲۰۶ SD در روزهای بسیار سرد به راحتی روشن می‌شود. برای مثال حین تست، این خودرو در یک صبح سرد زمستانی با دمای منفی ۲۵ درجه بدون هیچ دردسری روشن شد. در دمای منفی ۳۰ درجه هم مشکلی پیش نیامد و در دمای منفی ۳۳ پس از یک هفته خوابیدن، با اولین استارت موتور شروع به کار کرد. این سدان حتی در دمای منفی ۴۵ درجه هم بدون زحمت روشن می‌شود، به همین خاطر گزارش‌های کمی از خرابی آن در سیبری منتشر شده است.

بخاری قوی دیگر مزیت پژو ۲۰۶ صندوقدار برای زمستان‌های سرد روسیه است. برای نمونه در دمای منفی ۴۵ درجه، دمای کابین براحتی روی ۲۵ درجه تنظیم می‌شود. البته در این بین یک ایراد کوچک نیز وجود دارد و آن اینکه گویا نمی‌توان دمیدن هوای گرم را فقط به دریچه مخصوص پاها محدود نمود. ضمن اینکه در این حالت بخاری کم‌توان به نظر می‌رسد و سرنشینان جلو این حس را دارند که کاش جریان هوای گرم کمی بیشتر بود. در سایر شرایط و هنگام استفاده از بقیه دریچه‌ها، قدرت بخاری کاملا کافی است.

بدنه مقاوم در برابر خوردگی مزیت بزرگ پژو ۲۰۶ SD است. این ویژگی اهمیت زیادی دارد، چرا که در زمستان، جاده‌ها و خیابان‌های روسیه معمولا نمکی هستند! میزان مقاومت بدنه این خودرو در برابر خوردگی به قدری زیاد است که مشتریان آن را با وارانتی ۱۲ ساله تحویل گرفته‌اند. البته در این بین انباری اگزوز یک استثناست و زودتر از انتظار باید آن را تعویض کرد. خوشبختانه این قطعه قیمت بالایی ندارد. اما در این بین یخ بستن درپوش باک از نکات منفی است که در کشور سردسیری مثل روسیه رانندگان را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

۳. تجهیزات مناسب

پژو ۲۰۶ همواره در بین رقبا به ارائه سطح بیشتری از امکانات و تجهیزات معروف بوده؛ این امر در رابطه با نسخه سدان هم صادق است. این خودرو حتی در مدل پایه هم کلیه امکانات لازم را ارائه می‌کند. سیستم تهویه مطبوع، شیشه برقی جلو، فرمان هیدرولیک، مه‌شکن، پخش CD، قفل مرکزی و ایموبیلایزر از جمله این موارد هستند. روس‌ها از وجود تجهیزاتی مثل آینه آفتابگیر، آینه عقب با پوشش ضد انعکاس، دکمه‌های کنار فرمان و ترمز دیسکی نیز رضایت زیادی دارند!

قدرت خوب کولر از دیگر نکات مثبت پژو ۲۰۶ صندوقدار محسوب می‌شود. طبق نظرات شمار زیادی از مالکان، کولر این خودرو در روزهای گرم تابستان کارایی بسیار مناسبی دارد و فضای داخلی را سریعا زمستانی می‌کند!

سیستم صوتی پژو ۲۰۶ SD کیفیت مناسبی دارد. اما نبود AUX و پورت USB را باید جزو نکات منفی دانست. این مشکل با جایگزینی پخش‌کننده استاندارد با هد یونیت‌های پیشرفته‌تر و یا خرید یک FM پلیر قابل حل است.

۴. هندلینگ مناسب و مانورپذیری بالا در خیابان‌های شلوغ شهری

یکی از عواملی که باعث شده پژو ۲۰۶ SD با وجود سالخوردگی، کماکان محبوب باشد، هندلینگ و قدرت مانورپذیری خوب آن است. از دید روس‌ها این خودرو پایداری مناسبی در سرعت‌های بالا و هنگام عبور از پیچ‌ها دارد؛ آنها دقت فرمان را نیز ستایش می‌کنند. البته ذکر این نکته ضروری است که روس‌ها پایداری پژو ۲۰۶ صندوقدار را در اتوبان، تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت قابل اطمینان می‌دانند.

جالب اینکه یکی از نشریات روسی، پژو ۲۰۶ SD را با هیوندای سولاریس مقایسه کرده است. این نشریه عملکرد ۲۰۶ صندوقدار در جذب ضربات را بهتر از سولاریس توصیف می‌کند، اما در سرعت‌های بالا، پایداری رقیب کره‌ای را بهتر می‌داند.

رانندگی با پژو ۲۰۶ اس دی در مسیرها و ترافیک شهری، خیلی آسان‌ است و به خاطر ابعاد کوچک، راننده هنگام پارک یا گردش کمتر با چالش روبه‌رو می‌شود.

