عکس | سونی و هوندا برای زمین زدن تسلا به بازار می‌آیند!

همین چند هفته قبل بود که دو شرکت هوندا و سونی از تأسیس یک شرکت مشترک با نام سونی هوندا موبیلیتی خبر دادند. این شرکت مأموریت دارد خودروهای برقی با امکانات پیشرفته تولید کند. در آن مقطع دو کمپانی فقط به انتشار برخی اطلاعات کلی بسنده کردند. اما حالا به فاصله کوتاهی، ژاپنی‌ها جزئیات بیشتری

کد خبر : 286472
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
عکس | سونی و هوندا برای زمین زدن تسلا به بازار می‌آیند!


همین چند هفته قبل بود که دو شرکت هوندا و سونی از تأسیس یک شرکت مشترک با نام سونی هوندا موبیلیتی خبر دادند. این شرکت مأموریت دارد خودروهای برقی با امکانات پیشرفته تولید کند. در آن مقطع دو کمپانی فقط به انتشار برخی اطلاعات کلی بسنده کردند. اما حالا به فاصله کوتاهی، ژاپنی‌ها جزئیات بیشتری درباره نحوه فعالیت این شرکت تازه‌تأسیس منتشر کرده‌اند.

طبق اطلاعات موجود، محصولات سونی هوندا موبیلیتی از نظر نرم‌افزاری توسط سونی توسعه پیدا خواهند کرد. به عبارت دقیق‌تر، خودروهای این برند به سرویس‌هایی مثل موزیک، فیلم‌ها و حتی پلی‌استیشن 5 شرکت سونی مجهز خواهند شد تا در برابر رقبا دارای چند برگ برنده باشند. با توجه به این امر، بی‌راه نیست اگر بگوییم خودروهای ساخت سونی هوندا موبیلیتی به یک ویترین متحرک تکنولوژی تبدیل خواهند شد.

«ایزومی کاوانیشی»، مدیرعامل سونی هوندا موبیلیتی در گفتگو با نشریه فایننشال تایمز به نکات جالبی درباره فلسفه این برند اشاره کرده است. وی اعتقاد دارد اولویت‌ها و سلایق مشتریان رو به تغییر است و فناوری‌های نوین با سرعت بالایی در حال ورود به صنعت خودرو هستند. وی می‌گوید سونی هوندا موبیلیتی به‌طور ویژه روی این دو اصل، یعنی سلیقه مشتریان و فناوری‌های نوین، تمرکز خواهد کرد.

از دید آقای کاوانیشی سونی محتوا، خدمات و تکنولوژی‌های مربوط به حوزه سرگرمی را که برای مردم جذاب هستند، در اختیار دارد. ازاین‌رو سونی می‌تواند آنها را با صنعت حمل‌ونقل ادغام کرده و به نقطه قوت خود در برابر رقیب بزرگی مثل تسلا تبدیل کند.

سونی هوندا موبیلیتی

تجربه بازی گرن‌توریسمو 7 در داخل خودرو

آقای کاوانیشی که قبلاً سکاندار دپارتمان بخش رباتیکِ هوش مصنوعی سونی بود، از تجهیز خودروها به پلی‌استیشن 5 هم صحبت نموده و آن را کاملاً ممکن توصیف کرده است. این امر به مالکان اجازه می‌دهد بازی جذاب و هیجان‌انگیزی مثل گرن توریسمو 7 را به‌راحتی در داخل کابین خودروی خود تجربه کنند.

دستیابی به این هدف مسلماً در ابتدا چالش‌هایی خواهد داشت. «یاسوهیده میزونو»، رئیس هیئت‌مدیره سونی هوندا موبیلیتی برای غلبه بر این چالش‌ها، یک راهکار معرفی می‌کند. وی که قبلاً مدیر بخش خودروهای سواری هوندا بود، محتوا را اولویت اصلی می‌داند و تأکید دارد که فرایندهای تولید با این اصل کلیدی هماهنگ خواهند شد.

سونی هوندا موبیلیتی

به عبارت دیگر، به‌جای تجهیز یک خودرو به نرم‌افزار، سونی هوندا موبیلیتی می‌خواهد از همان ابتدا سخت‌افزار آن را با هدف سرگرمی سرنشینان و قابلیت‌های ارتباطی توسعه دهد. با کمی دقت در این موضوع می‌توان حدس زد که شرکت نوپای ژاپنی روی فناوری خودران نیز تمرکز خواهد کرد. امری که در صحبت‌های آقای کاوانیشی نیز مشهود است. وی در این رابطه گفت: «برای تجربه لذت هنگام حضور در کابین خودرو، لازم است که شما مجبور به رانندگی نباشید. برای تحقق این مسئله، رانندگی خودکار در مقایسه با سطح کنونی باید بسیار پیشرفت کند که آن هم نیازمند زمان است.»

اما با وجود جذابیت، اهداف سونی هوندا موبیلیتی کمی بلندپروازانه به نظر می‌رسد؛ زیرا تحقق رؤیای اتومبیل‌های خودران نیازمند غلبه بر چالش‌های زیادی است. یکی از این چالش‌ها فاکتوری است به نام سودآوری که بازیگران بزرگی مثل Argo AI را با دردسر روبه‌رو کرده است. در هر حال اولین خودروی شرکت تازه‌تأسیس ژاپنی حوالی سال 2025 از راه خواهد رسید و علاقه‌مندانِ ایده انجام بازی‌های پلی‌استیشنی در خودرو، احتمالاً چند سال دیگر پس از آن باید در انتظار به‌سر ببرند.

227227



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.