عوارض ترسناک کاشت ناخن!

نحوه ی کاشت ناخن و خطرات آن به گزارش هوشمند نیوز، ناخن‌های کاشت معمولاً بلندتر و محکم‌تر از ناخن‌های معمولی هستند. بعلاوه، لاک ژلی که روی آن‌ها قرار می‌گیرد دوام بالایی داشته و به سادگی لب‌پر نمی‌شود. همه این مزایا باعث شده است تا افراد زیادی به کاشت ناخن روی بیاورند. با این حال، کاشت

کد خبر : 241383
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۰
عوارض ترسناک کاشت ناخن!


نحوه ی کاشت ناخن و خطرات آن

به گزارش هوشمند نیوز، ناخن‌های کاشت معمولاً بلندتر و محکم‌تر از ناخن‌های معمولی هستند. بعلاوه، لاک ژلی که روی آن‌ها قرار می‌گیرد دوام بالایی داشته و به سادگی لب‌پر نمی‌شود. همه این مزایا باعث شده است تا افراد زیادی به کاشت ناخن روی بیاورند. با این حال، کاشت ناخن چندان بی‌خطر نبوده و می‌تواند برای برخی افراد عوارض وحشتناکی را به همراه داشته باشد.

کاشت ناخن چه عوارضی دارد؟

خطرات و عوارض ناشی از کاشت ناخن نه تنها سلامت شما، بلکه سلامت ناخن‌کار را نیز تهدید می‌کنند. برای آشنایی با این عوارض در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 واکنش آلرژیک

آلرژی به مواد شیمیایی مورد استفاده در روند کاشت ناخن مانند رزین‌ها، فرمالدئیدها، حلال‌های سمی و … می‌تواند باعث سوزش، التهاب، درد یا تورم در ناخن و پوست اطراف آن شود. طبق تحقیقات، آلرژی به مواد کاشت ناخن بسیار شایع بوده و بسیاری از افراد علاوه بر حساسیت پوستی، عوارضی مانند سردرد و مشکلات تنفسی را نیز تجربه کرده‌اند. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که در سالن آرایشی تهویه هوا به خوبی انجام نمی‌شود و افراد بخارهای سمی و مضر را استنشاق می‌کنند.

توجه به اینکه مواد کاشت ناخن می‌توانند آلرژی‌زا باشند واقعاً مهم است؛ چرا که طبق پژوهش‌های محققان انگلیسی بانوان زیادی بدون اینکه بدانند، به آلرژی پس از کاشت ناخن مبتلا می‌شوند! در واقع، این افراد دچار مشکلاتی مانند سردرد، خارش پوست، مشکلات تنفسی، تورم ناخن و غیره می‌شوند اما حدس نمی‌زنند که این آلرژی به ناخن‌های آن‌ها مربوط است.

افرادی که به مواد موجود در کاشت ناخن آلرژی دارند باید اکیداً از کاشت، کاور و ژلیش ناخن پرهیز کنند. ممکن است گمان کنید که این حرف فقط به منظور پیشگیری از بروز عوارض کاشت ناخن زده شده است؛ اما این گونه نیست! متأسفانه عدم توجه به آلرژی ناشی از مواد شیمیایی کاشت ناخن موجب تشدید آلرژی و حساسیت می‌شود. از آنجایی که در برخی از جراحی‌ها و همچنین درمان‌های مرتبط با دندانپزشکی از موادی مشابه با مواد کاشت ناخن استفاده می‌شود، تشدید آلرژی به این مواد می‌تواند برای فرد مشکلات زیادی را در حین مراجعه به دندانپزشک یا جراح ایجاد کند.