۵. قیمت متعادل و ارزش بالا در برابر قیمت

بسیاری از شهروندان روسی معتقدند پژو ۲۰۶ SD از نظر ارزش در برابر قیمت، وضعیت خوبی دارد. برای کسانی که به دنبال شتاب بالا و سبقت‌گیری‌های زیاد نیستند و صرفا انتقال از نقطه A به نقطه B اولویت آنهاست، این خودرو جزو بهترین گزینه‌هاست. افرادی هم که ظاهر خودرو برایشان اهمیت دارد، در کلاس B نمی‌توانند گزینه‌ای بهتر از ۲۰۶ صندوقدار پیدا کنند. بد نیست بدانید این خودرو ارزان‌قیمت‌ترین سدان خارجی حاضر در کلاس B بازار روسیه به شمار می‌رود.

مزایا و معایب پژو ۲۰۶ SD – پنج دلیل برای نخریدن

۱. فضای داخلی کوچک

اولین نکته‌ای که خریداران این خودرو باید در نظر بگیرند، ابعاد کوچک آن است. بنابراین کسانی که به دنبال یک خودروی بزرگ و جادار هستند، باید قید خرید پژو ۲۰۶ صندوقدار را بزنند.

نگارنده روسی که ۱۹۰ سانتی‌متر قد و ۸۰ کیلوگرم وزن دارد، راحتی صندلی‌های جلو را در صورت تنظیم مناسب ارزیابی می‌کند. اما دستیابی راحتی برای فردی با این مشخصات، نیازمند قربانی کردن فضای سرنشینان عقب است. طوری که در چنین شرایطی فقط کودکان خردسال و یا اهالی لیلیپوت می‌توانند از صندلی‌های عقب استفاده کنند!

رسانه روسی پژو ۲۰۶ SD را فقط برای خانواده‌های کم جمعیت و جوان و برای سفرهای کوتاه مناسب می‌داند. نکته جالب اینکه این رسانه می‌گوید بسیاری از مالکان ۲۰۶ به دلیل رشد فرزندان و نیاز به فضای داخلی بیشتر و بزرگ‌تر، خودروی خود را می‌فروشند!

۲. ارتفاع کم اتاق

پژو ۲۰۶ SD ارتفاع کمی از زمین دارد. فاصله کف این سدان با زمین حدود ۱۵ سانتیمتر است. البته در صورت احتساب تیغه سپر ارتفاع از این هم کمتر می‌شود. این امر در کنار بیرون‌زدگی زیاد سپرها از بدنه و در نتیجه زوایای ورود و خروج محدود، باعث می‌شود ۲۰۶ صندوقدار در مسیرهای غیر آسفالت به مشکل بخورد. بجز این، هنگام عبور از روی سرعتگیرها نیز باید بسیار دقت کرد، چرا که احتمال برخورد کف با زمین وجود دارد.

مزایا و معایب پژو ۲۰۶ صندوقدار از نگاه یک نشریه روسی / عکس

ارتفاع کم پژو ۲۰۶ SD از سطح زمین در زمستان و هنگام بارش برف زیاد نیز مشکل‌ساز می‌شود، زیرا سپر آن مدام به برف روی زمین گیر می‌کند. بطور کلی باید گفت این خودرو صرفا برای مسیرهای آسفالته مناسب است و اصلا در جاده‌های روستایی روسیه جواب نمی‌دهد.

۳. آسایش کم و صدای زیاد کابین

واقعیت این است که از یک سدان کلاس B، نباید انتظار آسایش زیادی داشت. هر چند صندلی‌های جلوی پژو ۲۰۶ صندوقدار برای سفرهای طولانی مدت راحت هستند، اما نبود امکان تنظیم فاصله فرمان با راننده یک نکته منفی به شمار می‌رود.

کیفیت مواد به کار رفته در کابین پژو ۲۰۶ SD نیز چندان تعریفی ندارد. در جای جای فضای داخلی از پلاستیک خشک و سفت استفاده شده و پس از مدتی کوتاه، کابین به صدا می‌افتد. این خودرو در روسیه به سدان پلاستیکی معروف است! سیستم تعلیق هم مزید بر علت شده و برای یک سدان خانوادگی بیش از حد خشک به نظر می‌رسد. به همین خاطر رانندگی با آن در مسیرهای پردست‌انداز آزاردهنده است.

درباره عایق‌بندی صوتی نیز شکایت‌های زیادی مطرح است و بسیاری از مالکان این خودرو از نفوذ حجم بالایی از صداهای مزاحم به داخل کابین گلایه دارند.

