عملیات فریب در بازار ارز/ ۴ سیگنال منفی به قیمت دلار و سکه

[ad_1] بازار ارز تهران امروز یکشنبه ۳۰ مهرماه دونیمه متفاوت را تجربه کرد. قیمت دلار در شروع معاملات نقدی امروز نزولی شد و بنا بر ادعای برخی از معامله‌گران اسکناس آمریکا حتی کانال ۵۰ هزار تومان را ازدست‌داده بود و تا پله نهم کانال ۴۹ هزار تومان پایین آمد. بااین‌حال در ادامه روز، اخبار و

کد خبر : 419349
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۴۴
عملیات فریب در بازار ارز/ ۴ سیگنال منفی به قیمت دلار و سکه

[ad_1]

بازار ارز تهران امروز یکشنبه ۳۰ مهرماه دونیمه متفاوت را تجربه کرد. قیمت دلار در شروع معاملات نقدی امروز نزولی شد و بنا بر ادعای برخی از معامله‌گران اسکناس آمریکا حتی کانال ۵۰ هزار تومان را ازدست‌داده بود و تا پله نهم کانال ۴۹ هزار تومان پایین آمد.

بااین‌حال در ادامه روز، اخبار و سیگنال‌های منفی بر سر بازار سایه انداخت و نرخ دلار صعودی شد. آن طور که معامله‌گران می‌گفتند قیمت دلار که روز گذشته تا کف کانال ۵۰ هزار تومانی عقب نشینی کرده بود عصر امروز تا پله ششم و هفتم کانال یاد شده بالا رفت.

به نظر می رسد تاثیرات جنگ حماس و اسرائیل در بین معامله گران ارزی تمامی ندارد؛ یکی از خبرهای که امروز موردتوجه بازیگران ارزی تهران قرار گرفت در رابطه‌با قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره جنگ حماس و اسرائیل بود. آن‌طور که در رسانه‌ها آمده منابع دیپلماتیک شنبه‌شب اعلام کردند آمریکا پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی برزیل درباره بحران در غزه و رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی روسیه، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تدوین کرده که در آن قاطعانه از اسرائیل دفاع کرده است و خبری از آتش‌بس در غزه نیست.

از سوی دیگر؛ آمریکا از انگلیس درخواست کرده نام سپاه پاسداران را به اتهام همکاری جمهوری اسلامی ایران با حماس در عملیات طوفان الاقصی در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار دهد. البته آمریکا در سال ۲۰۱۹ سپاه پاسداران را در فهرست ممنوعه خود قرار داده است. این درخواست در حالی مطرح شده که ایران بارها هرگونه کمک به مقاومت حماس در عملیات طوفان الاقصی را رد کرده و تأکید کرده که نیروهای مقاومت خودشان در این زمینه تصمیم‌گیر هستند.

دراین‌بین، نشست قاهره درباره غزه هم بی‌نتیجه به پایان رسید. رسانه‌ها گزارش دادند که اختلافاتی میان هیئت‌های اروپایی و عربی شرکت‌کننده در نشست صلح قاهره درباره برخی پرونده‌ها وجود داشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص نوشته هیئت‌های اروپایی می خواستند حماس را محکوم کنند و آن را یک گروه «تروریستی» قرار دهند، اما هیئت‌های عربی با آن مخالفت کردند.

همچنین امروز در بازار یک خبر فیک درباره آغاز حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه دست‌به‌دست شد و برخی از معامله‌گران سعی داشتند با برجسته‌کردن این ادعا کفه ترازوی افزایش قیمت دلار را سنگین‌تر کنند.

در کنار تمام این عوامل امروز نرخ دلار در هرات و نرخ حواله درهم نیز صعودی بودند و همین امر باعث شده بود که دلار در تهران سوخت کافی برای صعود را داشته باشد. در هرات امروز قیمت دلار در شروع معاملات نسبت به‌روز گذشته رنج شد؛ اما ساعت ۱۱:۱۸ دقیقه نرخ دلار ۱۰۰ تومان افت کرد و با ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید. بااین‌حال در نیمه دوم روز دلار در بازار یاد شده وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و به ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته ۵۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد. نرخ حواله درهم نیز که روز گذشته تا ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان نزولی شده بود؛ امروز وارد کانال ۱۴ هزار تومان شد.

البته امروز تتر هم برخلاف روز گذشته مسیر رشد را دنبال کرد و در زمان‌نگارش این گزارش در حدود ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان نرخ‌گذاری شد. روز گذشته قیمت تتر تا پله‌های ابتدایی مرز ۵۰ هزار تومان پایین آمده بود.

در بازار طلا هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز تا محدوده ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان پیشروی کرد؛ اما در زمان‌نگارش این گزارش در حدود ۲ میلیون ۴۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در واقع ۳۹ هزار و ۳۰۰ تومان رشد را نشان می‌دهد.

بازار سکه هم که روز گذشته شاهد ریزش قیمت سکه بود امروز برخلاف دیروز مسیر صعود را دنبال کرد. سکه دیروز تا مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایین آمد و در بازار امروز با رشد تقریباً ۵۰۰ هزارتومانی به کانال ۲۹ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.