عوارض خطرناک بوتاکس معده چیست؟

[ad_1] رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در نشست خبری با موضوع تبیین و تشریح مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در درمان چاقی و جراحی درون بین، به تبیین و تشریح مرجعیت علمی دانشگاه در درمان چاقی و جراحی درون بین پرداخت. عبدالرضا پازوکی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان متولیان حوزه سلامت، دستاوردهایی داشته‌اند

کد خبر : 423180
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۲۴
عوارض خطرناک بوتاکس معده چیست؟

[ad_1]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در نشست خبری با موضوع تبیین و تشریح مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در درمان چاقی و جراحی درون بین، به تبیین و تشریح مرجعیت علمی دانشگاه در درمان چاقی و جراحی درون بین پرداخت.

عبدالرضا پازوکی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان متولیان حوزه سلامت، دستاوردهایی داشته‌اند که در برخی دستاوردها نیز در سطح بین المللی مطرح است.

وی افزود: چاقی یکی از معضلات امروز دنیا و ایران و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه سلامت در تمام دنیاست. در این باره مادستاوردهای بسیار خوبی داشتیم و رشته جراحی چاقی و متابولیک در کشور راه اندازی شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ فارغ التحصیل دراین رشته داریم.

پازوکی با بیان این که یکی از مراکز توریستی درمانی هستیم، عنوان کرد: افراد زیادی از خارج کشور برای جراحی چاقی متابولیک بهایران می‌آیند. البته نه فقط در حوزه درمانی که در حوزه‌های آموزشی هم ۸ فارغ‌التحصیل خارجی داریم و ده‌ها جراح به ویژه ازکشورهای منطقه در دوره‌های کوتاه مدت آموزشی ما شرکت کردند که بیشتر از کشورهای منطقه هستند.

این مسئول درباره حوزه پژوهشی هم بیان کرد: با راه‌اندازی سه مرکز تحقیقات در سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، مشهد و شیراز ،حاصل تجربیات ما در قالب مقالات به اطلاع جامعه علمی جراحی متابولیک چاقی در دنیا رسید. فدراسیون بین‌المللی جراحی چاقی ومتابولیک که بیش از ۸۰ کشور عضو دارد، به عنوان مرجع رسمی این حوزه مطرح است. در سال ۲۰۱۹ رییس اسبق این فدراسیون به ماتبریک گفت که هشتمین کشور از نظر تولید و علم و مقاله در سطح دنیا هستیم.

وی افزود: این رشد و ارتقا جایگاه ما ادامه داشت و سال گذشته هم رئیس سابق فدراسیون، سه اسلاید خودش را به ایران اختصاص داد و اعلام کرد بعد چین و امریکا، ایران سومین کشور تولیدکننده علم و مقاله درباره جراحی چاقی متابولیک دنیاست.

جایگاه مقالات علمی ایران در سطح جهان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس انجمن جراحی چاقی و متابولیک هم در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه درکتاب‌های رفرنس فلوشیپ حراحی چاقی دنیا به مقالات ما ارجاع دارند، بیان کرد: آنقدر پیشرفت کردیم که در پنل‌ کنگره‌های جهانی گرداننده پنل‌ها هستیم و در نوشتن گایدلاین‌ها و راهنماهای بالینی به عنوان نویسنده اصلی حضور داریم.

دکتر محمد کرمان‌ساروی افوزد: امسال در کنگره حراحی چاقی در ایتالیا، ایران سه جایزه دریافت کرد.

کرمان ساروی در پاسخ به سوالی که جراحی‌های چاقی برای چه کسانی انجام می‌شود، بیان کرد: کسانی کاندیدای جراحی می‌شوند که توده بدنی بالای ۳۵ داشته باشند یا بی‌ام‌ای بالای ۳۰ و یک بیماری مرتبط با چاقی. سال گذشته هم ۸ هزار عمل جراحی در کشورانجام شد، اما این عدد حدودا دو تا سه برابر بیشتر است چون تمام اطلاعات ثبت نمی‌شود.

این پزشک درباره مهم‌ترین روش‌های جراحی در کشور عنوان کرد: پیش از این روش پلیکاسیون معده انجام میشد که اکنون کمتر شده است و روش دیگر هم اسلیم‌پلاس است که در حال حاضر رواج دارد. در این روش مریض از مزایای هر دو روش یعنی کوچک شدن معده و بای‌پس معده استفاده می‌کند، ما هم در منطقه‌ای قرار داریم که به لحاظ شیوع سرطان‌های معده و مری با شیوع بالا مواجه هستیم.

خدمات ارزان اما باکیفیت

استاد دانشگاه علوم پرشکی ایران و مدیر کلینیک چاقی بیمارستان رسول اکرم(ص) هم با بیان این که در بحث مرجعیت علمی سه بخش داریم، عنوان کرد: در بخش پژوهش حدود ۱۵۰ مقاله طی ۱۰ سال اخیر داشتیم و در سال‌های اخیر این مقالات روند افزایشی داشتند وبه رقم سالانه ۲۰ تا ۲۵ مقاله هم رسیده که ۷۸ مقاله از دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است. در این مقالات مشارکت‌های اساتید بنام خارجی را هم داشتیم‌.