در واقع، اگر فردی آلرژی به مواد کاشت ناخن را نادیده بگیرد و به کاشت ناخن ادامه دهد، به نوعی سلامت خود را در حین جراحی‌ اندام‌های بدن و دندانپزشکی به خطر انداخته است. محققان انگلیسی برای اثبات این ادعا چندین پژوهش انجام دادند:

یکی از آنها در سال ۲۰۱۷ انجام شد که حدود ۵۰۰۰ فرد انگلیسی و ایرلندی را از نظر آلرژی به مواد شیمیایی موجود در کاشت ناخن مورد آزمایش قرار داد. محققان دریافتند که ۲.۴ درصد از شرکت‌کنندگان در پژوهش حداقل به یک نوع آکریلات (ماده مورد استفاده در کاشت ناخن، دندانپزشکی و …) حساسیت دارند. زنان ۹۳ درصد مبتلایان را تشکیل می‌دادند. در یک مطالعه دیگر، محققان ۷۴۲ نفر از مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌های پوست را مورد بررسی قرار دادند. ۱۹ درصد از افراد اعتراف کردند که پس از کاشت ناخن عوارض جانبی نامطلوبی را تجربه کرده‌اند.

ترسناک‌ترین حقیقت در مورد عوارض کاشت ناخن این است که فقط روی ناخن‌ها یا انگشتان تأثیر نمی‌گذارد! بلکه می‌تواند کل بدن انسان را تحت تأثیر قرار دهد. افرادی که به مواد شیمیایی کاشت ناخن آلرژی دارند ممکن است واکنش‌های درماتیت را تجربه کنند. این واکنش‌ها می‌توانند ناخن، پلک، گوش و پشت گوش، اطراف دهان و چانه، دو طرف گردن و حتی گاهی اوقات دستگاه تناسلی را تحت تأثیر قرار دهند.

 سرطان

چندین ماده شیمیایی که معمولاً در پودرها و محلول‌های کاشت ناخن یافت می‌شوند به عنوان مواد سرطان‌زا شناخته شده‌اند. یکی از این مواد فرمالدئید است که اغلب به عنوان عامل سخت‌کننده ناخن کاشت و همچنین ضدعفونی کننده وسایل مانیکور و پدیکور استفاده می‌شود. بوتیل استات نیز یک حلال سمی است که در کاشت ناخن کاربرد دارد. اتیل متاکریلات، ماده اصلی در کاشت ناخن است که آن هم سرطان‌زا شناخته شده است.

قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی علاوه بر افزایش احتمال ابتلا سرطان، می‌تواند منجر به اختلالات سیستم عصبی مرکزی و آسیب‌های تولیدمثلی شود. جالب است بدانید که تنها مواد شیمیایی نیستند که می‌توانند باعث سرطان شوند! دستگاهی که به وسیله نور آن لاک ژل خشک می‌شود در واقع اشعه فرابنفش ساطع می‌کند. استفاده از این دستگاه موجب خشک شدن سریع لاک شده و از لب‌پر شدن آن جلوگیری می‌کند.

با این حال، همه ما می‌دانیم که اشعه فرابنفش (UV) خطرناک و سرطان‌زا بوده و می‌تواند موجب چین و چروک، لک و خشکی پوست شود. اصلاً دلیل اینکه در حین بیرون رفتن ضد آفتاب می‌زنیم محافظت از پوست در برابر همین اشعه است؛ پس چرا باید پس از کاشت ناخن دست و پای خود را آگاهانه در معرض آن قرار دهیم؟! خوشبختانه، برخی از ناخن‌کارها از دستگاه‌های L.E.D به جای UV استفاده می‌کنند. دستگاه L.E.D ضرر چندانی برای پوست نخواهد داشت.

با این حال، یادتان باشد که حتی در صورت استفاده ناخن‌کار از دستگاه L.E.D چیزی از خطرات و عوارض مواد شیمیایی به کاررفته کاشت ناخن کم نمی‌شود!

عفونت باکتریایی و قارچ ناخن

بروز عفونت باکتریایی یا قارچی یکی از شایع‌ترین عوارض کاشت ناخن است. معمولاً افراد با مشاهده تورم، تغییر رنگ و همچنین التهاب ناخن و پوست اطراف آن متوجه بروز عفونت و قارچ ناخن می‌شوند. یکی از مهم‌ترین علائم این اتفاق، زرد یا سبز شدن رنگ ناخن است. با این حال، عفونت و قارچ ممکن است تنها بستر ناخن را درگیر کند و شما هیچ اثری از التهاب و تورم روی پوست اطراف آن نبینید.

