عملکرد سریال Shadow and Bone از نگاه منتقدین

در حالی که مدت کوتاهی از انتشار فصل اول در سرویس استریم نتفلیکس می‌گذرد، نقدهای Shadow and Bone روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. گریشا‌ورس (Grishaverse)، یک مجموعه فانتزی است که توسط لی باردوگو (Leigh Bardugo) خلق شد. اولین کتاب مجموعه تحت عنوان Shadow and Bone در سال ۲۰۱۲ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و

کد خبر : 49771
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
عملکرد سریال Shadow and Bone از نگاه منتقدین


در حالی که مدت کوتاهی از انتشار فصل اول در سرویس استریم نتفلیکس می‌گذرد، نقدهای Shadow and Bone روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفته‌اند.

گریشا‌ورس (Grishaverse)، یک مجموعه فانتزی است که توسط لی باردوگو (Leigh Bardugo) خلق شد. اولین کتاب مجموعه تحت عنوان Shadow and Bone در سال ۲۰۱۲ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و به واسطه دستیابی به موفقیت‌های قابل‌توجه، فرصتی را در اختیار باردوگو قرار داد تا از طریق انتشار کتاب‌های بیشتر، دنیای تخیلی خود را گسترش دهد. گریشا‌ورس در ابتدا قرار بود یک اقتباس سینمایی دریافت کند اما پروژه مزبور راه به جایی نبرد. در پی این اتفاق، نتفلیکس وارد عمل شد و امتیاز ساخت را به دست آورد. این سرویس تصمیم گرفت به جای فیلم، رمان‌ها را به سریال تبدیل کند تا تیم بتواند از تمام ظرفیت‌های رمان‌ها بهره ببرد.

Shadow and Bone که در ژانر فانتزی ساخته شده، روی دختری یتیم به نام آلینا استارکو تمرکز دارد. او به همراه دیگر اعضای نیرو نظامی کشور راوکا (Ravka) وارد شدو فولد (Shadow Fold) می‌شود؛ پدیده‌ای ابر مانند و ناشناخته که کشور را به دو قسمت تقسیم کرده و سکونتگاه موجودات ترسناکی است. پس از اینکه کشتی مورد حمله قرار می‌گیرد، قدرت فراطبیعی آلینا فعال شده و بازماندگان را نجات می‌دهد. او پس از بازگشت پی می‌برد قادر به احضار نور و گرمای خورشید است. پروتاگونیست همچنین متوجه می‌شود تنها نبوده و افراد دیگری هم مانند او وجود دارند.

در حالی که چند روز با انتشار فصل اول فاصله داشتیم، نقدهای Shadow and Bone روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفتند. محصول جدید نتفلیکس با انتشار ۱۶ نقد به متای ۷۱ دست یافته است. سریال مزبور در راتن تومیتوز شرایط بهتری دارد. این اثر نمره ۹۱ از ۱۰۰ را به دست آورده است که نشان می‌دهد منتقدان وب سایت از نتیجه کار بسیار راضی بوده‌اند. در ادامه می‌توانید بخش‌های بسیار کوتاه تعدادی از نقد‌ها را مطالعه کنید:

مولی فریمن، وب سایت Screen Rant:

احتمالا مهم‌ترین نقطه قوت Shadow and Bone جهان تخیلی‌اش باشد که برای شخصیت‌ها خلق شد؛ جهانی که حاصل تلاش‌های لی باردوگو، اریک هیزرر (Eric Heisserer) و دیگر اعضای تیم نویسندگی است. بخش عمده این موفقیت را باید در کتاب‌ها جستجو کرد که حکم یک سنگ بنا را دارند.

لیز شنون میلر، وب سایت Collider:

تیم بازیگری، به خصوص جسی می لی (Jessie Mei Li) ستاره سریال ثابت کرده توانایی لازم برای برآورده کردن انتظارات را دارا است.

جنا اندرسون، وب سایت Comic Book:

یکی از عواملی که باعث ایجاد حس رضایت پس از تماشای Shadow and Bone می‌شود، شخصیت‌های اصلی داستان هستند که مانند یک آهنربا عمل می‌کنند. با این که شخصیت‌ها در ابتدای مسیری طولانی قرار دارند، سریال موفق می‌شود آن‌ها را به کاراکترهایی سه بعدی تبدیل کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.