دکتر شهاب شهابی درباره بخش آموزش هم بیان کرد: در این حوزه امسال سه فلوشیپ از کشورهایی افغاستان، پاکستان و لبنان درمرکز ما آموزش می‌بینند و در بازگشت به کشورشان یک‌ مرجعیت علمی از ما هستند. کارگاه‌های آموزشی هم با مشارکت اساتید برجسته دنیا برگزار می‌شود و ادامه دارد.

وی درباره بخش درمان هم گفت؛ یکی از بزرگترین کلینیک‌های خاورمیانه را با تیم چند تخصصی در اختیار داریم که روزانه به ۶۰ تا ۷۰بیمار مراجعه خدمات ارائه می‌کنند. از عراق، افغانستان و دیگر کشورهای همسایه هم مراجعه داریم که نه به دلیل ارزانی قیمت‌ها که به دلیل کیفیت خدمات به کشور ما سفر می‌کنند.

به گفته شهابی اکنون یک بانک اطلاعاتی با قدمت ۱۰ ساله ایجاده شده که حاوی اطلاعات ۷۰ هزار بیمار است.

وی تاکید کرد: چاقی نه تنها در کشور ما که در همه دنیا مهم‌ترین عامل قابل پیش‌گیری از مرگ و میر است و به همین دلیل توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. باید تلاش کنیم پیشرفت در این زمینه بیشتر شود.

شهابی درباره اینکه حراحی‌های چاقی آیا قابل بازگشت خواهند بود، عنوان کرد: هیچ جراحی چاقی مداومت دائمی ندارد تا زمانی که فرد سبک زندگی خود را تغییر دهد. در این باره ۵۰ درصد با جراح و ۵۰ درصد هم رعایت رژیم و تغذیه بعد از جراحی است.

او درباره این کدام جراحان صلاحیت انجام جراحی‌های متابولیک و چاقی را دارند، اظهار کرد: جراحی‌های چاقی عوارض کوتاه مدت مثل یک عمل جراحی کیسه صفرا دارند، البته در صورتی که پرشک دارای صلاحیت انجام دهد. در حال حاصر بیش از ۱۰۰ فلوشیپ آموزش دیده جراحی چاقی در کشور داریم که انواع عمل‌های چاقی را انجام‌ می‌دهند چون برای همه افراد نباید یک‌نسخه پیچید.

مدیر کلینیک چاقی بیمارستان رسول اکرم(ص) افزود: بهترین نوع عمل بر اساس بررسی عادت فرد ناشی از سبک زندگی و عاداتغذایی، اندوسکوپی، بیماری زمینه‌ای و مصرف دارو توصیه می‌شود. در این باره تیم چند تخصصی هم شامل متخصص گوارش، پزشک عمومی، تعذیه، پزشک‌ورزشی و… نیاز است. فرد هم از قبل عمل تا بعد از عمل پیگیری می‌شود. سال اول هر سه ماه، سال دوم هر شش ماه و سال‌های بعد یکبار در سال.

عوارض یک جراحی لاغری به نام بوتاکس معده

رئیس بخش جراحی بیمارستان حضرت رسول هم با اشاره به ورود هوش مصنوعی در حوزه پزشکی عنوان کرد: ما هم مراکزی را در اینحوزه راه‌اندازی کردیم و با اقداماتی که انجام می‌شود به زودی به عنوان مرجع در منطقه وجهان در زمینه هوش مصنوعی و جراحی چاقی مطرح خواهیم شد.

دکتر فولاد اقبالی در پاسخ به سوالی درباره ترویج یک شیوه جراحی مدل بوتاکس معده هم بیان کرد: در حال حاضر شاهد رواج جراحی با عنوان بوتاکس معده هستیم که بدون شواهد بالینی و کارازمایی در حال انجام است. چند متاآنالیز و کارآزمایی در دنیا انجام شده که ثابت می‌کند این روش از نظر درمانی موثر نیست و علاوه بر آن ۶۰ بوتولیزم هم فقط با تزریق این ماده وارد بخش انتهایی معده بیمار می‌کند.

به گفته اقبالی سوراخی‌های معده و اثنی‌عشر و نشت آن، همچنین عوارض عفونی از دیگر عوارض این جراحی است و در جراحی چاقی کوتاه مدت و درازمدت سودبخش نیست. از نظر انجمن چاقی و فدراسیون هم این عمل مورد تایید نیست.

بیشتر بخوانید:

تبعات هولناک سیگار الکترونیک؛ رقم عجیب مواد شیمیایی موجود در این سیگارها

۴۷۲۳۶

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.