۴. قدرت کم و مصرف سوخت زیاد در شهر

پژو ۲۰۶ صندوقدار با دو موتور ۱.۴ لیتری TU۳ و ۱.۶ لیتری TU۵ موجود است. این موتورها به ترتیب ۷۵ و ۱۰۹ اسب بخار قدرت دارند و نیروی تولیدی آنها از طریق گیربکس ۴ سرعته خودکار یا ۵ سرعته دستی به چرخ‎‌ها منتقل می‌شود.

نسخه مجهز به موتور TU۳ در خارج از شهر خیلی تنبل است و مالکان زیادی از کندی آن حین شتابگیری گله‌مند هستند. در عوض این نسخه برای رانندگی در شهر مناسب است، به شرطی که کولر خاموش و راننده تنها باشد!

نسخه TU۵ هم با اینکه قدرت بیشتری دارد، اما در مسافرت‌های خانوادگی و در صورت حمل ۵ سرنشین و لوازم سفر آنها، کند احساس می‌شود. به‌ویژه در سربالایی‌ها و سبقت‌گیری‌ها.

سدان ایرانی-فرانسوی پژو ۲۰۶ صندوقدار از نظر مصرف سوخت خیلی ایده‌آل نیست و گزارش‌های ضد و نقیضی درباره آن وجود دارد. برخی مالکان می‌گویند مصرف سوخت این خودرو در جاده ۶ و در شهر ۱۰ لیتر است. در این بین بعضی دیگر از مالکین ادعا می‌کنند با رانندگی ملایم این دو فاکتور به ۵ و ۷ لیتر کاهش می‌یابد. در مقابل شماری دیگر معتقدند اگر کسی نحوه رانندگی با این خودرو را بلد نباشد، مصرف سوخت به ۱۰ و ۱۴ لیتر می‌رسد!

۵. سالخوردگی و هزینه نگهداری زیاد

خرابی اتفاقی است که برای هر خودرویی می‌افتد. اما چه انتظاری می‌توان از مدلی که ۱۰-۱۵ سال پیش توسط ایران خودرو ساخته شده، داشت؟ قطعا خرابی به سراغ پژو ۲۰۶ SD هم می‌آید. نکته مهم اینکه مدل‌های موجود حالا سالخورده هستند و قطعا بیشتر از حد معمول دچار خرابی می‌شوند. طبیعتأ هر خرابی هم نیازمند پرداخت هزینه است. حال سوال مهم این است که تعمیرات ۲۰۶ اس دی چقدر هزینه دارند؟

نگاهی به نظرات مالکان پژو ۲۰۶ SD درباره هزینه نگهداری نشان می‌دهد در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد. شماری از مالکان معتقدند این خودرو دیر به دیر خراب می‌شود و با صرف هزینه کم می‌توان عیوب موجود را برطرف کرد. در مقابل شماری دیگر از مالکان نسبت به خرابی‌های مکرر و هزینه بالای تعمیرات آن گلایه دارند.

در هر حال با اشاره به برخی ارقام برای لوازم یدکی پژو ۲۰۶ SD در روسیه بهتر می‌توان نتیجه‌گیری کرد. لنت ترمز این خودرو در روسیه حدود ۲۰۰۰ روبل قیمت دارد، یعنی با احتساب نرخ تقریبا ۶۰۰ تومانی روبل چیزی در حدود ۱.۲ میلیون تومان.

نشریه روسی مشکلاتی مثل سوختن واشر سر سیلندر، خرابی دریچه گاز و حساسیت تسمه تایم را برای پژو ۲۰۶ SD TU۳ شایع توصیف کرده و هزینه رفع آنها را بالا عنوان می‌کند. این نشریه به هزینه بالای تعمیر گیربکس نیز اشاره دارد.

علاوه‌بر این‌ها، ایرادات برقی ۲۰۶ SD در روسیه نیز زبانزد خاص و عام است! دلیل اصلی این مسئله به اتصالات ضعیف و پوسیدگی آنها نسبت داده می‌شود. جالب آنکه نشریه روسی می‌گوید این امر در بین خودروهای فرانسوی امری عادی به حساب می‌آید، اما ترکیب آن با کیفیت مونتاژ ضعیف ایران خودرو، وضعیت را دوچندان بدتر کرده است! خرابی رله یکی از مواردی است که نشریه روسی به آن اشاره می‌کند.

عدم آشنایی و مهارت کافی تعمیرکاران در رفع ایرادات سیستم تعلیق محور عقب و همچنین پرهزینه بودن آن دیگر مشکلی است که نشریه روسی به آن اشاره دارد. بطور کلی این نشریه توصیه می‌کند علاقه‌مندان به خرید پژو ۲۰۶ صندوقدار، قبل از خرید به خوبی خودرو را با کارشناسان و مکانیک‌های خبره بررسی کنند تا میزان ایرادات آن حداقل باشد.

۵۸۵۸



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.