این عارضه ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. برای مثال، اگر ناخن‌کار از وسایل آلوده و کهنه یا حتی مواد نامرغوب و تاریخ مصرف گذشته استفاده کند، احتمال بروز عفونت باکتریایی و قارچ ناخن بالا می‌رود. اما رخ دادن یا ندادن عفونت تنها به مواد و ابزار کار وابسته نیست!

در واقع، مهارت ناخن‌کار نیز یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند از بروز قارچ ناخن و عفونت جلوگیری کند. اگر ناخن‌کار قبل از شروع کار ناخن را به خوبی پاکسازی کرده و از یک محلول ضدقارچ باکیفیت استفاده کند، احتمال عفونت باکتریایی ناخن به شدت کاهش می‌یابد. بعلاوه، هواگیری ناخن نیز بسیار مهم است. اگر ناخن‌کار نتواند به خوبی ماده کاشت یا لاک ژل را هواگیری کند و بین ناخن واقعی فرد و ناخن کاشته‌شده فضای خالی بماند، احتمال اینکه قارچ‌ها در این فضای خالی رشد کنند بسیار زیاد است. همانطور که می‌دانید، مکان‌های مرطوب و تاریک بهترین جا برای رشد قارچ‌ها هستند.

بنابراین یکی از مهم‌ترین اقداماتی که پیش از کاشت ناخن باید انجام دهید این است که به دنبال یک ناخن‌کار حرفه‌ای بگردید.

 ضعیف شدن ناخن طبیعی و بستر آن

شاید تا به حال شنیده باشید که کاشت ناخن موجب ضعیف شدن ناخن واقعی می‌شود. متأسفانه این اتفاق حقیقت داشته و شکننده شدن ناخن طبیعی یکی دیگر از عوارض کاشت ناخن به شمار می‌رود. زیرا برای از بین بردن ناخن‌های کاشت یا لاک ژل روی آن‌ها باید انگشتان خود را به مدت ۱۰ دقیقه یا بیشتر در استون قرار دهید. استون نوعی حلال است که پوست و ناخن را به شدت خشک، دهیدراته و حتی نازک می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد پس از کاشت ناخن دچار ضعیف شدن ناخن اصلی خود می‌شوند.

اگر ناخن‌کار شما از استون استفاده نکند، احتمالاً از طریق سوهان‌کشی لاک ژل را از روی ناخن کاشت پاک خواهد کرد. اگر ناخن‌کار ماهر باشد این روش بهتر از استفاده از استون خواهد بود. اما در صورتی که ناخن‌کار نتواند به خوبی درجه سوهان برقی را تنظیم کند یا از آن به طور اصولی استفاده نکند، ناخن‌هایتان بسیار ضعیف و شکننده خواهند شد. در واقع ناخن‌کار با سوهان کشیدن یک لایه از ناخن را می‌ساید و آن را نازک‌تر می‌کند. به همین دلیل اگر به طور طبیعی ناخن‌های نازکی دارید، کاندیدای خوبی برای کاشت ناخن نخواهید بود.

جمع بندی 

همانطور که دیدیم، کاشت ناخن می‌تواند عوارض بسیار خطرناکی از جمله آلرژی، سرطان، عفونت و ضعیف شدن ناخن طبیعی را به همراه داشته باشد. بهترین اقدام برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی این است که با تمیز و زیبا نگه داشتن ناخن‌های طبیعی خود، سراغ روش‌هایی مانند کاشت ناخن نروید. اما در صورتی که نمی‌توانید در برابر داشتن ناخن‌هایی بلند و دیزاین‌شده مقاومت کنید، پیشنهاد ما این است که برای کاشت ناخن حتماً به یک ناخن‌کار ماهر و باتجربه مراجعه کنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.